خبرگزاری کار ایران

کارگران آب معدنی داماش دو ماه حقوق طلبکارند

کارگران آب معدنی داماش دو ماه حقوق طلبکارند
کد خبر : ۱۴۲۷۳۸۲

کارگر شاغل آب معدنی داماش که در مناطق جنگلی روستای توریستی داماش کار می‌کنند، دو ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «آب معدنی داماش» در استان گیلان از دو ماه تأخیر در پرداخت حقوق حدود 40 کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد و گفت: از مهر ماه حقوق طلبکاریم و آخرین پولی که دریافت کرده‌ایم حقوق شهریور ماه بود اما تا این لحظه در خصوص پرداخت حقوق باقیمانده کارگران  (بجز تعداد کمی که حقوق مهر ماه خود را دریافت کرده‌اند) در این واحد تولیدی اقدامی صورت نگرفته  است.

او در ارتباط با وضعیت فعلی کارخانه آب معدنی داماش گفت: کارفرما مدعی است در فصول گرم و سرد سال تولیدات کارخانه به سختی به فروش می‌رسند این در حالیست که از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت تولید در این واحد تولیدی خوب بود و همه انبارهای کارخانه پر از بطری‌های تولید شده آب معدنی بود که به فروش رسید.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: علی‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم مسئولان کارخانه می‌گویند که فعلا منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارند و کارگران باید منتظر بمانند.

وی گفت: پیگیری‌هایمان از سوی کارفرمای اصلی در حالی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده که نگران تامین امنیت شغلی خود در کنار عدم دریافت حقوق هستیم.

این کارگر درباره علت نگرانی خود و همکارانش گفت: اخیرا کارفرما تعدادی ماشین آلات اتوماتیک وارد کارخانه کرده است اما خودکار کردن ماشین‌ها باعث بیکاری تعدادی از کارگران می‌شود.

او در ادامه افزود: وضعیت مالی کارگرانی که چند ماه‌ مزد دریافت نکرده‌اند، مناسب نیست این در حالی است که بخش خصوصی کارخانه پیش‌تر به آن‌ها قولِ پرداخت به موقع حقوق و افزایش تولید را داده بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز