خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران پیمانکاری آبفای رودبار در اعتراض به۷ماه مطالبات معوقه

تجمع کارگران پیمانکاری آبفای رودبار در اعتراض به۷ماه مطالبات معوقه
کد خبر : ۱۴۹۷۵۵۶

جمعی از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان رودبار در اعتراض به پرداخت نشدن ۷ ماه مزد خود، مقابل ساختمان اداره آب و فاضلاب‌این شهر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب شهرستان رودبار، صبح امروز دوشنبه (۴تیر ماه) به پرداخت نشدن حدود ۷ ماه حقوق خود معترض شدند.

این کارگران گفتند: مطالبات حدود ۶۰ نفر از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب شهرستان رودبار که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند از آذر ماه سال گذشته (۱۴۰۲) پرداخت نشده و ما در این شرایط سخت معیشتی بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

آن‌ها افزودند: هر ماه به مطالباتمان افزوده می‌شود و در حال حاضر که در تیر ماه ۱۴۰۳ قرار داریم ظاهرا پیمانکار تنها امکان پرداخت بخشی از طلب مانده فروردین ماه سال ۱۴۰۲ کارگران را دارد اما برای پرداخت ۷ ماه از مطالبات پایان سال گذشته و جاری کارگران هیچ برنامه مالی نداشته و نیازمند تامین بودجه از استان است.

یکی از کارگران گفت: شماری از همکاران که در روستاها و شهرهای اطراف رودبار ساکن‌اند، بیش از یک هفته است برای حضور در محل کار خود هزینه رفت و آمد ندارند. برخی دیگر که با خودروهای شخصی در محل کار خود حاضر می‌شوند هر روز بعد از ساعت کاری برای امرار معاش و تامین نیاز خانوادهایشان دستفروشی و مسافرکشی می‌کنند.

طبق اظهارت وی، شرکت پیمانکار مشکلات مالی دارد و مسئولان اداره آبفای شهرستان و استان گیلان نیز برای وصول مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهند.

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه نظارتی بر کار شرکت‌های پیمانکاری نیست، نیست و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است، تصریح کرد: باید اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و حتی مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شرکت پیمانکار به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

او در خاتمه تاکید کرد: در صورت تداوم بی‌توجهی مسئولان شهرستانی به استیفای حقوق کارگران پیمانکاری آبفای رودبار ناچاریم عازم مرکز استان شویم تا از مسئولان استانی بویژه نهادهای قضائی درخواست کمک کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز