وزیر راه و شهرسازی:
حق توقف وسیله باربری تعیین تکلیف شود
![حق توقف وسیله باربری تعیین تکلیف شود](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/9vSlfawFAm2x/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0po9Rec671Ims7otfNPZWXfo,/%D9%81%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82+%D9%85%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AF.jpg)
وزیر راه و شهرسازی بر رفع مقررات زائد در حوزه حمل و نقل تاکید کرد.
به گزارش ایلنا، فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی، گفت: دستورالعملهای دستوپا گیر در حوزه حملونقل مورد بررسی قرار گیرد تا مقررات دستوپا گیر از مسیر فعالان صنعت حملونقل برداشته شود.
وی افزود: باید صدای بخش خصوصی و تشکلهای حوزه حملونقل شنیده شود و مسئولان نیز با این فعالان گفتوگو کنند، همچنین کمیتههای تخصصی باید در این شورایعالی ایجاد شود تا بهواسطه این بستر قانونی مترقی بتوانیم مشکلاتی را حل کنیم و در نهایت مردم از خدماتی که در شان آنهاست، بهرهمند شوند.
صادق مالواجرد درباره پرداخت حق توقف ناوگان حملونقل داخلی کالا اظهار کرد: دو سال است که موضوع حق توقف وسیله باربری بلاتکلیف مانده و این موضوع نشاندهنده ضرورت برگزاری جلسات شورایعالی ترابری است؛ چرا که در این صورت امکان حل موضوع وجود دارد.
وی ادامه داد: طبق پیشنهادهای مطرح شده توسط اعضای شورا میتوان توافق تشکلهای مربوطه را در سازمان راهداری مطرح کرد و سازمان راهداری نیز نرخهای پیشنهادی را بر مبنای اقتصاد کلان کشور مورد بررسی و تصویب قرار دهد.
وزارت راه و شهرسازی مصوب کرد که پرداخت حق توقف ناوگان حملونقل داخلی کالا، بر مبنای توافق طرفیت (شرکت یا مؤسسه حملونقل و راننده) باشد و شرکتها یا مؤسسات حملونقل داخلی کالا موظفاند قبل از حمل کالا، وضعیت حق توقف را طی توافق با یکدیگر در بارنامه یا حواله بارگیری معین و مشخص کنند.
همچنین در صورت عدم وجود توافق به شرح بالا، میزان حق توقف بارگیری و تخلیه بر مبنای پیشنهاد انجمنهای صنفی مربوطه، توسط سازمان راهداری و حملونقل جادهای بر اساس ضوابط و مقررات حملونقل جادهای داخلی کالا تدوین و ابلاغ خواهد شد.