خبرگزاری کار ایران

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد:

تشدید فعالیت ۱۰۴ بازرس و ناظر بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد

تشدید فعالیت ۱۰۴ بازرس و ناظر بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد
کد خبر : ۱۵۰۵۴۳۵

​رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حضور و فعالیت ۱۰۴ بازرس و ناظر سلامت محیط این دانشگاه در مأموریت ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، محمد باباخانی، اظهار کرد: دستورالعمل ویژه ماه‌های محرم و صفر در خصوص نظارت از هیأت مذهبی، محل‌های تهیه، طبخ و توزیع نذورات و اماکن مذهبی از اول محرم آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد و طبق دستورالعمل اخیر وزارتخانه، تشدید نظارت‌ها در طول این ۲ ماه به ویژه در ایام خاص و در موضوع نذورات هم در دستور کار قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: درخواست ما از تمامی موکب داران و خادمان هیات مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی این است که در خصوص نگهداری موادغذایی در دمای زیر ۴ درجه و بالای ۶۰ درجه توجه ویژه داشته باشند و اینکه غذای آماده شده حداکثر تا ۲ ساعت پس از طبخ مصرف شود و برای توزیع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از ظروف و لیوان‌های استاندارد یک بار مصرف استفاده شود. 

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تدابیر صورت گرفته برای مأموریت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت ویژه‌ای در تمامی محل‌های پرتجمع به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی درنظر گرفته شده و در مسیرهای اصلی و فرعی پایگاه‌های بهداشتی دایر است و نیروهای حوزه سلامت محیط در محل مستقر هستند. 

باباخانی با تاکید بر حضور ناظران و بازرسان سلامت محیط به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در تمامی محل‌های شلوغ و پرتجمع به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، گفت: در روزهای دوشنبه ۲۵ تیرماه و نهم محرم الحرام (تاسوعای حسینی) و سه‌شنبه ۲۶ تیرماه و دهم محرم الحرام (عاشورای حسینی) تعداد ۱۰۴ بازرس و ناظر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در قالب ۵۲ تیم نظارتی ۲ نفره (۷۴ بازرس و ۳۷ تیم در شهر مشهد و ۳۰ بازرس و ۱۵ تیم شهرهای تابعه این دانشگاه) در محل‌های معین شده مستقر هستند و براساس برنامه تدوین شده ضمن رسیدگی به شکایات مردمی و تشدید نظارت، نسبت به بازدید و آموزش موضوعات بهداشت محیط و مواد غذایی در حسینیه ها، مساجد، تکیاها، ایستگاه‌های صلواتی و آشپزخانه‌های طرف قرارداد مراسم مرتبط با ایام و مناسبت‌های ماه محرم اهتمام می‌ورزند. 

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گرم سال استفاده از یخ‌های بسته‌بندی شده که به لحاظ بهداشتی مورد تأیید هستند برای شربت‌های نذری و دیگر نوشیدنی‌های سرد توصیه می‌شود و از یخ‌های فله‌ای استفاده نشود. 

وی بیان کرد: از تمامی عزاداران حسینی می‌خواهیم که قبل از مصرف نوشیدنی و خوراکی‌ها از سالم و بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنند و چنانچه نذر دارند، آن‌ها را به صورت نقدی و یا تهیه مواد غذایی خام در اختیار مساجد، هیئت‌ها و موکب‌ها قرار دهند و از تحویل دادن غذاهای طبخ شده خودداری کنند.

 
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز