خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

فعالیت های عمران روستایی و محرومیت زدایی تعطیل بردار نیست

فعالیت های عمران روستایی و محرومیت زدایی تعطیل بردار نیست
کد خبر : ۱۵۰۶۷۶۷

فارس کارگاه بزرگ عمران روستایی است

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بر تداوم خدمت و توسعه و محرومیت زدایی در این استان تاکید کرد و گفت: فعالیت های عمران روستایی و محرومیت زدایی تعطیل بردار نیست، فارس کارگاه بزرگ عمران روستایی است.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا حمیدی در حاشیه میز خدمت که با حضور استاندار فارس ودیگر مسئولین استانی در محل مسجد وکیل برگزار شد، افزود: از جمله وظایف و کارکردهای بنیاد مسکن، در سالهای گذشته تلاش برای تامین مسکن مددجویان و محرومان، تسهیل‌گری در اعطای وام‌های کم بهره و تسهیلات رایگان، تلاش برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بهسازی و توسعه وعابر به ویژه در روستاهای محروم و کم برخوردار، بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله و حوادث و ایجاد فضایی مناسب برای افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها با کاهش مهاجرت‌های ناخواسته بوده است.

حمیدی ادامه داد: بنیاد مسکن در این سال‌ها تلاش مضاعفی در راستای مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین‌نیازمندیهای مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم‌آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری‌مردم و دستگاه های مختلف داشته است.

وی خاطر نشان کرد: نگاهی به روند توسعه روستاها در این سال‌ها بیان‌گر آن است که بنیاد مسکن با تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحدهای مسکونی‌ارزانقیمت و اجرای آن‌ها به طور مستقیم یا با مشارکت مردم باهمکاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط در روستا و شهر توانسته است شرایط رابرای افزایش رفاه و زندگی سالم در روستاها ایجاد کند.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی وآماده‌سازی و تحویل زمین به زوج‌های جوان قدم‌های شایسته‌ای برای ماندگاری جمعیت روستایی برداشت و از مهاجرت‌های ناخواسته کاسته است.

این مقام مسوول افزود: نهاد انقلابی بنیاد مسکن همچنین با کمک در جهت تامین مصالح ساختمانی ازطریق تولید، تهیه و توزیع مصالح گام‌های ارزشمندی برای ایجاد تعادل در بازار مصالح ساختمانی برداشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز