خبرگزاری کار ایران

مدیر تحقیق و توسعه آذرآب خبر داد؛

طراحی و ساخت مشعل دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی برای نخستین‌بار در کشور

طراحی و ساخت مشعل دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی برای نخستین‌بار در کشور
کد خبر : ۱۵۲۸۵۰۳

مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع آذرآب اراک از طراحی و ساخت مشعل دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی توسط این شرکت برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این شرکت موفق شد برای نخستین بار در ایران طراحی، ساخت و نصب سیستم‌های احتراق 2 دستگاه بویلر صنعتی پتروشیمی آپادانا را به تعداد 4 دستگاه مشعل در کوتاهترین زمان پس از اخذ تأییدیه کارفرما به انجام برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس فراهانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: با توجه به تخصص، تجربه و دانش فنی موجود در این شرکت علاوه بر پتروشیمی آپادانا، شرکت‌های دیگری همانند پتروشیمی سلمان، مس سرچشمه، پتروشیمی کرمان، پتروپالایش کنگان و کیمیا صنعت مبنا مسئولیت ساخت و طراحی مشعل دیگ‌های بخار خود را به شرکت صنعتی آذرآب واگذار کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حداقل 30 دستگاه مشعل دیگ بخار در برنامه تولید شرکت صنایع آذرآب قرار دارد و این شرکت نخستین شرکتی در کشور بود که توانسته تأییدیه ساخت مشعل بویلرهای صنعتی و نیروگاهی را اخذ کند. با توجه به هزینه بالای واردات این تجهیزات، بومی‌سازی این تجهیز توسط شرکت صنایع آذرآب حداقل 50 درصد صرفه‌جویی ارزی نسبت به مشابه خارجی آن را ایجاد کرده است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع آذرآب اراک اظهار داشت: در گذشته مشعل‌های دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی به طور کامل از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلستان و ایتالیا خریداری می‌شد. این کشورها در شرایط تحریم فروش این تجهیزات را به ایران ممنوع کرده بودند. اما با توان و دانش فنی متخصصین شرکت صنایع آذرآب، این محصول در داخل کشور بومی‌سازی شد.

فراهانی به عملکرد مشعل به عنوان اصلی‌ترین و حساس‌ترین بخش دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی اشاره داشته و در این خصوص تصریح کرد: سیستم احتراق بویلر نقش اصلی را در میزان افزایش بخار تولیدی، میزان راندمان و کارایی و کاهش آلایندگی بویلر دارد و در نهایت منجر به بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های عملیاتی برای یک واحد صنعتی یا نیروگاه خواهد شد.

وی به ویژگی‌های تولیدات شرکت صنایع آذرآب اراک اشاره کرده و در این رابطه بیان داشت: این شرکت از زمان بدو تأسیس تاکنون جزء پیشروان ساخت نیروگاه‌های برق و تجهیزات پالایشگاهی در خاورمیانه، تأمین‌کننده تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و همچنین سازنده بخش‌های مختلف کارخانجات سیمان و نیروگاه‌های برق برای بخش‌های دولتی و خصوصی است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز