خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در گفتگو با ایلنا:

قاچاق گسترده آدامس در کشور/گردش مالی ۱۸ میلیارد تومانی در روز

قاچاق گسترده آدامس در کشور/گردش مالی  ۱۸ میلیارد تومانی در روز
کد خبر : ۱۴۸۸۵۵۱

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه واردات آدامس به کشور ممنوع است، گفت: متاسفانه برخی شرکت‌ها و کارتل‌های بزرگ به‌صورت قاچاق و در حجم زیاد اقدام به واردات این کالا می‌کنند.

جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن شیرینی و شکلات در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اطلاعات زیادی از چگونگی قاچاق آدامس در اختیار داریم که آن را به نهادهای مختلف مسئول با مستندات انعکاس داده ایم اما متاسفانه از پیگیری‌های ما نتیجه‌ای حاصل نشده است و روند قاچاق آدامس همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما اطلاعات کامل در مورد مبداء ورود، اسامی شرکت‌ها و کارتل‌هایی که اقدام به قاچاق آدامس می‌کنند و حتی بازار فروش آنها در شهرستان‌ها و تهران و ... را به نهادهای متولی ارائه داده‌ایم، اما متاسفانه ارگانی تاکنون برخورد مناسبی با این موضوع نداشته است.

مغازه‌ای گفت: آدامس بازار جذابی دارد و گردش مالی آن در کشور حدود  ۱۸ میلیارد تومان در روز است و سود خوبی هم برای شرکت‌هایی که آن را قاچاق می‌کنند، دارد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در مورد قاچاق بیسکویت و شکلات نیز گفت: قاچاق بیسکویت و شکلات کمتر اتفاق می‌افتد؛ چون نسبت به آدامس یک کالای حجیم است و سود کمتری دارد اما آدامس یک کالای کم‌حجم‌تر است که حمل و نقل و قاچاق آن راحت‌تر، بهای آن بیشتر و به‌همین دلیل تمایل بیشتری به قاچاق آن وجود دارد.

مغازه‌ای گفت: محموله‌های آدامس بیشتر از مبداء دبی و ترکیه وارد ایران می‌شوند و شامل برندهای مختلفی هم هستند.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز