عسلویه، رقیب جدید کیش و قشم در جذب گردشگر

بیشک منطقه عسلویه میتواند در یک بازه چند ساله به بهشت گردشگری ایران مبدل شده و از این حیث چیزی در حدود ۲ برابر جمعیت خود را به اشتغال واقعی و دائمی مشغول گرداند.
ایلنا؛ نام عسلویه با نفت و گاز و پتروشیمی عجین گشته و شاید نقطه گریزیست تا رقبای گردشگری همچنان در خواب زمستانی خود و نزدیکبینی بازاریابی خود غوطهور بمانند.
بیشک جاذبههای محیطی و جغرافیایی این نقطه ویژه اقتصادی و صنعتی، با دارا بودن طبیعتی بکر، ساحلهای خاص و دست نخورده و ساختاری غیر مصنوعی و البته به صرفه بودن در بخش جذب گردشگر از لحاظ اقتصادی، نقطه عطف این منطقه ویژه خواهد بود.
بیشک منطقه عسلویه میتواند در یک بازه چند ساله به بهشت گردشگری ایران مبدل شده و از این حیث چیزی در حدود ۲ برابر جمعیت خود را به اشتغال واقعی و دائمی مشغول گرداند.
توسعه اشتغال در منطقه عسلویه همراستا با توسعه علمی و آموزش نیروهای بومی میتواند ضمن تامین نیرو، به رویکرد اشتغال، توانمندسازی خانوار و رشد گردشگری در منطقه و کشور نیز کمک کند.
با این وصف منطقه عسلویه با مندی از موقعیت خدادادی طبیعی و زیرساختهای (صنعتی و انرژی) خود میتواند در راستای ایجاد یک مثلث گردشگری تاریخی(فارس-شیراز)، گردشگری و بومگردی (قشم یا کیش) به عنوان زنجیره ارزش افزوده برای صنعت گردشگری کشور، خاورمیانه و به نوعی منطقه نمونه در جهان مبدل گردیده و از این حیث نیز تبادل سیاستهای خارجی کشور را در مراجع بین المللی با رویکردی متفاوت و قدرتمندتر همراه سازد.
با اینحال باور داشته باشید که در آیندهای نزدیک، بیشک عمیقترین چاه حفاری ایران در عسلویه و بر پیکر بستر گردشگری جنوب ایران، گسترانیده خواهد شد و قطب گردشگری ایران یا جنوب ایران به منطقهای تخصیص خواهد یافت که انتظار آنبر هیچ عقل سلیمی نیز متبادر نخواهد گردید.
«رامتین روشن»