خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حریق در جنگل و مراتع جاده کرج_چالوس اطفاء شد/منطقه تا صبح تحت کنترل خواهد بود

حریق در جنگل و مراتع جاده کرج_چالوس اطفاء شد/منطقه تا صبح تحت کنترل خواهد بود
کد خبر : ۱۵۰۷۱۸۴

مدیرکل منابع طبیعی و حوزه آبخیزداری استان البرز از اطفاء حریق در دو هکتار از جنگل و مراتع صعب‌العبور جاده کرج_چالوس خبر داد و گفت: دقایقی پیش حریق کنترل شد اما نیروهای امداد برای جلوگیری از تکرار وقوع آتش تا صبح در منطقه حضور دارند.

اصغر بیات در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی در جاده کرج_چالوس اظهار کرد: حدود ساعت ١٠ صبح از بخش آسارا اطلاع دادند که در منطقه مرتعی و جنگلی به نام  «ری زمین» آتش سوزی اتفاق افتاده است.

بیات افزود: تیم‌های امداد منابع طبیعی، محیط‌زیست، هلال احمر، بسیج و نیروهای مردمی با هماهنگی مدیریت بحران به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر که از تهران اعزام شده بود، تاکید کرد: با همتی که تمام نیروهای امدادرسانی استان البرز داشتند در حال حاضر از محل حادثه اعلام شد که حریق اطفاء شده است.

بیات با اشاره به وسعت ٢ هکتاری محل حادثه، گفت: با وجود اطفاء حریق، مقرر شده برای کنترل کامل، تیم ٨ نفره در منطقه مستقر شدند. تیم کمکی دیگری نیز به محل اعزام می‌شوند که تا صبح مراقب منطقه باشند. 

مدیرکل منابع طبیعی البرز تصریح کرد: چنانچه حریق مجدد حادث شود با مدیریت بحران هماهنگی کامل صورت گرفته که مجدد از بالگرد هلال احمر تهران درخواست کمک‌رسانی انجام شود.

وی تاکید کرد که در این حادثه، تلفات جانی گزارش نشده است.

این مدیر استانی که در زمان گفت و گو با ایلنا در منطقه حادثه مستقر بود گفت: در حال حاضر نیروهای امداد در حال عبور از رودخانه هستند. وضعیت جسمانی همگی امدادگران خوب است. بجز چند مورد سوختگی سطحی همکاران منابع طبیعی و محیط زیست استان البرز، خوشبختانه بقیه نیروهای امدادی در سلامت کامل هستند.

بیات در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر علت حادثه گفت: منطقه صعب العبور است و رسیدن به این منطقه حدود ٢ ساعت زمان لازم است لذا احتمال اینکه علت عامل انسانی بوده و حریق توسط بی احتیاطی گردشگران اتفاق افتاده باشد کم است.

مدیرکل منابع طبیعی و حوزه آبخیزداری استان البرز ادامه داد: این منطقه حفاظت شده محیط زیست است و عشایر نیز در این محل حضور ندارند لذا عامل انسانی در این اتفاق دخیل نبوده است و احتمال می‌رود به دلیل گرمای اخیر، تابش نور خورشید و خشکی درختان و مراتع این آتش سوزی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
معصومه امین زاده
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز