خبرگزاری کار ایران

همایون شاهرخی: زیرساخت‌های فوتبالی ما صفر است

هشدار سرمربی اسبق تیم ملی: اینطور در جام جهانی صعود نمی‌کنیم

هشدار سرمربی اسبق تیم ملی: اینطور در جام جهانی صعود نمی‌کنیم
کد خبر : ۱۵۴۲۰۶۱

همایون شاهرخی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، می‌گوید با شرایط زیرساختی فعلی پیشرفتی در فوتبال ملی و باشگاهی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در بازی دور سوم مقدماتی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به مصاف ازبکستان رفت و به تساوی بدون گل دست یافت.

همایون شاهرخی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، می‌گوید اگر ملی پوشان به دنبال صعود از مرحله گروهی جام جهانی هستند باید با کیفیت بیشتری بازی کنند. 

 شاهرخی با تحلیل بازی مقابل ازبکستان گفت: «از نظر من بازی تیم ملی با ازبکستان یک دیدار کاملاً معمولی بود. تساوی مقابل ازبکستان می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. خوب از این نظر که این تک‌امتیاز از دیدار خارج از خانه به‌دست آمد و بد از این نظر که تیم ملی کشورمان در این دیدار کیفیت بالایی نداشت. تیم ملی نباید با این کیفیت به جام جهانی برود چرا که در این صورت نمی‌تواند از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.» 

تغییرات در تیم ملی؟

تیم ملی نیاز به انقلاب دارد و باید هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. البته تیم ما کار سختی برای صعود به جام جهانی ندارد و قطعاً فوتبال ما به جام جهانی صعود خواهد کرد. یکی از موضوعات مطرح شده بحث جوانگرایی در تیم ملی است که نباید در این مورد احساسی تصمیم‌گیری شود بلکه باید با منطق به این هدف برسیم. البته ما برای جوانگرایی با کمبود پدیده‌های جوان در لیگ برتر مواجه هستیم و این به دلیل مشکلاتی است که فوتبال ایران با آن روبه‌روست.

دروازه‌بان تیم ملی؟

فوتبال ما مشکلات بسیاری دارد و کمبودهای ما در فوتبال پایه، فساد در فوتبال و... باعث می‌شود تا فوتبال از اصل خود دور شود و به بیراهه برود. درحال حاضر مهم‌ترین موضوع در فوتبال ما موضوع گلر تیم ملی است، ما با پرداختن به این موضوع یک گلر معمولی را بزرگ کرده‌ایم. متأسفانه فوتبال ما به دروغ آلوده شده و در واقع خانه از پای بست ویران است و برای حل این مشکل نیاز به زمان زیادی داریم.

مشکلات زیرساختی؟

از چمن ورزشگاه ازبکستان لذت بردم، چرا نباید ما چنین چمنی داشته باشیم، یکی از نیازهای اصلی فوتبال زمین چمن است و داشتن زمین چمن مناسب باعث بالا رفتن کیفیت بازی می‌شود. زیرساخت‌های فوتبال ما صفر است و با این شرایط پیشرفتی در فوتبال حاصل نمی‌شود. بازی سپاهان و شباب‌الاهلی را تماشا کردم و کیفیت بد زمین نقش جهان را دلیل اصلی شکست سپاهان در این بازی می‌دانم. سال‌ها پیش مربی شباب‌الاهلی قطر بودم، در آن زمان این تیم 2 زمین تمرین و یک زمین مناسب برای برگزاری بازی‌ها داشت و در واقع این تیم و سایر تیم‌های قطری چنین شرایطی داشتند و همین موضوع باعث پیشرفت‌شان شده است. در جام ملت‌ها خیلی مفت به قطر باختیم اما حالا خیلی راحت قطر را شکست می‌دهیم. بدترین موضوع برگزاری این دیدار در امارات است، در صورت برگزاری این بازی در ایران تماشاگران باغیرت‌مان از تیم ملی حمایت می‌کردند که البته این اتفاق به دلیل برخی از مشکلات نیفتاد.

میزبانی در کشور ثالث؟

بازی در ورزشگاه 5هزار نفری با ورزشگاه 100هزار نفری متفاوت است و ما می‌توانستیم در ورزشگاه آزادی میزبان قطری‌ها باشیم و در این ورزشگاه و با حضور هواداران زیادمان این تیم را شکست دهیم. تیم‌های عربی حسرت هواداران فوتبال ایران را می‌خورند و این به دلیل علاقه مردم کشورمان به فوتبال است. امیدوارم که تیم ملی موفق شود چرا که در صورت موفقیت تیم ملی جامعه خوشحال خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز