خبرگزاری کار ایران

پروفسور کریم زارعی: احداث بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه در منطقه آزاد ماکو هوشمندانه است

پروفسور کریم زارعی: احداث بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه در منطقه آزاد ماکو هوشمندانه است
کد خبر : ۱۵۴۵۷۶۹

پروفسور کریم زارع، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی و نائب رئیس نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دبیر اتاق دوستی ایران و فرانسه گفت: الگوی احداث باغ مدرن و مکانیزه گردو و پسته به عنوان بزرگترین باغ خاورمیانه و نیز طرح احداث شهر اقتصاد دانش بنیان اقدامی هوشمندانه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد ماکو؛ پروفسور کریم زارعی در اجلاس مدیران شایسته در مرکز همایش های صداو سیما که باحضور حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد افزود: در این برهه حساس اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که کشورمان نیازمند مدیران شایسته است، تشویق مدیران شایسته و کارآمد عملکردی بسیار ارزنده و تاثیرگذار است و امیدوارم به واسطه چنین همایش هایی بتوانیم گام های موثری در راستای تحقق هرچه بهتر شعار سال، یعنی جهش رشد تولید با حضور مردم برداریم.

وی بیان داشت: پرداختن به موضوعاتی چون بررسی نقطه زینی در حوزه مدیریت، کنترل لحظه به لحظه مدیریت به جهت برنامه ریزی کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت و ایستادگی و استواری در عرصه مدیریت و رساندن کشور به استقلال در عرصه های مختلف از بخش هایی این اجلاس بود که پیرامون آنها در میان حضار مباحثی را ارائه کردم.

این استاد دانشگاه، در ارتباط با نقش کارآفرینان در ارتقای سازمانی و خدماتی بیان کرد: به نظرم مهمترین مساله‌ای که برای کارآفرینان در مسیر ارائه عملکردهایشان وجود دارد آن است که در طی طریق، سختگی ناپذیر باشند و عوامل بازدارنده را ضمن شناسایی از طریق جنبش نرم افزاری از جلوی راه خود بر دارند.

زارع در ارتباط با بهره گیری از هوش مصنوعی در مسیر مدیریت گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اخیرا به هوش مصنوعی و اهمیت استفاده از آن اشاره کردند، می‌توان گفت که امروز هوش مصنوعی مسئله مهمی به شمار می رود، چرا که به عملکردها در هر عرصه ای سرعت می بخشد و مسیر دستیابی به اهداف را کوتاه می کند؛ در واقع بایستی بتوانیم از فناوری های نوین در راستای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف متعالی به جهت آبادانی و پیشرفت هر چه بیشتر کشورمان بهره بگیریم.

وقوع شوک‌های اقتصادی در بازار ارز ، سهام، مسکن، خودرو، طلا

تایماز سید مصطفایی، مشاور توسعه‌ کسب و کار نیز بیان کرد: از آنجا که رهبری و مدیریت از محرکه های مهم اقتصادی است، از این رو نقشی که مدیر در جامعه ایفا می کند، تاثیر بسزایی بر جامعه و بهبود اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی افزود: با نگاه تجمیعی به وضع اقتصاد کنونی کشور می توان گفت، وقوع شوک‌های اقتصادی در بازار ارز ، سهام، مسکن، خودرو، طلا و افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی، نشان از آن دارد که برخی از سیاست‌های خرد و کلان تولیدی و اقتصادی کشور، بر پایه رفاه اجتماعی و سودمندی جامعه استوار نیستند، از این جهت نمی توانند اقتصاد پایدار را به ارمغان آورند.

این مشاور توسعه‌ کسب و کار ادامه داد: همه اینها نشأت گرفته از ضعف و یا فقدان دانش و تجربه برخی از مدیران و مسئولان و عدم صحیح مدیریت منابع موجود است که سبب شده تا اقشار وسیعی از جامعه در فشار تورم و گرانی ناشی از آن گرفتار شوند.

سید مصطفایی اظهار داشت: به دلیل آنکه اجرای برنامه‌ها و تدوین و ابلاغ سیاست‌ها در حوزه های تولیدی و اقتصادی، توسط مدیران صورت می‌گیرد، بنابراین دور از واقعیت نیست که مدعی شویم مدیران در مهار تورم های ایجاد شده و نیز رشد تولید با کیفیت، نقش زیاد و غیرقابل انکاری دارند و به همان گونه که رهبران و مدیران کارآمد و تعالی محور و شایسته این مهارت و توانمندی را دارند تا با افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ،کنترل تقاضا و تورم را ضمن کنترل ، تنظیم کنند، به همان اندازه نیز مدیران ناکارآمد، ضعیف و رانتی نیز وجود دارند که با تصمیمات غیرکارشناسی، بازار و قیمت کالا و خدمات و … را در تله اقتصادی گرفتار می سازند.

وی در پایان تصریح کرد: در کل می توان گفت کشور نیازمند مدیران شایسته است و در انتخاب و گزینش مدیران تعالی محور و شایسته باید به مباحثی چون دانش، مهارت، توانایی ، عدالت و تجربه افراد نگاه ویژه تری شود و ناگفته نماند که شایسته بودنِ یک مدیر، نیازمند یکسری اِلمانهایی همچون داشتن سرفصل های انگیزشی، تمیز دادن ارزش ها، مسئولیت پذیری اجتماعی، بهره مندی از درک درست پیرامون حاکمیت شرکتی، پایداری و کنترل صحیح و به موقع شرایط است که از آنها به عنوان پیش مقدمه این شایستگی می‌توان نام برد.

جایگاه صنعت طلا و جواهر کشور کجاست؟پروفسور کریم زارعی: احداث بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه در منطقه آزاد ماکو هوشمندانه است

شاهین رفیع پور، مدیر عامل شرکت زر پاد گفت: در صنعت طلا و جواهر که قدمتی حدود هفت هزارساله دارد، تقریبا دو میلیون نفر به طور مستقیم مشغول اشتغال هستند؛ این عرصه زبان تخصصی خود را دارد و از زیست بوم مختص به خود بهره می برد و از حوزه هایی است که می‌تواند بیشترین ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورد. ضمن آنکه سهم بسزایی در بالا بردن سطح تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: صادرات حوزه طلا و جواهر قطعا بر صادرات بسیاری از فرآورده ها بویژه فرآورده‌هایی که به شکل خام یا نیمه خام از کشور خارج می شوند، ارجح است؛ در واقع ارزش افزوده صنعت پتروشیمی شیمی ما، در حوزه صادرات قریب به دو درصد است، در صورتیکه این عدد را در عرصه طلا و جواهرات می توانیم به ۲۵ درصد ارتقا دهیم، اما هم اکنون باید اول به این سوال پاسخ گفت که صنعت طلا و جواهر کشور امروز در چه جایگاهی قرار دارد؟آ قای دولت، آقای مجلس دست به دست هم دهید و تمهیدی بیاندیشید که این عرصه از شرایط سخت کنونی نجات یابد.

اجلاس مدیر شایسته این همایش با حضور گسترده پیشکسوتان، صنعتگران و صاحبین سرمایه از سراسر کشور به میزبانی سالن‌ همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد و هدف از آن، تجلیل از چهره‌های تأثیرگذار و برندآفرین در حوزه صنعت و اقتصاد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز