خبرگزاری کار ایران

فیفا دی شیرین

ساز تیم ملی با تحقیر قطر کوک شد/در مسیر پیشرفت

ساز تیم ملی با تحقیر قطر کوک شد/در مسیر پیشرفت
کد خبر : ۱۵۴۴۷۷۲

تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی توانست با کسب یک تساوی مقابل ازبکستان و برد شیرین قطر به شرایط ایده آل خود برگردد و نتایج قابل قبولی را ثبت کند.

به گزراش ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفادی‌های اخیر با تیم ازبکستان مساوی کرد و تیم ملی قطر را شکست داد؛ نتیجه‌ای که اکنون باعث شده تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در جایگاه اول جدول انتخابی جام جهانی در گروه A مسابقات بایستند.

ملی‌پوشان کشور در این مرحله از مسابقات انتخابی دو فیفادی را پشت سر گذاشتند و با توجه به عملکرد تیم ملی در این 4 بازی می‌توان گفت که تیم ملی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. فیفادی شهریورماه نخستین فیفادی تیم ملی در این مرحله محسوب می‌شد که تیم ملی 2بازی در این تاریخ برگزار کرد. ملی‌پوشان کشورمان در بازی اول به عنوان میزبان مقابل قرقیزستان قرار گرفتند؛ دیداری که به دلیل مشکلات ساختاری فوتبال ایران و تعمیر ورزشگاه آزادی در فولادشهر برگزار شد و تیم ملی در این دیدار با تک‌گل مهدی طارمی نخستین 3امتیاز خود را دشت کرد و به استقبال دومین دیدار خود رفت.

دیدار با امارات دومین بازی تیم ملی کشورمان در این مسابقات بود، دیداری که در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین برگزار شد و تیم ملی با گلزنی مهدی قایدی با نتیجه 1-0 مقابل امارات به پیروزی رسید. با اتمام فیفادی نخست مسابقات تیم ملی کشورمان به دلیل گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم قرار گرفت. حضور تیم ملی در جایگاه دوم گروه A باعث شد تا کارشناسان فوتبال عملکرد ملی‌پوشان را نقد کنند چرا که اعتقاد آنها بر این بود فاصله فوتبال ایران با قرقیزستان و امارات یک گل نیست.

با تمام این تفاسیر تیم ملی کشورمان با این نتیجه به استقبال فیفادی بعدی رفت. در این فیفادی ازبکستان و قطر حریفان تیم ملی کشورمان بودند. تیم ملی در این دیدار و در ورزشگاه بنیادکار مقابل ازبکستان قرار گرفت. ازبکستان تیمی است که همیشه بازی‌های تیم ملی مقابل این تیم گره می‌خورد و همین موضوع باعث شد تا این دیدار با تساوی بدون گل پایان یابد.

تساوی مقابل ازبکستان باعث شد تا صدای منتقدان تیم ملی دوباره به گوش برسد و عملکرد آنها مورد نقد قرار بگیرد. نقد اصلی به خط حمله تیم ملی بود، تیمی که از نگاه حریفان خود با ترکیب سردار آزمون و مهدی طارمی ترسناک‌ترین خط حمله این مسابقات را تشکیل می‌داد اما موتور خط حمله تیم ملی روشن نشده بود و تیم ملی در این خط تنها موفق شد یک گل به ثمر برساند.

تساوی مقابل ازبکستان باعث شد تا هواداران نسبت به این تیم ناامید شوند. تیم ملی با این تساوی همچنان در رده دوم گروه خود قرار داشت تا تمام نگاه‌ها به بازی بعدی تیم ملی دوخته شود. دیداری که به دلیل برخی مشکلات غیرفوتبالی باعث شد ایران در امارات میزبان قطر باشد.

در این شرایط تیم ملی مقابل قطر به میدان رفت و موفق به پیروزی 4-1 شد. برتری پرگل تیم ملی منجربه بازگشت امید به کاروان تیم ملی شد چرا که این پیروزی ارزشمند در واقع انتقام تیم ملی از قطری بود که در جام ملت‌ها مقابل تیم ملی به پیروزی رسید. 2گل سردار آزمون در این دیدار نوید دهنده روزهای خوب تیم ملی در ادامه مسیر صعود به جام جهانی 2026 است؛ تیمی که در فیفادی آبان ماه میهمان کره‌شمالی و قرقیزستان خواهد بود.

قطعاً تقابل تیم ملی با این دو تیم برای شاگردان قلعه‌نویی سخت نخواهد بود و در واقع این دو دیدار می‌تواند باعث بالا رفتن روحیه بازیکنان شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز