خبرگزاری کار ایران

رئیس اسبق انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

«علیرضا محجوب» گزینه مطلوب کارگران/ وزیری بیاورید که کنار کارفرمایان نایستد!

«علیرضا محجوب» گزینه مطلوب کارگران/ وزیری بیاورید که کنار کارفرمایان نایستد!
کد خبر : ۱۵۱۱۰۵۶

اکبر علیپور خواستار تصدی محجوب در پست وزارت کار شد و تاکید کرد ایشان بهترین گزینه است.

«اکبر علیپور» رئیس اسبق انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با انتخاب وزیر کار در کابینه دولت چهاردهم با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور منتخب گفت: پزشکیان بارها تاکید کرد که وزیر کار باید از جنس کارگران و از میان دغدغه‌مندان طبقه کارگر باشد؛ او وعده داد وزیری را سر کار بیاورد که مطلوب و مورد قبول جامعه کارگری‌ست.

او ادامه داد: تشکل‌های کارگری خواستار وزارت آقای علیرضا محجوب هستند؛ محجوب فردی‌ست که بیشترین آشنایی را با مسائل حوزه روابط کار و مشکلات کارگران دارد و می‌تواند گره‌های افتاده در کار کارگران و بازنشستگان کشور را با سرانگشت تدبیر یکی یکی باز کند.

دبیر اسبق انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در دفاع از وزارت محجوب به تجربیات شخصی خود اشاره کرد و گفت: ما فعالان صنفی سال‌های طولانی شاهد فعالیت‌های بی‌وقفه‌ی محجوب در دفاع از منافع و حقوق کارگران بوده‌ایم؛ ایشان در بزنگاه‌های مختلف، حامی کارگران بوده‌اند؛ کارگران در مواقع بحران و مشکلات، حامی‌ای جز ایشان نداشته‌اند.

به گفته علیپور، علیرضا محجوب در دوران نمایندگی مجلس، با همه قدرت مقابل سنگ‌اندازی‌های سرمایه‌داران یک‌تنه ایستاد و بارها اتفاق افتاد که ایشان به تنهایی مانع از تصویب لوایح و طرح‌های ضد کارگری شد.

او ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور منتخب وعده‌های پیشین خود را فراموش نکند و وزیری را از دل جامعه کارگری سر کار بیاورد.

این فعال صنفی یادآوری کرد: سال‌هاست کارگران و بازنشستگان درگیر مشکلات معیشتی بسیار هستند، دستمزدشان کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد؛ باید وزیری سر کار بیاید که در مذاکرات مزدی در کنار کارفرمایان و صاحبان سرمایه نایستد و حقوق قانونی و مزدی کارگران را به رسمیت بشناسد. امیدوارم آقای پزشکیان به گونه‌ای عمل کند که جامعه‌ی کارگری به آینده امیدوار شود؛ کارگران را بار دیگر ناامید نسازند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز