خبرگزاری کار ایران

اتمام بررسی HSE در دو پهنه تهران / نحوه برخورد با پیمانکاران متخلف

اتمام بررسی HSE در دو پهنه تهران / نحوه برخورد با پیمانکاران متخلف
کد خبر : ۱۴۸۸۰۸۶

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از برداشت نزدیک به ۶۰ هزارعدم انطباق با دستورالعمل‌های HSE در دو پهنه پایتخت خبر داد و گفت: برداشت در سه پهنه بعدی نیز امسال انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی بابایی، درخصوص رعایت دستورالعمل‌های HSE در سطح شهر تهران اظهار کرد: در گذشته آنچنان که باید و شاید HSE مورد توجه نبوده است. در قراردادها پیمانکاران ملزم هستند مسئولان این بخش را معرفی کنند و نقشه HSE را ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه دو اقدام ویژه برای واحدهای HSE در سال جاری در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: در سال قبل موفق شدیم نظام‌نامه را مصوب کنیم و با پیگیری و همکاری شهرداری تهران، ساختار HSE را سازماندهی کنیم. 

بابایی با بیان اینکه در هر منطقه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای ایجاد ساختار HSE پیش‌بینی شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه این رقم محدود بود، پس از بررسی‌ها در شورا میزان سه در هزار پروژه‌های شهرداری در قالب تبصره به HSE اختصاص یافت. 

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه این اقدامات نشان‌دهنده جدیت شورا در سیاست‌گذاری حوزه ایمنی و رعایت HSE است، خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر با رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران دو اقدام ویژه پیش‌بینی شد که برداشت‌عدم انطباق زیست محیطی، ایمنی و سلامت در سطح شهر یکی از این دو اقدام است. 

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا از برداشت‌عدم انطباق در دو پهنه از سطح شهر خبر داد و افزود: تهران به پنج پهنه تقسیم شده که در دو پهنه برداشت‌ها انجام شده و در سایر پهنه‌ها نیز انجام خواهد شد و به مناطق اعلام می‌شود تا نسبت به رفع‌عدم انطباق اقدامات لازم صورت بگیرد. 

بابایی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ هزارعدم انطباق HSE در دو پهنه شناسایی و ثبت شده است، تصریح کرد: بیش از ۶ هزار مورد در اولویت یک قرار داشتند و مابقی در اولویت‌های دو و سه طبقه‌بندی شده‌اند. 

رئیس کمیته ایمنی شورا با تاکید بر اینکه برداشت‌عدم انطباق سه پهنه باقی مانده در سال جاری صورت می‌گیرد، گفت: قرار بر این شده اقدامات این بخش سیستمی و ادامه‌دار باشد. اینگونه نیست که برداشت انجام شود و نظارت بعدی صورت نگیرد؛ لذا در فاصله‌های زمانی معین برداشت‌ها انجام می‌شود تا در این حوزه به شرایط پایدار برسیم. 

به گزارش سایت شهر، رئیس کمیته ایمنی شورا به دومین اقدام مدیریت شهری در حوزه HSE اشاره کرد و افزود: قرار بر این شد کمیته ایمنی مناطق عامل چهارم در نظر بگیرند تا بر پیمانکاران نظارت کنند که ببینند الزامات HSE که در قرارداد اولیه وجود داشت، رعایت شده است یا خیر؟ 

بابایی افزود: در صورت‌عدم رعایت در مرحله اول به پیمانکار اخطار داده می‌شود، در مرحله دوم جریمه پیش‌بینی شده و در مرحله سوم در صورت‌عدم توجه پیمانکار، در لیست سیاه پیمانکاران شهرداری تهران قرار خواهند گرفت. این اقدام در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز