خبرگزاری کار ایران

پیش بازی انگلیس - سوئیس

صلیب سرخ، مانع بلند انگلیس در مسیر نیمه‌نهایی؛ خان پنجم «سه‌شیر»

صلیب سرخ، مانع بلند انگلیس در مسیر نیمه‌نهایی؛ خان پنجم «سه‌شیر»
کد خبر : ۱۵۰۱۷۹۸

سومین تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی از میان انگلیس و سوئیس انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حذف میزبان از تورنمنت یورو ۲۰۲۴ پس از ۱۲۰ دقیقه پرهیجان مقابل اسپانیا، به حذف پرتغال از گردونه مسابقات پیوند خورد تا اولین دیدار نیمه‌نهایی مسابقات مشخص شده و اسپانیا و فرانسه برای فینالیست شدن مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند.
 
جام ملت‌های اروپا
مرحله یک‌چهارم نهایی 
 
انگلیس - سوئیس
شنبه ۱۶ تیر
ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران
استادیوم دوسلدورف
داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)
انگلیس برای رسیدن به این مرحله معجزه‌وار از سد اسلواکی گذشت و سوئیس مدافع عنوان قهرمانی را از دور مسابقات کنار زد تا سومین تیم حاضر در جمع ۴ تیم برتر اروپا از دل دیدار انگلیس و سوئیس بیرون بیاید. تیم پیروز این دیدار در نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار هلند و ترکیه خواهد رفت‌.

چهارمین صعود متوالی به جمع ۸ تیم

بازیکنان تیم ملی انگلیس در ظاهر، برای حفاظت از سرمربی‌شان در ۳ قدمی رسیدن به عنوان قهرمانی و تاریخ‌سازی، هم‌قسم شده‌اند و ساوت‌گیت با وجود موفقیت نسبی، زیر شدیدترین انتقادات قرار گرفته است.
پیروزی مقابل اسلواکی، ضامن صعود انگلیس به جمع ۸ تیم برتر مسابقات شد و این تیم برای نخستین بار در تاریخ، برای چهارمین تورنمنت متوالی به مرحله یک‌چهارم نهایی تورنمنت‌های معتبر (جام‌جهانی و یورو) رسید و این رکوردشکنی و تاریخ‌سازی، مدام تحت هدایت ساوت‌گیت رخ داده است.

فرار گرت از تجربه شکست در سده مربیگری

انگلیس‌ها در ۲ مورد از ۴ تجربه حضورشان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا موفق به صعود شده‌اند و نکته اینجاست تکلیف ۳ دیدار از این ۴ مسابقه را ضربات پنالتی مشخص کرده است.
گرت ساوت‌گیت همزمان با حضور کنار زمین در جریان دیدار مقابل سوئیس به سومین سرمربی تاریخ «سه‌شیر» بدل خواهد شد که به سده مربیگری روی نیمکت تیم خواهد رسید. پیش از ساوت‌گیت، والتر وینترباتم در سال ۱۹۵۸ و سر الف رمزی در سال ۱۹۷۲ به مرز صدمین تجربه مربیگری در تیم ملی انگلیس رسیده بودند. وینترباتم تجربه شماره صد را با تساوی مقابل ایرلند شمالی به پایان رساند و رمزی، موفق به کسب پیروزی مقابل ولز شد.

یک تیر و ۲ نشان در کتاب رکورد‌ها

انگلیس همچنین شنبه شب شانس تبدیل شدن به ششمین تیم تاریخ با رسیدن به مرز ۵۰ پیروزی در تورنمنت‌های معتبر را خواهد داشت. پیش از این، تیم‌های آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و هلند در جام‌جهانی و یورو از مرز ۵۰ پیروزی عبور کرده‌اند و کسب پیروزی در دیدار شماره ۱۱۷ انگلیس به میزبانی تورنمنت‌های معتبر، ضامن صعود این تیم به دومین نیمه‌نهایی متوالی یورو خواهد بود.
دغدغه‌های ساوت‌گیت برای انتخاب ترکیب در این دیدار، تنها به خط دفاعی منحصر نیست و در خط هافبک بازیکنان «سه‌شیر» هنوز انتظارات را برآورده نکرده‌اند. با این حال اگر گرت ساوت‌گیت ترجیح به استفاده از آرایش ۳ دفاعه بدهد، حضور کیران تریپیه در ترکیب تضمین شده نخواهد بود؛ بازیکنی که در میان ستارگان انگلیسی، بیشترین خلق موقعیت (۷) و بیشترین ارسال پاس خط‌شکن پشت فاز تدافعی حریف (۶) را به ثبت رسانده است.
نکته‌ای که سرمربی باتجربه را به سمت استفاده از ترکیب ۳ دفاعه سوق خواهد داد، غیبت مارک گوئهی است. با محرومیت مواجه شده و به احتمال فراوان، کایل واکر، جان استونز و ازری کونسا خط دفاع ۳ نفره سه‌شیر را در مصاف با سوئیس تشکیل می‌دهند.

در آرزوی اولین نیمه‌نهایی تاریخ

در طرف مقابل میدان اما امیدهای سوئیس به یک چهره نام‌آشنا خواهد بود. گرانیت ژاکا، ستاره سابق آرسنال  در این تورنمنت بهترین بازیکن سوئیس از نظر خلق موقعیت (۸)، ارسال پاس صحیح (۲۵۴) و ارسال بیشترین پاس خط‌شکن (۵۱) بوده است.
گرانیت تنها یکی از ۱۴ تجربه حضورش در بازی‌های جام ملت‌های اروپا را شکست خورده اما ۲ تساوی (از مجموع ۸ تساوی و ۵ پیروزی)  با شکست در ضربات پنالتی و حذف از مسابقات همراه بوده است.
این پنجمین حضور تاریخ سوئیس در جمع ۸ تیم برتر تورنمنت‌های معتبر خواهد بود. صلیب سرخ، قبلا تنها در دوره گذشته مسابقات به این مرحله صعود کرد و هر ۴ تجربه پیشین سوئیس در این مرحله به حذف از مسابقات گره خورده. با این آمار، سوئیس به عنوان تیم رکورددار حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی تورنمنت‌ها بدون موفقیت در حتی یک صعود به نیمه‌نهایی شناخته شده و بیش از هر تیم دیگری ناکامی در جمع ۸ تیم برتر تورنمنت‌ها را تجربه کرده.

شکست‌ناپذیر در مصاف با سوئیس

واپسین تجربه شکست انگلیس مقابل سوئیس به سال ۱۹۸۱ و از چارچوب دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی بازمی‌گردد. سه‌شیر در ۱۳ مصاف اخیر با سوئیس شکست‌ناپذیر باقی مانده و تنها یک از ۲۴ دیدار اخیرشان مقابل این تیم را با شکست پشت سر گذاشته‌ (۱۷ پیروزی و ۶ تساوی).
با این حال، مصاف شنبه شب چهارمین مصاف تاریخ انگلیس و سوئیس در تورنمنت‌های معتبر بوده و انگلیس درحالی که نبرد جام‌جهانی ۱۹۵۴ را با پیروزی پشت سر گذاشته در یورو ۲۰۰۴  پیروزی را جشن گرفته و در دیدار افتتاحیه یورو ۱۹۹۶ متوقف شده. «سه‌شیر» در جریان این دیدارها، ۶ گل زده و تنها یک گل خورده‌.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز