خبرگزاری کار ایران

تدوین سند «تغییر اقلیم و نقش آن در سلامت»

تدوین سند «تغییر اقلیم و نقش آن در سلامت»
کد خبر : ۱۵۰۲۷۵۲

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از تدوین سند ملی «تغییر اقلیم و نقش آن در سلامت» توسط شورایعالی سلامت خبر داد و گفت: تدوین این سند به دستور شهید رئیسی در حال انجام است و همه دستگاه‌ها در آن نقش دارند چرا که بحث تغییر اقلیم را باید بسیار جدی بگیریم.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل مطلق در چهارمین نشست دبیرخانه‌های سلامت وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: در شانزدهمین جلسه شورایعالی سلامت، آیت‌الله رئیسی دستور تلفیق ۷ سند در مورد امنیت غذایی را داد که هزار نفر از متخصصین تغذیه و امنیت غذایی روی سندها بررسی های لازم را انجام دادند و در هفدهمین جلسه این نشست، ارائه و مورد تصویب قرار گرفت که پایه آن، سند امنیت غذایی تدوین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و شورایعالی انقلاب فرهنگی بود.

وی با بیان این که این سند نیز توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و رئیس جمهور فقید آن را به دستگاه ها ابلاغ کرد، افزود: در این سند 251 اقدام مربوط به دستگاه‌ها مشخص شده است تا آب و غذای سالم، آرد کامل و غذاهای اساسی از نظر مواد مغذی در کشور تولید و مصرف شود.

مطلق با بیان اینکه هدف شورایعالی سلامت و امنیت غذایی و سند ملی امنیت غذایی این است که انسان از نوزادی تا سالمندی سالم باشد، گفت: خوشبختانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی در ۳۱ استان در حال تشکیل دبیرخانه ذیل استانداری با محوریت همه دستگاه‌ها است.

رئیس دبیرخانه شورایعالی عالی سلامت و امنیت غذایی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی درخواست کرد که در تمام برنامه‌های آینده‌نگری و راهبردی دستگاه‌ها، مسئله "تغییر اقلیم" و "سند ملی امنیت غذایی" را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: ایران در معرض تغییر اقلیم است و خشکسالی، کم آبی، رانش زمین، گرما و سیل متأثر از این پدیده است. بنابراین ضرورت دارد هر دستگاه ذیل برنامه‌های راهبردی و آینده‌نگری خود برای آینده بحث تغییر اقلیم را برای آینده درنظر بگیرند.

مطلق، از تدوین سند «تغییر اقلیم و نقش آن در سلامت» توسط شورایعالی سلامت و امنیت غذایی خبر داد و گفت: تدوین این سند به دستور شهید رئیسی در حال انجام است و همه دستگاه‌ها در آن نقش دارند چرا که بحث تغییر اقلیم را باید بسیار جدی بگیریم.

وی گفت: نکته حائز اهمیت دیگر، ضرورت توجه به سند ملی امنیت غذایی در دستگاه‌های کشور است. شورا موظف شده که هر سه ماه یکبار با حضور نمایندگان ۹ وزارتخانه و ۹ دستگاه تشکیل جلسه دهد و به همین دلیل، دستگاه‌ها می‌توانند نکات مورد نظر خود را در خصوص سند امنیت غذایی به شورایعالی سلامت ارائه دهند تا در جلسات مطرح شود.

رئیس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی بیان داشت: خوشبختانه دکتر پزشکیان در زمان تصدی وزارت بهداشت، دستور تشکیل شورایعالی سلامت و امنیت غذایی را دادند و در دولت سیزدهم نیز وی عضو اتاق فکر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بوده اند تا با هماهنگی بین بخشی، اهداف سلامت کشور محقق شود و قطعاً با برگزاری سه ماه یکبار این جلسه موافقت خواهند کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز