خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد:

بانک کشاورزی؛ از بی اثر کردن تحریم‌ها تا پایبندی به اقتصاد مقاومتی

بانک کشاورزی؛ از بی اثر کردن تحریم‌ها تا پایبندی به اقتصاد مقاومتی
کد خبر : ۱۴۹۴۶۱۰

بانک کشاورزی از سوی شرکت D.Q.S آلمان که اولین سازمان گواهی دهنده سیستم‌های مدیریت کیفیت در جهان محسوب می‌شود، موفق به استقرار سیستم مدیریت کیفیت در بانک و اخذ گواهینامه ISO 9001 سری ۲۰۰۰ شد.

به گزارش ایلنا؛ در سال ۱۳۱۲ بود که پیشنهاد تاسیس بانک کشاورزی به هیات وزیران ارائه شد: "بانک فلاحتی و صنعتی ایران". در همان سال و بدون هیچ درنگی اجازه تأسیس این بانک از سوی هیئت وزیران نهایی و تصویب آن نیز توسط مجلس شورای ملی انجام شد. از تشکیل نخستین مجمع عمومی بانک کشاورزی حدودا ۹۱ سال می‌گذرد که این خود نشان از خدمتی ۹۱ ساله به مشتریان و البته اطمینان همین مشتریان به بانک کشاورزی دارد.

در طول این سال‌ها جهت خدمت‌رسانی به مشتریان، به کرات نام بانک و اساس‌نامه‌اش مورد تغییر قرارگرفت؛ تاریخچه‌ی تغییرنام بانک هم به نوبه خود خواندنی و جذاب است؛ از "بانک فلاحتی و صنعتی" تا "بانک کشاورزی و پیشه و هنر" و بالاخره "بانک اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی ایران"  و سرانجام بعد از سال ۵۸ "بانک کشاورزی!" فرجام این تغییرات در حال حاضر ۱۸۱۷ شعبه‌ی فعال در سراسر کشور است. ۵۰ شعبه نیز به ارایه خدمات ارزی و بین المللی مشغو‌لند.

این  عقبه‌ی درخشان بانک کشاورزی بود که دشمنان کشور تصمیم گرفتند بانک کشاورزی را در کنار سایر بانک‌های دیگر تحریم کنند. به گمان آنها بعد از اعمال تحریم، بانک‌ کشاورزی دیگر نمی‌تواند به فعالیت پیش از تحریم باز گردد. با این وصف سوییفت بانک کشاورزی، ضمن تحریم بانک‌های ایرانی، مفتوح ماند. این بانک نسخه جدید(۷.۵) سوئیفت را در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به روز رسانی کرد تا نسبت به ارائه خدمات به مشتریان هیچ کوتاهی صورت نگیرد. در چنین فضایی و در سال ۱۳۹۹ بانک کشاورزی موفق به کسب رتبه نخست گشایش اعتبارات اسنادی در سیستم بانکی کشور شد.

یکی از اقدامات جالب بانک کشاورزی راه اندازی اپلیکیشن "باران" در زمینه فعالیت‌های ارزی بانک است. علی‌رغم تحریم‌ها امکان افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه ارزی به صورت غیر حضوری در نسخه جدید اپلیکیشن «باران» بانک کشاورزی فراهم شده است. مشتریان این بانک می توانند با استفاده از اپلیکیشن «باران» نسبت به افتتاح حساب ارزی بر پایه دلار و یا یورو به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

مدیریت بانک کشاورزی، نگاهی ویژه به "اقتصاد مقاومتی" داشته است. آنچنان که به دلیل عملکرد مناسب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه تسهیلات پرداختی به صنایع کوچک و متوسط، از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور وقت مورد تقدیر قرار گرفت.

البته تمجید از جایگاه علمی بانک کشاورزی موضوعی نیست که صرفا توسط مراجع داخلی مورد تایید قرار گرفته باشد. در سال ۲۰۰۵ طبق یک بررسی از سوی نشریه بین‌المللی EUROMONEY، بانک کشاورزی، برای اولین بار بر اساس شاخص‌های علمی این نشریه مورد ارزیابی قرار گرفت. طبق این ارزیابی بانک کشاورزی درنظام بانکی کشور به عنوان بانک برتر معرفی شد.

همچنین بانک کشاورزی از سوی شرکت D.Q.S آلمان که اولین سازمان گواهی دهنده سیستم‌های مدیریت کیفیت در جهان محسوب می‌شود، موفق به استقرار سیستم مدیریت کیفیت در بانک و اخذ گواهینامه ISO ۹۰۰۱ سری ۲۰۰۰ شد.

ضمن چنین نگاه مدیریتی است که امسال بانک کشاورزی با استمداد ویژه از شعار سال یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" تصمیم به ارائه تسهیلات بی‌نظیری جهت کمک به اقتصاد کشور گرفته است. طبق سخنان "وهب متقی نیا" سرپرست بانک کشاورزی، امسال ۲۵۰ همت تسهیلات برای بخش کشاورزی در قالب اعتبارات کلان و خرد به ویژه معیشت روستاها، کسب و کارهای کوچک خانگی و اشتغال زنان روستایی در نظر گرفته شده است.

از طرفی نباید از افزایش دو برابری نرخ تسهیلات در زمینه پرداخت تسهیلات و تامین مالی بخش کشاورزی غافل ماند. این افزایش پرداخت تسهیلات به نوبه خود یک رکورد فراموش نشدنی محسوب می‌شود که بانک کشاورزی از خود برجای می‌گذارد. این میزان تسهیلات با هدف کمک به حفظ و ارتقاء وضعیت معیشت روستائیان، توسعه کسب و کارهای کوچک و اشتغال زنان روستایی و حمایت از طرح های مولد و بزرگ در بخش کشاورزی اختصاص خواهد یافت. بخشی از این پرداخت‌ها در حال حاضر اجرایی شده است و از ابتدای امسال یک هزار و ۲۰۰ فقره به ارزش حدودا ۴.۲ همت تسهیلات پرداخت شده است.

یکی دیگر از خدماتی که بانک کشاورزی به صنعت اهم کشاورزی دارد، عاملیت در خرید تضمینی گندم از طرف کشاورزان است. با عاملیت بانک کشاورزی و از آغاز فصل خرید تضمینی گندم، ۳۰۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران به حساب آنان واریز شده است. طبق گزارشات موجود این مبلغ مربوط به تعداد ۲۵۳ هزار و ۶۱۲ محموله گندم به وزن حدودی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.

خدمات بانک کشاورزی به کانون گرم زندگی ایرانیان، محدود به موارد فوق نمی‌شود. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری جزو دیگری از این خدمات است. بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت ماه، ۱۰ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۵ هزار و ۲۱۶ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز