خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته اخلاق

درباره پرونده پیرانوند قطعا رسیدگی خواهد شد

درباره پرونده پیرانوند قطعا رسیدگی خواهد شد
کد خبر : ۱۵۴۵۵۳۱

علی اکبر محمد زاده رئیس اسبق کمیته اخلاق درباره رای های صادر شده صحبت کرد و همچنین تاکید کرد درباره پرونده بیرانوند قطعا رسیدگی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر محمدزاده، رئیس اسبق کمیته اخلاق در خصوص رأی صادره توسط کمیته انضباطی می‌گوید: «برای صدور احکام باید چند جنبه را در نظر گرفت که اولین جنبه بازدارندگی و پیشگیری از تکرار تخلف است و اگر رأی صادره چنین جنبه‌ای را نداشته باشد به هیچ وجه کارایی نخواهد داشت.

دومین موضوع این است که رأی صادر شده اگر قطعی است، باید بلافاصله اجرا شود و اگر قطعی نیست باید بررسی‌ها برای صدور رأی قطعی ادامه داشته باشد. فوریت در اجرای آرا تأثیرگذاری زیادی دارد و به این دلیل برای بازدارندگی از تکرار تخلفات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن رأی مربوطه صادر شود.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «عدم صدور رأی قطعی باعث می‌شود تا متخلفان به دنبال لابیگری باشند تا رأی را بشکنند و محرومیت و یا جریمه مالی را به کمترین حد ممکن برسانند. سومین موضوع در خصوص آرای صادره تناسب فی مابین است. رأی صادر شده باید متناسب با تخلف افراد باشد و اگر این موضوع رعایت نشود قابلیت اجرا ندارد. این سه مورد یعنی بازدارندگی، فوریت و تناسب موضوعی است که باید ارکان قضایی آن را در نظر بگیرند و در صدور رأی به کار ببرند.»

رئیس اسبق کمیته اخلاق در خصوص صحبت‌های بیرانوند در خصوص دریافت رشوه توسط اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، بیان می‌کند: «صحبت‌های بیرانوند در خصوص دریافت رشوه توسط اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس را نمی‌توان یک ادعا دانست و در واقع صحبت‌های او اعتراف است. بیرانوند یک فرد عاقل و بالغ است و باید ادعای او در دادگاه رسیدگی شود. در این خصوص باید کمیته اخلاق وارد شود و رأی تکمیلی را صادر کند.»

محمد‌زاده در پاسخ به این سؤال که آرای صادره توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌تواند بازدارنده باشد؟ می‌گوید: «آرای صادره توسط کمیته انضباطی چهارچوب دقیقی برای بازدارندگی ندارد چرا که در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چهارچوبی برای نظارت نیست. در واقع کمیته انضباطی نظارت چندانی برای اجرای آرای صادره توسط فرد یا افراد متخلف ندارد.»

او می‌افزاید: «اگر محرومیت در خصوص بازیکن باشد می‌توان با تماشای دیدار متوجه شد که آیا این رأی انجام شده است یا خیر، اما اگر این رأی برای اعضای خارج از زمین فوتبال باشد نمی‌توان از اجرای آن اطمینان حاصل کرد و این همان بحث نظارت است که البته همان طور که گفتم نظارتی در این خصوص وجود ندارد.

ثبت جرایم انضباطی باید توسط مسئولان مربوطه بررسی شود و فرد یا افرادی که رأی را صادر می‌کنند باید روی موضوع بررسی و دقت نظر بیشتری داشته باشند.»

رئیس اسبق کمیته اخلاق در پاسخ به این سؤال که آیا رأی صادره توسط کمیته انضباطی رأی منصفانه‌ای است؟ بیان می‌کند: «من هم مثل دیگر کارشناسان و حقوقدانان اعتقاد دارم که رأی صادره توسط کمیته انضباطی رأی درستی نیست و در واقع این رأی تناسبی با تخلف صورت گرفته توسط بیرانوند ندارد. به شخصه انتظار بیشتری برای صدور آرا توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دارم.»

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز