در نشست رسانهای فیلم مطرح شد؛
میرزامحمدی: «بازی خونی» فیلمی مبتنی بر اتمسفر است
نشست خبری فیلم سینمایی «بازی خونی» صبح امروز ۱۲ بهمن در سینمای رسانه چهلوسومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود هاشمینژاد نویسنده «بازی خونی» در خصوص نگارش فیلمنامه این فیلم گفت: «بازی خونی» اثری درام تاریخی است که در کنار استنادهای تاریخی، بخشهایی از آن با تخیل و پرداخت دراماتیک همراه بوده تا بار احساسی و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
در ادامه، شادی مختاری درباره نحوه ارتباط خود با موضوع تاریخی فیلم گفت: من همیشه به فیلمهای تاریخی، بهویژه تاریخ معاصر، علاقه داشتم. مطالعات زیادی در این زمینه داشتهام و همین امر کمک کرد که ارتباط بهتری با نقش خود برقرار کنم. سال گذشته نیز تجربهای مشابه داشتم و بازی در چنین نقشهایی برایم چالشبرانگیز و جذاب است
حسین میرزامحمدی کارگردان اثر در این نشست در پاسخ به نقدی درباره استفاده زیاد از موسیقی در فیلم گفت: یک سری چیزها سلیقه است و من سعی کردم سینمایی مبتنی بر اتمسفر بسازم. فضای فیلم هیچگاه به مخاطب نشان داده نمیشود و این مسئلهای است که در سینمای ما وجود دارد، ما سعی کردیم اتمسفری خلق کنیم که جهان فیلم در آن روایت میشود.
سارا حاتمی نیز اظهار کرد: شخصیتهایی متفاوت از شخصیتم را دوست دارم، این چالش شخصیت در این فیلم برایم بسیار لذتبخش بود.
میرزامحمدی درباره پژوهش صورت گرفته در نگارش فیلمنامه این اثر گفت: تا جایی که میدانم چند مستند از این واقعه ساخته شده که من آنها را دیدم. ارجاعاتم در بخش شهری به عکسهای مستندی برمیگشت که از آن واقعه وجود داشت. در دکوپاژ و میزانسن سعی بر این داشتم که مقداری از تصاویر واقعی را پیاده کنم. کتابهایی را به عنوان منابعی که در اختیارمان بود خواندیم و برخی هم در اختیارمان نبود و آنها را هم خواندیم.
پیام احمدینیا بازیگر این فیلم نیز اظهار کرد: چند ماه در جنگلهای گرگان زحمت کشیدیم و فیلم بهتر از چیزی که فکر میکردم شده است. کاراکتر خلیل را در فیلمهای دیگر دیده بودیم، مثل آقای حجازیفر در ماجرای نیمروز که من سعی کردم به ایشان نزدیک نشوم. سعی داشتم این شخصیت چریک دوستداشتنی باشد که به نظرم اینگونه شد.
کارگردان فیلم در بخش دیگر اظهار کرد: چالشی برای انتخاب کردن لوکیشنهای فیلم داشتیم، کل خطه شمال را گشتیم و بعد از گشت و گذارهای بسیار به لوکیشنهایی که الان در فیلم هست رسیدیم و در شهرهای استان گلستان فیلمبرداری کردیم. ترجیح من بر این بود که بر اساس میزانسن دکوپاژ انجام شود و یک سری چالشها بود. ما سعی کردیم جهان خود بازی خونی را خلق کنیم و در طراحی صحنه و تصویربرداری این نکته را تقویت کردیم تا اتمسفر بازی خونی در بیاید.
در بخش دیگر این نشست سعید پروینی درباره هزینه فیلم گفت: این فیلم از فیلمهای بیگ پروداکشن سالهای گذشته هزینه خیلی کمتری داشت و شاید نصف آنها بود. ما سه ماه خارج از تهران مشغول فیلمبرداری بودیم و در سامانه فروش و زمان اکران بودجه اعلام میشود.
ارسطو خوشرزم نیز اظهار کرد: بازی خونی بسیار فیلم سختی بود و میخواهم از گروه دستیارها تشکر کنم. امیدوارم نمایندههای خوبی از طرف شما در اینجا باشیم.