خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند مربی ایتالیایی‌ از اسپالتی

انتقاد تند مربی ایتالیایی‌ از اسپالتی
کد خبر : ۱۵۰۵۳۰۸

جان پیه‌رو گاسپرینی، سرمربی آتالانتا، می‌گوید تیم ملی فوتبال ایتالیا نباید از صفر شروع کند و باید از اشتباهاتی که داشته، درس بگیرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 مقابل سوئیس شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

این اولین تورنمنت بزرگ ایتالیا تحت هدایت لوچانو اسپالتی بود که اغلب بازیکنانش هم جوان بودند. ایتالیا بازیکنان بزرگ و معروف در ترکیب تیمش کم نداشت اما ستاره‌های بسیار بزرگی نداشت که مانع از حذف این تیم شوند. 

جان پیه‌رو گاسپرینی، سرمربی آتالانتا، مصاحبه‌ای با کوریره دلو اسپورت انجام داده طی آن حذف ایتالیا را بررسی کرده است. گاسپرینی گفت:"من هم مانند بسیاری از افراد دیگر با این دیدگاه موافقم. ما در تیم کمبود داشتیم. اسپالتی قادر به انتقال اصول خاصی نبود و فقط او می‌توانست دلایل این ناکامی را بداند. ایتالیا خالی به نظر می‌رسید و این بزرگترین ناراحتی همه بود.

تیم ملی ایتالیا همیشه به دلیل استحکام و احساس تعلق خود به گروه، شهرت داشته است. ما هرگز پله، مارادونا، یوهان کرویف یا مسی را نداشتیم، اما هیچوقت فوتبالیست های عالی کم نداشتیم. برندگان توپ طلا در ایتالیا ریورا، روسی و باجو نام دارند. در سال 2006، یک مدافع به نام کاناوارو توپ طلا را برد.

در آن تیم از ایتالیا که قهرمان جام جهانی شد، یاکوئینتا، کامورانسی، جیلاردینو، اودو، گروسو و پروتا حضور داشتند. ما ایتالیایی‌ها می‌خواهیم وقتی ناامیدی شده‌ایم، همه چیز را از صفر شروع کنیم. برعکس، ما باید عبرت بگیریم و از کار با جوان شروع کنیم. 80 درصد جوانان ایتالیایی فوتبال بازی می‌کنند و اگر نتوانیم آن‌ها را توسعه دهیم و به تیم اصلی بیاوریم، سیستم کاری‌‌مان اشتباه است."

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز