خبرگزاری کار ایران

عملکرد موفق سرخابی ها در جذب بازیکن خارجی تکرار می شود؟

عملکرد موفق سرخابی ها در جذب بازیکن خارجی تکرار می شود؟
کد خبر : ۱۵۰۳۲۵۷

سرخابی ها در لیگ بیست و سوم با جذب بازیکنان خارجی باکیفیت برخی از مشکلات فنی تیم‌شان را برطرف کردند.

به گزارش ایلنا، لیگ بیست و سوم از معدود دفعاتی بود که سرخابی‌های تهرانی با جذب بازیکنان خارجی باکیفیت(نسبت به هم‌پستی‌های‌شان) برخی از مشکلات فنی تیم‌شان را برطرف کردند. استقلال تهران در فصلی که گذشت ماشاریپوف و بلانکو را در فاز هجومی داشت.

 

بلانکو و گل‌های سه امتیازی

گوستاوو بلانکو در 4 هفته ابتدایی فرصت بازی پیدا نکرد و از بازی پنجم به ترکیب اضافه شد. این مهاجم اسپانیایی در 24 بازی و به مدت 1822 دقیقه به میدان رفت. او شش گل زد و یک پاس گل هم داد اما گل‌هایی که زد، همه تأثیرگذار بود. بلانکو اولین گلش را در دقیقه 50 بازی هفته دهم مقابل تراکتور زد و باعث پیروزی 2-0 تیمش شد. او برای زدن گل دوم 9 هفته دیگر صبر کرد و تک گل سه امتیازی را در بازی مقابل استقلال خوزستان به ثمر رساند. بلانکو که بازی به بازی بهتر هم می‌شد، دو هفته رؤیایی را پشت‌سر گذاشت. این بازیکن اسپانیایی در بازی هفته بیست و دوم مقابل مس رفسنجان هر دو گل استقلال را زد تا تیمش در خانه بازنده نباشد. در بازی بعدی (هفته بیست و سوم) در اراک هم گل سه‌امتیازی زد تا آبی‌های پایتخت با سه امتیاز دیار امیرکبیر را ترک کنند.

بدون شک یکی از مهم‌ترین گل‌های او برای استقلال در هفته بیست و ششم به دست آمد؛ جایی که شاگردان نکونام تا دقیقه 90+4 در تهران مقابل ذوب‌آهن 1-1 مساوی بودند و بلانکو با شوتی دقیق سه امتیاز با ارزش را برای هوادارانش به ارمغان آورد.

 

تأثیرگذار مثل ماشاریپوف

جلال‌الدین ماشاریپوف ازبکستانی هم وقتی از هفته هفدهم در پازل تاکتیکی جواد نکونام قرار گرفت، عصای دست این مربی شد. این مهاجم فرصت‌طلب در همان اولین بازی (مقابل ملوان) در انزلی تأثیرگذاری‌اش را نشان داد. زمانی که ملوان با گل سلیمانی در دقیقه 65 پیش افتاد، این مهاجم ازبک یک دقیقه بعد گل تساوی را زد تا استقلال بازنده به تهران برنگردد.

ماشاریپوف دومین گلش را برای استقلال در بازی با ذوب‌آهن زد. در دقیقه 64 پاس با سر مرادمند کافی بود تا این بازیکن قفل دروازه اصفهانی‌ها را باز کند. او که در 14 بازی حضوری 1151 دقیقه‌ای داشت، دو پاس گل هم داد. در همان بازی با استقلال خوزستان که استقلال با تک گل بلانکو به برتری رسید، پاس گلش را همین ماشاریپوف داد. دومین پاس گل او هم در هفته پایانی مقابل پیکان در دقیقه 21 برای مهرداد محمدی بود.

این دو بازیکن هر زمان که در ترکیب استقلال بودند، تیم‌شان بازنده نشد. از طرفی حضورشان هم باعث می‌شد تا مدافعان حریف عقب زمین بمانند. البته هواداران استقلال خیال‌شان برای فصل آینده راحت خواهد بود، چراکه هر دو بازیکن یک فصل دیگر با تیمشان قرارداد دارند. حفظ و استفاده بهینه از آنها قطعاً مشکلات بسیاری را از این تیم برطرف می‌کند.

حالا باید دید مدیران استقلال آیا بازیکنان هم‌ترازی مانند بلانکو و ماشاریپوف را برای استقلال فصل بعد خریداری کرده‌اند یا خیر؟

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز