خبرگزاری کار ایران

کتاب جامع گردشگری منطقه آزاد اروند گردآوری خواهد شد

کتاب جامع گردشگری منطقه آزاد اروند گردآوری خواهد شد
کد خبر : ۱۴۱۱۳۴۹

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در سومین نشست از کارگروه های تخصصی شورای راهبردی گردشگری، گفت: کتاب جامع گردشگری منطقه آزاد اروند گردآوری خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، امیرهوشنگ بابامردادی در سومین نشست از کارگروه های تخصصی شورای راهبردی گردشگری که در راستای هم اندیشی و بهره وری از نقطه نظرات تخصصی فعالین حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با تشکیل این جلسات تلاش داریم نیازهای اساسی حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی احصا، دسته بندی و در نهایت پیگیری و رسیدگی شود.

وی ضمن اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری می بایست کارهای اثرگذاری انجام شود، خاطرنشان کرد: مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی دو موضوع مهم تألیف کتاب جامع گردشگری منطقه آزاد اروند و تهیه اپلیکیشن معرفی منطقه را بعنوان مصوبات قابل اجرا در کارگروه های تخصصی به زودی وارد مرحله عملیاتی خواهد کرد.

بابا مرادی در ادامه افزود: با طراحی اپلیکیشن معرفی ظرفیت های گردشگری به محض ورود گردشگر در مبادی ورودی منطقه نظیر فرودگاه، پایانه مرزی و ... لینک مورد نظر برای آنها پیامک و   اطلاعات مهم و مفید حاوی معرفی جاذبه های مطرح منطقه و امکانات و خدمات موجود، به اطلاع گردشگران می رسد.

 وی تصریح کرد: گردآوری کتابچه جامع گردشگری بعنوان یک بانک اطلاعاتی که شامل معرفی هتل ها، موزه ها، بافت های گردشگری، بازارها و... می شود و با هدف معرفی فرصت های گردشگری منطقه آزاد اروند  تألیف خواهد شد؛ مستلزم همکاری همه ارگان ها، گروه ها و فعالین مرتبط با این حوزه است.

امیر هوشنگ بابامرادی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری دو رویداد مهم در جهت رونق گردشگری منطقه خبر داد و گفت: دو رویداد اروند اکسپو و هفته فرهنگی عمان و اروند که در آینده نزدیک اجرا خواهند شد، فرصت مغتنمی برای عرضه و معرفی محصولات صنایع دستی است که تاریخ نهایی برگزاری آنها به زودی اطلاع رسانی می شود.

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تأکید بر اینکه بی تردید گردش مالی صنعت گردشگری جهان از گردش مالی بخش صنعت فراتر خواهد رفت، اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مورد نظر و معرفی هرچه بیشتر این بخش از صنعت گردشگری در منطقه می بایست از راهبردهای تبلیغاتی نظیر تولید محتوا در رسانه ها، ساخت تیزر و مستندهای تلویزیونی، چاپ بروشور، بیلبورد و...استفاده کرد.

در ادامه فعالین حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی حاضر در این نشست نیز نظرات، پیشنهادات و چالش های پیش روی خود را مطرح نمودند.

توجه ویژه به شیوه های بازاریابی داخلی و بین المللی،  برگزاری دوره های تخصصی و آموزش های بروز، حمایت از تولیدات و محصولات به صورت خاص، توجه به زیرساخت های صنایع دستی، برند سازی، بیمه هنرمندان، برگزاری و حضور در نمایشگاه های تخصصی و... از جمله مواردی بود که در سومین نشست از کارگروه های تخصصی شورای راهبردی گردشگری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.

 در پایان این نشست نیز مقرر شد کارگروه ها تخصصی تر شود و برای هر کارگروه یک دبیر که پیگیر مصوبات و موضوعات جلسات باشد در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز