«بیمه آسیا» از نوآوری تا رشد؛ گزارشی از یک موفقیت چشمگیر
«بیمه آسیا» در سال ۱۴۰۳ با عملکردی قوی و رو به رشد، در میان شرکتهای بیمه خصوصی ایران در جایگاه ممتازی قرار گرفته است. این شرکت با تمرکز بر ارائه خدمات با کیفیت، بهبود ترکیب پرتفوی، و نوآوری در محصولات، به پیشرفت خود در صنعت بیمه ادامه میدهد.
به گزارش خبرنگار بازرگانی ایلنا؛ «بیمه آسیا» با قریب به شصت و پنج سال سابقه بیمهگری در صنعت بیمه کشور، کوله باری از تجربه و خدمت، برنامه ریزی هوشمندانه و هدفمند و گنجینهای از سرمایه انسانی کارآمد و متخصص، توانسته است اعتبار و خوشنامی خود را با تلاش ارزنده کارکنان و شبکه فروش توانمند حفظ کند .
در تیرماه امسال، مجمع عمومی سالیانه بیمه آسیا با حضور ۸۶ درصد از سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و سازمان حسابرسی، در ساختمان شماره یک بیمه آسیا برگزار شد و صورتهای مالی منتهی به سال ۱۴۰۲ این شرکت بدون بند حسابرسی مهم به تصویب رسید.
در ادامه برگزاری مجمع، مسعود بادین با استناد به گزارش ارائه شده از فعالیتهای شرکت توسط هیأت مدیره به مجمع و سهامداران، تولید حق بیمه این شرکت در سال ۱۴۰۲ را ۲۹۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پرتفوی بیمه ای تولید حق بیمه با ۵۰ درصد رشد همراه بوده است .
بنابر این گزارش، مدیر عامل بیمه آسیا در ارتباط با پرداخت خسارت شرکت در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: بیمه آسیا در سال گذشته با اولویت پرداخت دقیق و سریع خسارت ها، اعمال ریسک سنجی مناسب و نظارت دقیق،۱۸۱ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان پرداخت کرده است.
ارائه طرح جدید بیمه مستمری مادام العمر"رایان"
همچنین مرداد ماه بود که معاون بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه آسیا از ارائه طرح جدید بیمه مستمری مادام العمر"رایان" خبر داد و گفت: در طرح بیمه مستمری مادام العمر "رایان" بیمه گذاران با پرداخت پنج سال حق بیمه، از مزایای دریافت مستمری مادام العمر بعلاوه سود مشارکت بهره مند می شوند.
رشد بیش از ۷۰ درصدی پرتفوی
بر اساس اطلاع روابط عمومی شرکت در ۲۹ مردادماه امسال، مسعود بادین، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل با تاکید بر توانمندی و توانگری مالی این شرکت بزرگ بیمه ای، یکی از اولویت های مهم بیمه آسیا را پرداخت خسارت واحدهای تولیدی در کوتاهترین زمان ممکن با هدف بازگشت سریع صنایع به چرخه تولید اعلام کرد و گفت: بیمه آسیا خسارت ۱۷۵۵ میلیارد ریالی کارخانه ماهوت ریس کاشان را پرداخت کرد.
از سوی دیگر مدیرعامل شرکت در بخش دیگری از صحبتهای خود در ارتباط با عملکرد بیمه آسیا در هشت ماهه امسال، گفت: رشد بیش از ۷۰ درصدی پرتفوی و کاهش ۹درصدی نسبت خسارت، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان میدهد که این شرکت در راستای بهبود ترکیب پرتفوی و ریسک سنجی مناسب، به درستی عمل کرده است. همچنین بر اهمیت آموزش مستمر و تخصصی کارشناسان و شبکه فروش تاکید کرد.
گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بیمه آسیا تایید شد
بنا بر اعلام مدیریت ریسک و بهبود فرآیندها، بیمه آسیا در آذر ماه امسال در پی انجام موفقیت آمیز ممیزی مراقبتی سالیانه سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در شرکت بیمه آسیا و انطباق الزامات این استاندارد، گواهی نامه مربوطه برای این شرکت در سال ۱۴۰۲ تایید و صادر شد.
فروش ۲۵ هزار میلیارد ریال بیمهنامه مستمری مادام العمر "رایان"
بر اساس صحبتهای عضو هیات مدیره و معاون فنی بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه آسیا در ۷ آذرماه امسال، طرح جدید بیمه نامه مستمری مادام العمر"رایان" درمدت پنج ماه، بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال به فروش رفت که این امر در رشد فروش و بهبود ترکیب پرتفوی بیمه آسیا تاثیر مطلوبی داشت.
وی افزود: با عرضه بیمه نامه رایان، رشد فروش بیمه های عمر و پس انداز بیمه آسیا در هشت ماهه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بالغ بر ۴۰۰ درصد افزایش یافت و سهم بیمه اندوخته دار زندگی شرکت از ۳.۸ درصد به حدود ۱۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رسید و در این مدت، رتبه دوم فروش بیمه های زندگی در صنعت بیمه کشور به بیمه آسیا اختصاص یافت.
در ۱۲ آذرماه نیز، بیمه آسیا در راستای تعهدات بیمه ای خود مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس پرداخت کرد.
رونمایی از سامانه برخط "آسیا حامی"
۱۴ آذرماه امسال، در راستای تسهیل در صدور و پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث سامانه برخط "آسیا حامی" رونمایی شد. این سامانه با بهرهمندی از قابلیت دانش هوش مصنوعی و در راستای تسریع و تسهیل در صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث به صورت برخط در کمترین زمان ممکن و بدون مراجعه حضوری، راه اندازی شده است.
رشد ۶۵ درصدی پرتفوی بیمه آسیا
بیمه آسیا در نه ماهه امسال با تلاش ارزنده کارکنان و شبکه فروش توانمند و با ارائه خدمات بیمه ای با کیفیت، توانست با رشد ۶۵ درصدی، بیش از ۳۳.۵ همت فروش را به ثبت برساند. این در حالی است که کل پرتفوی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۹ همت بوده است.
همچنین بر اساس آخرین گزارشهای آماری، بیمه آسیا در این بازه زمانی، در میان شرکتهای بیمه خصوصی از لحاظ تولید، در جایگاه نخست قرار گرفته است و از لحاظ پرداخت خسارت، در رتبه دوم قرار دارد.
بیمه آسیا در این مدت توانسته است سرعت در بررسی و پرداخت خسارتها به زیاندیدگان و کیفیت ارائه خدمات را با وجود ریسک سنجی و کنترل های مناسب و کاهش نسبت خسارت، افزایش دهد. این شرکت در نه ماهه امسال با ۴۱ درصد رشد خسارت، بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده و در همان حال، نسبت خسارت خود را با ۸.۶ واحد کاهش نسبت به سال گذشته، به ۴۹.۹ درصد رسانده است.
بیمههای آتش سوزی، عمر و پس انداز و درمان بیشترین تاثیر را در کاهش نسبت خسارت این شرکت داشته اند. سهم بیمه های اشخاص و مسئولیت از پرتفوی بیمه آسیا با رشد ۱۱۷ درصدی، از ۳۴.۸ درصد در نه ماه اول سال ۱۴۰۲ به ۴۵.۸ درصد در مدت مشابه سال جاری افزایش پیدا کرده است. بیشترین رشد تولید در این نه ماهه مربوط به بیمه های عمر و پس انداز با مبلغ ۳۳.۴ هزار میلیارد ریال و با رشد ۳۴۷ درصد است که عملا ۱۰ درصد از پرتفوی شرکت را به خود اختصاص داده است.
طراحی و ارائه بیمه نامههای جدید مستمری رایان، آرسا و مهرآسیا و تلاش ارزنده کارکنان و شبکه فروش در این زمینه، بر فروش بیمه های زندگی بیمه آسیا و تحقق راهبرد این شرکت جهت توسعه این بیمه ها، تاثیر قابل توجهی داشته است.
کاهش سهم بیمههای شخص ثالث اتومبیل
از سوی دیگر در راستای بهبود ترکیب پرتفوی، سهم بیمه شخص ثالث اتومبیل در نه ماهه امسال، از حدود ۴۰ درصد در نه ماهه سال قبل، به ۳۲.۴ درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است. به طور کلی، سهم ۳۲.۴ درصدی بیمه های شخص ثالث و ۱۲.۲ درصدی بیمههای بدنه اتومبیل از کل پرتفوی بیمه آسیا، نشان میدهد این شرکت بزرگ بیمه ای به عنوان شرکتی شاخص در راستای توسعه خدمات در سطح کشور، بار سنگین خدمات بیمه ای به مردم در بخش خودرو را به خود اختصاص داده است.
رتبه اول فروش در بیمههای خصوصی
این شرکت در نه ماهه ۱۴۰۳ با عملکردی مطلوب ضمن بهبود کیفیت خدمات و ترکیب پرتفوی، با فروش ۳۳۶ هزار میلیارد ریال و صدور بیش از ۸.۵ میلیون فقره بیمه نامه، در میان شرکت های بیمه خصوصی در جایگاه نخست قرار گرفت و سهم آن از کل بازار بیمه، به ۱۰.۳۴ درصد رسید.
بر اساس اعلام مدیر عامل بیمه آسیا در بهمن ماه امسال، بیمه آسیا کل خسارت ۱۳۰۰ میلیارد ریالی جانباختگان حادثه معدن طبس را پرداخت کرده است.
عملکرد مالی آسیا در ۱۰ ماهه امسال
بر اساس اطلاعات کدال؛ شرکت بیمه آسیا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال از محل فروش حق بیمه مبلغ ۳۴,۷۱۳,۴۰۰ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است. «آسیا» با سرمایه ثبت شده ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال از ابتدای سال مالی تا پایان ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ از محل فروش حق بیمه(شامل قبولی اتکائی) مبلغ ۳۷۱,۰۵۶,۳۵۰ میلیون ریال درآمد داشته است.