خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی در تراز فدراسیون جهانی جوجیتسو

امیر عباس انوری: در مسابقات جهانی فقط به فکر مدال‌آوری هستیم

امیر عباس انوری: در مسابقات جهانی فقط به فکر مدال‌آوری هستیم
کد خبر : ۱۵۰۲۸۰۱

مربی تیم ملی جوجیتسو برزیلی گفت: هر کس از تیم ملی ایران که به مسابقات جهانی ابوظبی اعزام شود، هدفش کسب مدال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمتر از یک ماه پیش بود که تیم ملی جوجیتسوی ایران موفق شد برای اولین بار در مسابقات گرند اسلم ترکیه به مقام قهرمانی دست پیدا کند، جوجیتسو‌ کاران کشورمان هم اکنون با مربیگری امیر عباس انوری در حال آماده‌سازی برای حضور پر قدرت در مسابقات جهانی ابوظبی هستند که قرار است در آبان ماه سال جاری برگزار شود.

انوری مربی موفق تیم ملی جوجیتسو که تجربه حضور در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ریو را در کارنامه دارد و از سال 2015 به مربیگری ملی پرداخته است، نقش پر رنگی در موفقیت اخیر تیم ملی داشت. او درباره شرایط تیمش صحبت هایی با خبرنگار ما انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

مربی تیم ملی جوجیتسو برزیلی در ابتدا به تشریح وضعیت تیم ملی و مسابقات پیش رو پرداخت و گفت: کمتر از یک ماه پیش تیم ملی جوجیتسوی برزیلی ما موفق شد در مسابقات گرند اسلم ترکیه قهرمان شود که این تورنمنت بعد از مسابقات قهرمانی جهان یکی از مهم‌ترین رقابت‌ها در رشته‌ی جوجیتسو است و تیم ملی ایران در این مسابقات اول شد و عیار ورزشکاران ما آن‌جا مشخص شد. 

وی افزود: مسابقات قهرمانی جهان ابوظبی از یازدهم تا بیست و یکم آبان ماه در ده روز و در رده‌های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود که ورزشکاران ما به صورت هر دو روز یک بار به رقابت می‌پردازند.

انوری که مدتی پیش موفق به اخذ مدرک داوری بین المللی سطح یک جوجیتسو شده بود، در این باره توضیح داد: مدتی پیش کورس داوری در جوجیتسوی برزیلی برگزار شد که 29 نفر از کل دنیا در این کورس توانستند برای مسابقات جهانی ابوظبی ارتقا پیدا کنند که دو داور ایرانی نیز در جمع این‌ها حضور داشت و یکی از آن‌ها من هستم که باید برای قضاوت در این تورنمنت منتظر دعوت AJP باشیم. البته باید برای این موضوع تصمیم گرفت که من به عنوان مربی در کنار تیم ملی ایران در این مسابقات حضور داشته باشم یا به عنوان داور.

وی در ادامه از علاقه خود برای فعالیت به عنوان مربی گفت: ترجیح من در این مسابقات مربیگری است؛ بنده برای اولین بار در تاریخ توانستم تیم ملی گراپلینگ را به نائب قهرمانی آسیا برسانم و همچنین در مسابقات اخیر که موفق شدم در مسابقات گرند اسلم تیم ملی را قهرمان کنم، دوست دارم در این مسابقات هم به عنوان مربی شرکت کنم.

وی افزود: سابقه 12 سال مربیگری در لیگ برتر کشتی ایران دارم و به عنوان مربی بدنساز، متخصص تغذیه و مربی فنی در کنار کشتی‌گیران بوده‌ام. در واقع مربی چند منظوره‌ای هستم که حالا داوری هم به آن اضافه شده و برای من چیز جدیدی نیست. خدا را شکر تا کنون در هر پستی که قرار گرفته‌ام توانستم مثمرثمر و مفید واقع شوم.

او در مورد سرنوشت هدایت تیم ملی در صورتی که در مسابقات ابوظبی به قضاوت بپردازد، توضیح داد: اگر قرار بر این باشد که در این مسابقات من به عنوان داور فعالیت داشته باشم، باید کس دیگری جایگزین من شود و رئیس انجمن جوجیتسو و رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی برای انتخاب جانشین در این مسابقات باید بررسی به عمل آورند. ولی تا الان قرار بر این بوده که در این مسابقات من به عنوان مربی در کنار تیم ملی کشورم باشم و برنامه‌ریزی اردوها را نیز انجام داده‌ایم.

انوری در مورد معیار گزینش نفرات اعزامی به مسابقات جهانی ابوظبی تاکید کرد: در این مسابقات سعی می‌کنیم از بازیکنان باتجربه و میدان‌دیده استفاده کنیم زیرا قرار است در رقابت‌ بزرگی شرکت کنیم و جای کسب تجربه نیست و باید فقط به فکر مدال‌آوری باشیم.

او ادامه داد: فکر می‌کنم قرار است نفرات اعزامی به این مسابقات را به دو بخش تقسیم کنیم؛ بخش اصلی ما بازیکنان با تجربه ما هستند که احتمالا 5،6 ورزشکار خوب انتخاب می‌شود و بخش دیگر از ترکیب نونهالان و نوجوانان استفاده خواهیم کرد. یعنی برنامه ما به این صورت خواهد بود که یک تیم نوجوان و جوان برای آینده‌سازی و پشتوانه بزرگسالان درست کنیم و تیم اصلی ما تیم ملی بزرگسالان خواهد بود که آن‌ها برای مدال‌آوری خودشان را محک می‌زنند.

مربی تیم ملی جوجیتسو درباره هدف تیمش برای شرکت در مسابقات پیش رو گفت: ما در سال‌های 2020 و 2021 در این مسابقات شرکت کرده بودیم که موفق به کسب چندین مدال طلا و نقره و برنز شدیم و این سومین تجربه حضور ما خواهد بود. جوجیتسو به سرعت در دنیا در حال پیشرفت است و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات قطر و عمان سرمایه‌گذاری مناسبی برای این رشته انجام داده‌اند، ما نیز بیکارننشسته‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای آینده هستیم. قطعا هر کس از تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت کند، هدفش کسب مدال خواهد بود.

وی در مورد برنامه‌های تیم ملی برای برگزاری اردوهای تدارکاتی تشریح کرد: قرار است در چند روز آینده جلسه‌ای با فدراسیون و انجمن جوجیتسو داشته باشیم تا برنامه‌هایمان برای برگزاری اردو را ارائه بدهیم و به احتمال زیاد تا زمان برگزاری مسابقات هر ماه یک اردوی آماده‌سازی در دستور کار قرار می‌دهیم. البته از الان با ورزشکاران‌مان در تماس هستیم، آن‌ها در سطح آماده‌سازی عمومی هستند و تمرکزشان روی کارهای استقامتی و اصلاح تکنیک و تاکتیک است.

انوری در مورد برنامه‌های تیم ملی برای افزایش ظرفیت حضور خانم‌ها در مسابقات پیش رو گفت: سه خانم در ترکیب تیم‌مان برای مسابقات گرند اسلم وجود داشت که دو نفر از آن‌ها به دلیل آسیب دیدگی نتوانستند در این مسابقات حضور پیدا کنند ولی برنامه ما به این صورت است که در مسابقات آینده برای حضور بانوان در مسابقات مختلف افزایش ظرفیت داشته باشیم.

مربی تیم ملی جوجیتسو در مورد حمایت‌ نهادهای مربوطه از تیم ملی پس از مسابقات گرند اسلم گفت: ریاست محترم فدراسیون شخصا در فرودگاه حضور پیدا کرد و از ورزشکاران ما تجلیل به عمل آورد، هیئت انجمن‌های ورزشی استان مازندان هم قبل و هم بعد از مسابقات از ما حمایت کردند و مراسم تجلیل باشکوهی برگزار شد. نماینده محترم مجلس آقای عمران عباسی و ریاست شورای شهر شهرستان شیرگاه به همراه فرماندار محترم نیز برای استقبال و حمایت از ما تشریف آوردند. اما متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و همچنین تربیت بدنی و اداره کل سواد کوه شمالی حتی استقبال ما هم نیامدند.

وی در پایان گفت: هیئت ما بسیار قوی عمل کرد اما شاید به این دلیل که ما زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی هستیم، آن طور که باید، از ما حمایت نشد؛ اینجا متاسفانه همه تمرکزها روی کشتی و فوتبال و والیبال است. رییس تربیت بدنی شهرستان که وظیفه‌اش بود حتی سری هم به ما نزد، تجلیل و قدردانی که بماند. مگر می‌شود یک مربی در یک سال ۶،۷ بار با لباس تیم ملی به رقابت‌های مختلف اعزام شود و کسب افتخار کند اما تربیت بدنی شهرش خواب باشد!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز