خبرگزاری کار ایران

اینجا جای بازیکن سالاری نیست

اماراتی‌ها علیه رفتار زشت مهدی قایدی

اماراتی‌ها علیه رفتار زشت مهدی قایدی
کد خبر : ۱۵۴۸۶۴۴

اعتراض مهدی قایدی همچنان به سوژه داغ کاربران و رسانه‌های اماراتی تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، در یکی از مسابقات حساس لیگ امارات، تیم اتحاد کلبا که سه بازیکن ایرانی را در ترکیب خود دارد، مقابل الوحده با حضور احمد نوراللهی با نتیجه سه بر یک شکست خورد. اتفاق مثبت برای بازیکنان ایرانی در این مسابقه، گلزنی شهریار مغانلو بود اما ستاره این فصل اتحاد کلبا یعنی مهدی قایدی، روز خوبی را سپری نکرد و در نیمه دوم، از زمین بازی بیرون رفت. چالش اصلی قایدی در این مسابقه نه عملکرد داخل زمین او بلکه رفتار نادرست در زمان تعویض بود؛ جایی که وی پس از تعویض بدون اینکه به هم‌تیمی و سرمربی خود دست بدهد، به حالت ناراحت راهی رختکن شد.

از لحاظ اثرگذاری روی گل و تأثیر در جریان بازی، هیچ‌کدام از بازیکنان کلبا به اندازه قایدی در این فصل نمایش درخشانی نداشتند اما واکنش رسانه‌های اماراتی و سرمربی تیم به این موضوع، نشان از رویکرد حرفه‌ای و جالب این باشگاه نه‌چندان باسابقه در فوتبال امارات دارد. ووک رازوویچ سرمربی اتحاد کلبا در پایان بازی و در گفت‌و‌گو با رسانه ابوظبی اسپورت گفت: «وقتی که شما خوب تمرین نمی‌کنید و روی بازی‌های باشگاهی تمرکز ندارید، نمی‌توانید در سطح خوبی قرار داشته باشید. ما باید شما را به آن سطح خوب برسانیم و پس از آن در ترکیب قرار دهیم. این موارد پیش می‌آید و ما ۶ روز تا بازی بعد فرصت داریم تا خودمان را آماده کنیم.»

همچنین کارشناسان شبکه ابوظبی اسپورت امارات این موضوع را فاش کردند که قایدی قبل از بازی مصدوم بوده و با یک جلسه تمرین به بازی رسیده است و به همین دلیل، تصمیم سرمربی اتحاد کلبا را نقد کردند. رفتار سرمربی اتحاد کلبا و نقدهای کارشناسان اماراتی، به خوبی نشان می‌دهد که با وجود اهمیت بالای حضور قایدی در ترکیب این تیم، هیچ‌چیز مهم‌تر از اهداف باشگاه و حفظ شأن و منزلت یک تیم نیست و بازیکنان، در اولویت پایین‌تری به نسبت کلیت یک باشگاه قرار دارند؛ حتی برای باشگاهی مانند اتحاد کلبا که سال‌های زیادی از تأسیس آن نمی‌گذرد و در امارات، هواداران کمتری به نسبت تیم‌هایی چون العین، الشارجه و شباب الاهلی دارد. دقیقاً برخلاف جریان رایج در فوتبال ایران که به بازیکنان اجازه می‌دهد در تیم‌های پرهوادار و مدعی، برای باشگاه تعیین‌تکلیف کنند و همین موضوع در بلندمدت برای باشگاه و ستارگان فوتبال ایران گران تمام می‌شود. رویکرد باشگاه اتحاد کلبا در مواجهه با قایدی، می‌تواند کلاس درسی برای باشگاه‌های بزرگ ایرانی باشد تا نحوه برخورد درست و اصولی با رفتار نامناسب ستارگان خود را یاد بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز