خبرگزاری کار ایران

نوآوری‌های یوفا در یورو ۲۰۲۴؛ پخش جزئیات تصمیمات داوری VAR

نوآوری‌های یوفا در یورو ۲۰۲۴؛ پخش جزئیات تصمیمات داوری VAR
کد خبر : ۱۴۹۳۵۷۳

یوفا با جدیدترین فناوری‌ها، سطح داوری یورو را بالا می‌برد

به گزارش ایلنا، یوفا تصمیم گرفته جزئیات بیشتری از تصمیمات کمک‌داوران ویدئویی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را به اطلاع تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها و بینندگان تلویزیونی برساند. سیستم نیمه‌خودکار تشخیص آفساید و فناوری توپ متصل از دیگر نوآوری‌های اتحادیه فوتبال اروپا برای یورو ۲۰۲۴ است و برگزارکنندگان مسابقات در آلمان تمام تلاش خود را می‌کنند تعداد خطاهای داوری به حداقل برسد.

تصمیمات سیستم بازبینی ویدئویی و فرآیند تأیید یا تغییر نظر داوران اصلی در طول مسابقات جام ملت‌های اروپا با جزئیات بیشتری در صفحات نمایشگر ورزشگاه‌ها و تصاویر پخش زنده به نمایش درمی‌آید. طبق اعلام یوفا این اقدام برای افزایش شفافیت تصمیمات داوری گرفته شده و تجربه هواداران از تماشای مسابقات فوتبال را ارتقا می‌دهد. توضیحات داوران حاضر در اتاق VAR با تفصیل بیشتر برای بینندگان منتشر می‌شود و در اختیار شرکت‌های پخش زنده تلویزیونی، طرف قرارداد با یوفا هم قرار می‌گیرد. عوامل برگزاری جام ملت‌های اروپا به دنبال آن هستند هواداران فوتبال هرچه سریع‌تر علت و منطق اتخاد هر تصمیم داوری را متوجه شوند و در جریان متن و تفسیر قانون از دید کمک‌داوران ویدئویی قرار بگیرند تا میزان ابهام و شگفتی از برخی تصمیمات کاهش پیدا کند. به عنوان مثال به جای اینکه هنگام اعلام پنالتی صرفاً صحنه برخورد توپ به دست را در تصاویر پخش مجدد شاهد باشیم، این بار تصاویر تلویزیونی نام بازیکن، قسمتی از دست که توپ به آن برخورد کرده و توضیحاتی در مورد شیوه قرارگیری بازیکن هنگام ارتکاب خطای هند را در اختیار بینندگان می‌گذارد تا همه به شکل کامل و دقیق‌تری در جریان تصمیمات سیستم بازبینی ویدئویی قرار بگیرند.

این موضوع چهارشنبه و در جریان دیدار روبرتو روزتی، مدیر ارشد داوران یوفا با رسانه‌ها علنی شد. او می‌گوید عین توضیحاتی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته به بازیکنان و مربیان هم داده شده تا همه از کم و کیف کار در مسابقات آگاه باشند. یوفا پیش از این استفاده از فناوری توپ متصل در یورو ۲۰۲۴ را اعلام کرده بود که پیش از این در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا سابقه نداشته . قطعات کار گذاشته‌شده در داخل توپ‌های مسابقات اطلاعات دقیقی در مورد جایگاه توپ در هر لحظه به اتاق VAR می‌فرستد؛ آنچه به تشخیص سریع و درست در صحنه‌های مشکوک به آفساید می‌انجامد.

این فناوری همچنین با اطلاعات جمع‌آوری شده از جایگاه هریک از بازیکنان در هر لحظه از بازی و ابزارهای هوش مصنوعی ترکیب می‌شود تا به تشخیص درست و سریع صحنه‌های مختلف به کمک سیستم تشخیص نیمه‌خودکار کمک کند؛ اتفاقی که پیش از این تنها در ۲ جام معتبر فوتبال شاهد آن بودیم؛ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳. این فناوری همچنین لمس توپ توسط هر بازیکن را با دقت مشخص می‌کند و در برخوردهای منجر به اعلام ضربه پنالتی و برخورد توپ با دست به داوران حاضر در اتاق VAR کمک می‌کند. فناوری توپ متصل، لحظه دقیق برخورد توپ به بدن بازیکنان را تشخیص می‌دهد و در تعیین خطای هند کارگشا خواهد بود. بینندگان تلویزیونی همچنین تصاویری از نحوه کار این فناوری را هنگام تماشای پخش مجدد صحنه‌‌های هر بازی مشاهده خواهند کرد. جام ملت‌های اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ فردا شب با جدال آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه آلیانتس آرنای شهر مونیخ آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز