خبرگزاری کار ایران

انگلیس و شانس قهرمانی دور از دسترس: این نمایش خوب نیست

انگلیس و شانس قهرمانی دور از دسترس: این نمایش خوب نیست
کد خبر : ۱۴۹۵۵۳۵

انگلیس در صورتی که می‌خواهد جایگاهش به عنوان یکی از مدعیان فتح یورو را از دست ندهد باید بازی‌اش را ارتقا بخشد.

به گزارش ایلنا، انگلیس برای دومین بار در تاریخ یورو این رقابت‌ها را با پیروزی شروع کرد اما نه به شکلی که هواداران برایش هورا بکشند. جود بلینگام بهترین بازیکن سه شیر بود و تنها گل این دیدار در گلزن کرشن را برابر صربستان به ثمر رساند؛ ضمن اینکه تقریباً در همه جای زمین برای انگلیس آقایی می‌کرد. انگلیس خوش شانس بود که صربستان از موقعیت‌هایش خوب استفاده نکرد اما اگر می‌خواهد جایگاهش به عنوان یکی از مدعیان فتح یورو را از دست ندهد باید بازی‌اش را ارتقا بخشد.

 

درخشش تداوم

بلینگام حتی یک هفته قبل از فینال لیگ قهرمانان به فکر یورو بود بنابراین جای تعجب نیست که در اولین بازی این تورنمنت درخشید. بلینگام چنان بازی می‌کرد که انگار فینال است، همیشه تقاضای توپ داشت ضمن اینکه در دفاع کمک می‌کرد. حواسش به بازی بود و به ضربه دوشان ولاهوویچ به صورتش اهمیتی نداد، چند دقیقه بعد هم انگلیس را پیش انداخت. به شایستگی بهترین بازیکن زمین شد و منتظریم تا آخر درباره و درخشش او ببینیم و بشنویم.

 

رقابت نابرابر

باید برای فیل فودن تأسف خورد. فصل فوق‌العاده‌ای داشت، 27 گل زد و دو جایزه مهم فردی را به دست آورد اما زیر سایه بلینگام قرار گرفت که با رئال مادرید قهرمان اروپا شد. دستاوردهای فودن برای ستاره شدن در هر تیم دیگری کافی است اگر بلینگام نباشد و البته مقابل صربستان ثابت شد که او باید بازی‌اش را ارتقا دهد. هافبک منچسترسیتی در بهترین حرکات انگلیس در نیمه‌اول جایی نداشت و در نیمه‌دوم نمی‌دانست با توپ چه کند و در برابر 70 پاس بلینگام با 96 درصد صحت، 57 پاس با 86 درصد صحت داشت. برای فودن آسان نیست چون بلینگام در پستی است که او دوست دارد؛ پسر اهل بیرمنگام چاره‌ای جز رقابت ندارد.

 

پاسخ به تردیدها

وقتی برای اولین‌بار پای بوکایو ساکا به توپ خورد، هواداران صربستان او را هو کردند، حق داشتند چون تا وقتی در زمین بود، دفاع آنها را بیچاره کرد. بازیکن آرسنال فصل خسته‌کننده‌ای در رده باشگاهی داشت و درباره اثرگذاری‌اش در انگلیس تردید بود اما از همان ابتدا به این تردیدها پاسخ داد و جای تعجب نیست که تنها گل بازی با سانتر او اگرچه بعد از تغییر مسیر رقم خورد. ساکا برای بازی در سمت راست خط حمله با جارود بوون رقابت سنگینی دارد و همچنین کول پالمر که اولی وقتی جایش را گرفت، بازی خیلی خوبی انجام داد اما ساکا نشان داد اگر آمادگی بدنی‌اش را حفظ کند، جایش در ترکیب ثابت دست نمی‌خورد.

 

مدیریت ضعیف

انگلیس در نیمه‌دوم بازی سردرگمی داشت و مدیریت ضعیفی در دفاع از برتری خود نشان داد. تیم گرت ساوت‌گیت پیش از این هم در تورنمنت‌های بزرگ با چنین مشکلی مواجه شده؛ بازی نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 مقابل کرواسی و فینال یورو 2020 نمونه‌های دردناکی هستند. در نیمه دوم این بازی هم به همان تاکتیک نخ‌نما دست زدند، بردن توپ به جلو و از دست دادنش به آسانی. علاوه بر فودن، ترنت الکساندر آرنولد و کایران تریپیر هم نقص زیادی داشتند. ساوت‌گیت، کانر گالاگر را فرستاد که به تیم انرژی داد اما مشکل از دست دادن کنترل توپ حل نشد و شاید باید کوبی ماینو را زودتر به زمین می‌فرستاد. بعد از باخت به ایسلند، گفته می‌شد رقبای انگلیس از همین نسخه عقب‌نشینی و فرصت‌طلبی برای ضربه زدن استفاده می‌کنند. حالا دانمارک و اسلوونی فهمیده‌اند که حتی اگر گل اول را هم بخورند، انگلیس آسیب‌پذیر است.

 

قدرت هجومی

قبل از شروع یورو، BBC پادکستی منتشر کرد با عنوان «هرگز نمی‌توانید کایل واکر را شکست دهید» و به سرعت به ریکاوری مدافع منچسترسیتی و توانایی‌اش در مقابله با بهترین مهاجمان جهان پرداخت. او بهترین مدافع جهان در موقعیت‌های تک‌به‌تک است هرچند به قیمت افت کیفیت هجومی‌اش منجر شده اما در این بازی نشان داد در یک‌سوم دفاعی حریف هم کارآمد است. او ساکا را روی تنها گل بازی راه انداخت و کمی بعد توپ خطرناکی ارسال کرد که کسی نبود از آن استفاده کند. انگلیس می‌تواند روی قدرت هجومی واکر بیشتر حساب کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز