خبرگزاری کار ایران

بی خاصیت مثل هری کین!

یونان رویاهای کارسلی را به باد داد/دوران پسا ساوتگیت

یونان رویاهای کارسلی را به باد داد/دوران پسا ساوتگیت
کد خبر : ۱۵۴۳۰۴۶

تیم ملی انگلیس که تحت هدایت مربی موقت خود یعنی کارسلی توانسته بود در دو بازی گذشته به پیروزی برسد اما مقابل یونان متحمل یک باخت شد تا سه شیر ها زیر تیغ انتقاد بروند.

به گزارش ایلنا، انگلیس پنجشنبه مقابل یونان چند بازیکن خود از جمله هری کین را در اختیار نداشت و در ویمبلی شکست خورد. یکشنبه در هلسینکی کاپیتان سه‌شیر بود و اگرچه کار خاصی نکرد، پیروزی 3 بر یک به دست آمد بنابراین بحث بودن یا نبودن او در ترکیب انگلیس همچنان ادامه دارد. ناتوانی کین در اثرگذاری در یورو2024 یکی از نکات بحث‌برانگیز تیم گرت‌ ساوت‌گیت بود که خودش را تا فینال کشاند.

اما ستاره بایرن‌مونیخ در فینال برلین حتی هم تیمی‌هایش را عصبانی کرد و اوایل نیمه دوم تعویض شد. دلیلش را مصدومیت آخر فصل قبل اعلام کردند و با دو گلی که در بازی ماه گذشته به فنلاند زد، گفتند به اوج برگشته. اما دوباره در هلسینکی سایه خودش بود، درست است شرایط بدنی‌اش ایده‌آل نبود و بهترین مهاجمان نوک هم باید خوب تغذیه شوند اما مشخص است که بزرگترین مسأله پیش روی مربی قطعی انگلیس گرفتن بهترین بازی از او یا رسیدن به راه‌حلی برای پیروزی بدون او است.

درباره توانایی‌های او نباید تردید کرد، هیچ کس بیشتر از او برای انگلیس گل نزده و در دو تورنمنت کفش طلا برده ضمن اینکه وقتی او در نهایت بازنشسته می‌شود، چه کسی قرار است جایش را پر کند. در این بازی هم 70دقیقه حضورش بی‌خاصیت بود چون با بقیه هماهنگ نبود و تنها وقتی اولی واتکینز به زمین آمد، بهتر شدند و دو گل زدند. آیا مهاجم استون‌ویلا جانشین کین است؟ شاید.

 

بازیکن‌محوری

ترنت الکساندر آرنولد به دفاع چپ رفت چون انگلیس در آن پست به مشکل خورده بود. لی‌کارسلی مدافع چپ تخصصی دعوت نکرده بود و با بازگشت کایل واکر به ترکیب انگلیس، مدافع لیورپول تغییر پست داد. او مثل همیشه در دفاع عالی نبود اما در حمله موفق عمل کرد و همکاری خوبی با جود بلینگام و جک گریلیش داشت. او روی گل اول مؤثر بود و گل دوم را از روی ضربه ایستگاهی عالی زد. واکر به آخر فوتبالش رسیده و کایران تریپیر از فوتبال ملی کناره گرفته، بنابراین آرنولد 26ساله می‌تواند بازیکنی محوری در تیم ملی انگلیس شود.

 

ستاره جدید

گریلیش قبل از شروع این دوره بازی‌های ملی از تصمیم ساوت‌گیت برای اینکه او را به یورو نبرد، ابراز نارضایتی کرد. او مقابل یونان به‌خاطر مصدومیت جزئی‌اش بازی نکرد اما دومین گلش در لیگ ملت‌ها را زد هرچند هنوز اعتماد به نفس لازم را پیدا نکرده. بازیکن منچسترسیتی گلش را به دختر تازه متولدشده‌اش تقدیم کرد و اگرچه هنوز به اوج نرسیده اما می‌تواند آینده انگلیس را در دوران جدید شکل دهد.

 

سرگردان و بی‌اثر

در هفت هفته لیگ برتر هیچ بازیکنی بهتر از کول پالمر نبوده اما در دو بازی انگلیس از او خبری نبود. مقابل یونان در نوک حمله سرگردان بود و در این بازی به جای بوکایو ساکای مصدوم در سمت راست حمله قرار گرفت. در نیمه اول در بازی گم بود و در زدن ضربه آخر ناکام تا اینکه 20 دقیقه به پایان جای خود را به هم تیمی‌اش در چلسی، نونی مادوئکه داد. پالمر تنها10بازی در تیم ملی انگلیس انجام داده اما می‌تواند ستاره این تیم در جام جهانی 2026 باشد اگر زمان لازم برای پیدا کردن خودش در تیم را داشته باشد.

 

هافبک‌های کارآمد

خط میانی انگلیس از جمله دکلان رایس در بازی با یونان بی‌خاصیت بودند اما بازیکن آرسنال مقابل فنلاند به بهترین روزهایش شباهت داشت و در کنار آنخل گومز طراح حملات سه‌شیر بود. در نهایت هم با پاس گل واتکینز گل سوم را زد و بازی خوبش را کامل کرد. گومز هم نظم خوبی داشت و علاوه بر پاس گل به گریلیش یکی از بهترین بازی‌هایش برای انگلیس را انجام داد، ستاره لیل ثابت کرد، می‌تواند یکی از بهترین‌های انگلیس باشد.

مربی موقت

چهار هفته قبل، کارسلی ستاره محبوب هواداران انگلیس بود. دو برد 2برصفر با بازی‌های چشم‌نواز در آغاز دوران موقت او باعث شده بود همه بخواهند مربی دائم شود. باخت به یونان با اظهارات بعد از بازی در مورد اینکه نمی‌خواهد مربی قطعی باشد، شانس او را کاهش داد و احتمالاً تا پایان قراردادش در سال 2024 می‌ماند. انگلیس مقابل فنلاند میل به پیروزی داشت و اگرچه چند بازیکن معرفی شده توسط کارسلی عملکرد خوبی داشتند، اما بعید است بعد از دو بازی ماه آینده مقابل یونان و ایرلند در سمتش بماند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز