خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

«صاعقه» و «خطای سهوی انسانی» عمده‌ترین دلایل آتش‌سوزی‌های اخیر در مناطق زاگرس نشین

«صاعقه» و «خطای سهوی انسانی» عمده‌ترین دلایل آتش‌سوزی‌های اخیر در مناطق زاگرس نشین
کد خبر : ۱۴۹۵۲۴۹

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره وقوع حریق در مناطق زاگرس‌نشین گفت: آتش‌سوزی در روزهای اخیر عمدتا در مناطق مرتعی بوده و آتش‌سوزی در بخش پوشش درختی کم است. خوشبختانه حریق به پوشش درختی آسیب نزده است.

«حسین ظفری» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آتش‌سوزی در روزهای اخیر در جنگل‌های زاگرس گفت: آتش‌سوزی در روزهای اخیر عمدتا در مناطق مرتعی بوده است و آتش‌سوزی در بخش پوشش درختی کم است. خوشبختانه حریق به پوشش درختی آسیب نزده است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بارش‌های خوبی را در این مناطق کشور داشته‌ایم، ادامه داد: علف‌ها و مراتع در این مدت رشد بسیار خوبی داشته‌اند و در حال حاضر که وارد فصل گرما شده‌ایم، طبیعتا حادثه آتش‌سوزی برای این مناطق محتمل است. به صورت روزانه یا یک روز در میان ما شاهد وقوع آتش‌سوزی در مناطق زاگرس نشین و مناطق غرب کشورمان هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: هر روز آتش‌سوزی رخ می‌دهد و هر روز هم با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده و ابلاغیه‌‌های ارسالی برای فرمانداران و استانداران و همچنین سازمان منابع طبیعی در حالت هوشیار برای مقابله با آتش‌سوزی هستند و در هر نقطه‌ای که آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد به سرعت اطفاء و آتش مهار می‌شود.

ظفری تصریح کرد: در مناطقی هم که آتش مقداری گسترش پیدا می‌کند با تجهیزات دولتی و کمک‌های مردمی و همچنین استفاده از اطفاء حریق هوایی و بالگرد اطفاء انجام می‌شود. در چند روز گذشته نیز در شمال خوزستان و منطقه بهبهان، دزفول شاهد وقوع آتش‌سوزی در مراتع بوده‌ایم که خوشبختانه این آتش‌سوزی‌ها به طور مرتب اطفاء شده است. به طور مثال در روز گذشته در بهبهان اطفاء حریق انجام شده و لکه‌گیری‌ها درحال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه‌های آینده نیز ممکن است آتش‌سوزی داشته باشیم دیده‌بان آتش را در نظر گرفته ایم و به فرمانداری‌ها ابلاغ کرده‌ایم که به عنوان مسئول ستاد بحران متولی در نظر گرفتن دیده‌بان آتش هستند و تجهیزات مورد نیاز مانند آتش‌برها و سایر تجهیزات را آماده کرده و در حالت آماده باش قرار دهند. نیروهای مردمی و دولتی نیز در حالت هوشیار و آماده باش باشند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی بلافاصله وارد عمل شده و در همان لحظات اولیه آتش‌ را مهار کنند، چراکه اگر گسترده شود مهار آن سخت‌تر خواهد بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره علل آتش‌سوزی‌ها گفت: آتش‌سوزی‌ها در روزهای اخیر چند عامل داشته است یکی از این عوامل صاعقه بوده است، چراکه در این ایام شاهد وقوع رعد و برق و صاعقه در این مناطق هستیم. همچنین یکی از عوامل شایع آن آتش‌سوزی‌های سهوی انسانی است که متاسفانه به دلیل بی‌دقتی در خاموش کردن آتش ایجاد شده است. به طور کل عمدتا آتش‌سوزی‌ها ناشی از اشکالات و خطاهای انسانی و به صورت غیرعمدی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز