خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

هواشناسی باید وضعیت هوا را به تیم امنیتی سفر رئیس جمهور اعلام می‌کرد

هواشناسی باید وضعیت هوا را به تیم امنیتی سفر رئیس جمهور اعلام می‌کرد
کد خبر : ۱۴۸۳۱۰۰

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تجربه‌ای که خودم دارم می‌گویم، هوای آنجا مشخص است سازمان هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیس جمهور باید وضعیت را پیش بینی می‌کردند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حادثه پیش آمده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و گمانه‌زنی‌های مرتبط با این حادثه گفت: با توجه به اینکه علت حادثه و وضعیت حادثه مشخص نیست هر کسی هر تحلیلی می‌تواند داشته باشد و قطع به یقین تا زمانی که محل حادثه پیدا نشود و وضعیت رئیس‌جمهور همراهانش مشخص نشود، نمی‌توان بحث خاصی به صورت واقعی مطرح کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس تجربه‌ای که خودم دارم می‌گویم، هوای آنجا مشخص است سازمان هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیس‌جمهور حتما باید وضعیت را پیش بینی می‌کردند.

وی ادامه داد: به عنوان یک نماینده سال گذشته به بازدید همین سد رفتیم، این سد یک بندی روی رودخانه ارس و بین ایران و آذربایجان است و قرار شد ما بازدید کنیم و هلی‌کوپتر بیاید ما را به آنجا ببرد اما گفتند هوا مه دارد و هلیکوپتر آمد و ننشست؛ گفتند به صلاح نیست. حال چرا باید در هوای بارانی و مه‌آلود اجازه دهند هلیکوپتر رئیس جمهور پرواز کند این جای تاسف دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تیم هواشناسی باید لحظه‌ای به خلبان و تیم امنیتی اعلام وضعیت می‌کرد، اظهار داشت: باید اولین سوال را از تیم هواشناسی کرد، وضعیت هواشناسی را باید به خلبان و تیم رئیس جمهور اعلام می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: هلی‌کوپترهای ما هم خیلی پیشرفته نیستند که بتوانند مسیر را به خوبی تشخیص دهند و در هوای مه آلود بتوانند پرواز درستی داشته باشند. حادثه پیش آمده است البته حادثه ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید چه یک فرد عادی چه یک رئیس جمهور و چه مقامات دیگر اما هرچه هست بسیار بسیار حادثه تاسف برانگیز است که در این شرایط و این وضعیت و در یک منطقه مرزی رئیس جمهور سوار یک بالگردی شود که هوا خوب نباشد و هلی‌کوپتر هم خیلی پیشرفته نباشد از این جهت مایه نگرانی و تاسف است.

حیدری با بیان این‌که امیدواریم این حادثه تلخ نباشد، افزود: رئیس جمهور شبانه روز بدون استراحت زحمت می‌کشد تا بتواند خدمتی به این ملت کند. الان هوا آنجا سرد شده و مه در شب بیشتر می‌شود امیدوارم تا قبل از شروع سرمای بیشتر بتوانند محل حادثه را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در حاضر اولویت تمام مقامات، مسئولین، کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی، تیم‌های امداد و نجات، هلال احمر بحث امدادرسانی به حاضران در بالگرد است. در حال حاضر همه در حال همکاری هستند؛ از سپاه، ارتش  نیروی انتظامی هرچه در توان دارند در این شرایط کوهستانی و سخت جغرافیایی آورده‌اند و تلاش می‌کنند. خدا کمک کند ختم به خیر شود.

این نماینده مجلس گفت: اما در مجموع نگرانی وجود دارد. در این هوای بارانی و ابری باید تمام جوانب ایمنی و امنیتی را رعایت می‌کردند ان‌شاالله ختم بخیر شود و رئیس‌جمهور در سلامت باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز