خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

طی دو سال گذشته یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شدند

طی دو سال گذشته یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شدند
کد خبر : ۱۳۷۴۵۳۲

مرتضوی اعلام کرد: برخی نهادها مانند آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان، اشتغال ایجادی خود را در سامانه ملّی رصد اشتغال کشور ثبت نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با طراحی سامانه‌ها، نظارت بر حوزه اشتغال مستمر و سخت‌گیرانه انجام می‌شود. 

سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در پنجمین نشست مشترک کارگروه تخصصی و قرارگاه عملیاتی اشتغال استان افزود: براساس قوانین و اسناد بالادستی، رئیس‌جمهور بر حوزه‌های اشتغال و مسکن تأکید ویژه دارد. 

مرتضوی با اشاره به ایجاد بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی در سال گذشته، گفت: برخی نهادها مانند آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان، اشتغال ایجادی خود را در سامانه ملّی رصد اشتغال کشور ثبت نکرده‌اند. 

وی افزود: نظارت‌ها در حوزه اشتغال به سه شکل تلفنی، پیامکی و نظارت میدانی انجام شده و از سخت‌گیرانه‌ترین نظارت‌ها، نوع میدانی است که نزدیک به ۷۸ درصد صحت‌سنجی در این بخش انجام شده است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موفقیت‌های دولت سیزدهم در زمینه اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: براساس آمار ارائه‌شده مرکز آمار، کشور در دهه ۹۰ با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه بود که با اهتمام دولتمردان و تأکیدات آیت‌الله رئیسی در حال مهار است. 

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید در بخش بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی و بازنشستگی لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی داشته‌ایم، منهای بیمه بیکاری که ۱۸۵ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت و از طرف دیگر راستی‌آزمایی با بیمه اجباری نیز انجام شده است. 

مرتضوی افزود: در سال ۱۴۰۰ و همچنین سال ۱۴۰۱ نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه اجباری شدند یعنی برای اولین بار قراردادی بین آن‌ها به‌عنوان کارگر و کارفرما منعقد شده و کارفرما مقید به پرداخت بیمه شده است. 

وزیر کار گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران در سه ماهه سوم، ما کم‌ترین نرخ بیکاری را در استان خراسان‌رضوی داشته‌ایم. اما این اقدامات کافی نیست و ما کارگزاران موظف به خدمت به مردم هستیم، مخصوصاً در حوزه اشتغال که حتماً در این حوزه کارها را انجام خواهیم داد. 

وی افزود: دولت توانست تا پایان سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۱۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی را پرداخت کند، صادرات نفت را از ۳۰۰ هزار بشکه به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رساند، هشت‌هزار مگاوات ناترازی تولید برق را در کشور جبران کرد و یک برنامه پنج‌ساله برای جبران ۲۴ هزار مگاوات ناترازی باقیمانده تولید برق را تدوین کرد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه‌ماهه گذشته از سال، نسبت به آن چه باید در سامانه رصد اشتغال ثبت می‌شد، ۲۷ یا ۲۸ درصد عقب هستیم و البته آمار خراسان‌رضوی در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز