خبرگزاری کار ایران

جزیره کیش پیشرو در اجرای وعده‌های رئیس جمهور اما ....

جزیره کیش پیشرو در اجرای وعده‌های رئیس جمهور اما ....
کد خبر : ۱۴۰۶۲۰۴

جزیره کیش در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پیشتاز است؛ بیش از 30 پروژه‌ نیمه تمامِ این جزیره طی دو سال اخیر به اتمام رسیده است. یادمان نرفته یکی از وعده‌های اصلی دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره بود. رئیس جمهور در ابتدای مسئولیتش تاکید کرد که اجرای پروژه‌های نیمه کاره باید بر پروژه های جدید ارجحیت داشته باشد و اولویت با اتمام پروژه های نیمه کاره است.

 

بر همین اساس، مدیران عامل وقت و فعلی جزیره کیش بنای کار را برای عمل به این راهبردِ کلیدی رئیس دولت نشان دادند و بسیاری از پروژه‌های برزمین مانده را به مرحله‌ افتتاح رساندند. تعداد محدود پروژه های باقی مانده نیز به سرعت در دست پیگیری است. گرچه کارهای نیمه تمامِ جزیره، با همت مسئولان به مراحل پایانی رسیده و تمکین از دستور رئیس جمهور در اولویت کارها قرار گرفته اما به این معنا نیست که تمامی مشکلات جزیره کیش رفع شده است و این منطقه تجاری و گردشگری با چالش‌هایی مواجه نیست.

یکی از مشکلات بزرگی که جزیره زیبای کیش همچنان با آن دست به گریبان است، به بخش حمل و نقل هوایی، زمینی و همچنین حمل و نقل عمومی مربوط می شود که مشکلات عدیده‌ای را برای مسافران، گردشگران و کیشوندان ایجاد می کند، به طوری که درحال حاضر تهیه بلیت پرواز به کیش بسیار مشکل و در بعضی مواقع تهیه بلیت برای مسافران و حتی بومیان جزیره کیش نیز غیرممکن است.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی نیز در جزیره کیش یکی دیگر از مشکلات در این حوزه است و به دلیل مستهلک و هزینه بر شدن بخشی از ناوگان حمل و نقل، نیاز به تجیهز دارد. وجود موتوسیکلت ها و حواشی که برای گردشگران و کیشوندان ایجاد می‌کنند نیز قصه پر غصه دیگری در این جزیره زیبای جنوبی ایران است و لزوم توجه بیش از پیش مسئولان و مدیران مربوط را می طلبد.

چالش بزرگ دیگری که کیشوندان و فعالان اقتصادی جزیره با آن مواجهند، گرانی مسکن و کفاف ندادن درآمدهای حاصل از فعالیت اقتصادی برای اجاره مسکن، اجاره واحدهای تجاری و هزینه های جاری است. در همین زمینه فعالان اقتصادی کیش در بخش تفریحات دریایی، رستوران داری، غرفه داری و غیره با مشکلات بسیاری از جمله گرانی اجاره بها مواجهند. نبود نظارت دقیق بر اجرای قوانین وضع شده در بخش فروش بلیت های گردشگری و ایجاد بازارهای سیاه در این حوزه نیز مشکلات دیگری برای فعالان اقتصادی ایجاد می کند و بر نگرانی آنها می افزاید.

بنابراین، از آنجایی که فعالان اقتصادی در جزیره کیش با کاستی‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌‌کنند، رسیدگی به مطالبات آن‌ها یک ضرورت اساسی به نظر می رسد و مدیران مربوط باید در این زمینه ها نیز اقدامات مناسبی انجام دهند.

بی تردید، کاستی‌ها و ضعف‌هایی در قطب گردشگری ایران وجود دارد که باید برطرف شود. بنابراین می‌توان گفت گرچه مدیران کیش در عمل به وعده‌های رئیس جمهور در زمینه اتمام پروژه های نیمه تمام، پیشگام بوده اند اما باید اقدامات مناسب و عاجلی را برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، کیشوندان و گردشگران نیز انجام دهند و 2 دو سال پایانی دوره ریاست جمهوری دولت سیزدهم را به این حوزه اختصاص دهند.

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

جزیره کیش پیشرو در اجرای وعده‌های رئیس جمهور اما ....

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز