خبرگزاری کار ایران

میزبانی مستر یونیورس امتیازی بزرگ‌ با دیپلماسی موفق

میزبانی مستر یونیورس امتیازی بزرگ‌ با دیپلماسی موفق
کد خبر : ۱۴۲۵۳۳۰

ورزشکاران یکصد کشور جهان به ایران می آیند.

ایران یکی از مراکز بزرگ بدنسازی و پرورش اندام در دنیاست

کمپانی های بزرگ مکمل های دارویی  در دنیا با برگزاری مسابقاتی که هیچ نظارتی ندارد مسابقاتی آزاد برگزار می کنند و از ایران هم تعدادی با هزینه های شخصی در آن شرکت می کنند. نیازی هم به مجوز شورای برون مرزی ندارند. هیچ کنترلی نیز روی مصرف مکمل ها وجود ندارد و اتفاقا بسیاری از این بدنسازان را همین شرکت های بزرگ دارویی حمایت می کنند.  خب ، اختیارشان دست خودشان است ولی همین‌ها وقتی مدالی در این فستیوال ها می گیرند با سروصدای زیاد در بوق و کرنا می کنند و با سفارش بنرهای زیاد در شهر و محل زندگی مدعی قهرمان جهان می شوند و این توقع را ایجاد می کنند که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام‌بایستی به ایشان امتیازات قهرمانی جهان را بدهد در حالی که هیچ ارتباطی به تشکیلات ورزش و فدراسیون ندارند اما جوسازی می کنند و برای فدراسیون‌ و وزارت ورزش بحران فکری ایجاد می کنند.  

اینجا بر عهده متولیان وزارت ورزش و کمیته المپیک ‌است که تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نگیرند و البته شفاف سازی و فرهنگ سازی خود فدراسیون پرورش اندام در این مسیر می تواند از ضربات بکاهد.

اما آنقدر کار های بزرگ در کنار ۱۱ دوره قهرمانی ایران در جهان صورت گرفته که یقینا برخی مسائل و حواشی نمی‌تواند این مهم را تحت الشعاع خود قرار دهد.

مسابقات قهرمانی جهان یکبار در سال ۱۹۹۸ در کشتی و زمان ریاست امیر خادم برگزار شده و اکنون برای دومین بار قرار است بزرگان رشته های بدنسازی و پرورش اندام از سراسر جهان بهار سال آینده در ایران در قالب مسابقات قهرمانی جهان یا مستر یونیورس گرد هم آیند.

در همین حال مسابقات قهرمانی آسیا هم پیش روی ورزش ماست و این میزبانی ها ماحصل حضوررقدرتمند تیم های ملی ایران  ایران و دیپلماسی موفق در عرصه بین المللی بدنسازی و پرورش اندام است . نصیر زاده رئیس جوان و کارکشته فدراسیون به همراه دو ایرانی دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی اند که خود این حضور در هیات رییسه جهان موفقیتی بزرگ محسوب می شود .

تحت همین نفوذ دیپلماسی جهان است که حضور بانوان ایرانی با حفظ شئونات در مسابقات پذیرفته شده است .

و اما مسابقات مستر یونیورس که معتبرترین مسابقات جهانی پرورش اندام و بدنسازی است اتفاق بزرگی است که ایران میزبان آن شده است و امتیاز بزرگی است برای قهرمانان ایران تا با صرف کمترین هزینه در این مسابقات حضور یابند و به ارتقای رنکینگ خود کمک کنند.ضمن اینکه جایزه نقدی هم برای قهرمانان در نظر گرفته شده است .

عبدالمهدی نصیر زاده رئیس فدراسیون پرورش اندام به یک نکته مهم دیگر هم اشاره می‌کند: مربیان و داوران ما برای دریافت و ارتقای درجه خود قبلا باید به امارات و قرقیزستان و کشورهای اطراف می رفتند و برای دریافت هر کارت ۳۵۰۰ یورو پرداخت می کردند که با احتساب هزینه های  سفر تا ۷ و ۸ هزار دلار می رسید.  ما با دریافت محوز آکادمی فدراسیون جهانی در همین کشور خودمان دوره ها را برگزار می کنیم و از هر نفر ۳۵۰ دلار آنهم برای فدراسبون جهانی دریافت می کنیم . نه‌تنها ارزی از کشور بیرون نمی رود بلکه ارز آوری هم داریم چون در هر دوره تعداد زیادی از سایر نقاط جهان به ایران می آیند و خود این نوعی ارز آوری و حتی موجبات اشتغال زایی است .

نصیرزاده که افکار بزرگی در سردارد می گوید: دوستان جنجال کرده‌اند که فدراسیون بابت صدور کارت پول دلاری می گیرد حالا شما بفرمایید مجوز آِکادمی بین المللی چقدر باعث اعتبار ایران شده و چقدر در هزینه های مربیان تاثیر گذاشته و از همه مهمتر ما ارز آوری هم داشته ایم ...

وی که در سال ۱۳۹۹ وارد فدراسیون شد می‌گوید: زمانی که آمدیم ۴۰ هزار نفر آزمون داده بودند پول ارتقا هم از ایشان گرفته شده بود ولی کارت صادر نشده بود !

من طبیعتا نباید قبول می کردم ولی خداوند این ظرفیت را داده که حل مشکل کنیم و کارت‌ها صادر شد در حالیکه پولش را دیگران گرفته و رفته بودند ،  دو میلیارد بدهی مالیاتی و بدهی های چند ساله آب و برق و گاز را پرداخت کردیم و الان سالانه با توضیحی که دادم دوره های ارتقا مربیگری و داوری با حضور مدرسان خارجی را داریم و فدراسیون ایران در دنیا جزو دو سه فدراسیون قابل اتکا شده است .

در باره اعزام ها مثلا همین اعزام اسپانیا آنقدر سم پاشی کردند که آقای وزیر هم مردد بود و هنوزهم‌ قهرمانی ورزشکاران ما در جهان را تبریک نگفته است ولی‌ من با این تجربه تمامی کارها را طبق قوانین و با مصوبه شورای برون مرزی انجام می‌دهم و برای آقای وزیر همان صبح روز مسابقه توضیح دادم و تمام مدارک قانونی را تقدیمشان کردیم و انتظار داریم به مجموعه پرتلاش همکارانم اعتماد کنند .  یقین بدانید اگر یک نفر خارج از چارچوب بود همین یکی را در بوق و کرنا می کردند.

نصیر زاده با اشاره به حضور دکتر هاشمی که کاملا فردی مطلع و ورزشی است در راش وزارت ورزش ، اضافه کرد : توقع و انتظار ما این است که تحت تاثیر جوسازی ها نباشند.  الان ما جمعیت میلیونی در رشته های تحت پوشش داریم که یک ظرفیت بزرگ برای سلامت جامعه است . هر ۵۰۰ متر یک باشگاه بدنسازی درکشور دایر شده و اینها را باید نظارت و مدیریت کنیم و من و همکارانم این ظرفیت را داریم اما توقع داریم وزیر ورزشی ما آقای دکتر  هاشمی حمایت کنند تا بتوانیم هر چه بیشتر به سلامت جامعه کمک کنیم .

"مستر یونیورس"

به گزارش روابط عمومى فدراسیون بدنسازى و پرورش اندام، مستریونیورس 2024 ایران طی روزهای 12 تا 17 فوریه(23 تا 28 بهمن) برگزار می شود و ثبت نام ورزشکاران به زودی از طریق سایت فدراسیون انجام می پذیرد.

مسابقات قویترین مردان هم یکى از بخش هاى این رویداد بین المللى همچون اولین دوره خواهد بود و رقابت در دو دسته وزنى ١١٠- و ١١٠+ کیلوگرم برگزار مى شود.

کمیته قویترین مردان با هماهنگى فدراسیون جهت حضور ورزشکاران داخلى در این مسابقات سهمیه هایى را مشخص کرده است.

 

* دسته ١١٠- کیلوگرم:

-نفرات اول تا سوم مستریونیورس٢٠٢٣(معاف از ورودى)

- نفرات اول تا ششم مسابقات کشورى ١٤٠٢(معاف از ورودى)

- نفر اول ٩٥ کیلوگرم مسابقات کشورى ١٤٠٢(معاف از ورودى)

- نفرات هفتم تا بیستم مسابقات کشورى ١٤٠٢(حضور با پرداخت ورودى)

*دسته ١١٠+ کیلوگرم:

-نفرات اول تا سوم مستریونیورس٢٠٢٣(معاف از ورودى)

- نفرات اول تا ششم مسابقات کشورى ١٤٠٢(معاف از ورودى)

- نفر اول مسابقات کشورى پیشکسوتان ١٤٠٢(معاف از ورودى)

 - نفر اول مسابقات کشوری جوانان ۱۴۰۲(معاف از ورودی)

-نفرات هفتم تا بیستم مسابقات کشورى

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز