خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به خراسان شمالی رفت

دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به خراسان شمالی رفت
کد خبر : ۱۵۰۵۳۲۴

دبیر اجرایی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و هیئت همراه که برای بازدید از امکانات و ظرفیت‌های هنری استان خراسان شمالی جهت میزبانی از جشنواره سی و یکم به این استان سفر کرده بودند، در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی جشنواره حضور یافتند و با تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از خراسان شمالی، جعفر واحدی (دبیر اجرایی جشنواره سی و یکم و رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر) در دیدار با صادقی، ضمن بیان اینکه دغدغه ما دیده شدن هنرجویان مستعد در مقیاس ملی است، گفت: این رویداد، بستری برای شناسایی و شناساندن ظرفیت‌های هنری موجود است. تلاش می‌کنیم جشنواره‌ای درخور و شایسته جوانان ایران برگزار کنیم و در این مسیر، از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، بهره بگیریم. 

واحدی ضمن تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان خراسان شمالی به منظور برگزاری هرچه شایسته‌تر جشنواره سی و یکم افزود: حمایت از هنرمندان بومی استان، یکی از رویکردهای ما در جشنواره امسال خواهد بود و از آنجا که کیفیت برگزاری رویداد، برای‌مان بسیار مهم است، در صورت وجود ظرفیت‌های استاندارد در سطح استان، بدون شک از این ظرفیت‌ها بهره خواهیم گرفت. 

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و عضو شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز در سخنانی بیان کرد: با توجه به این که هر رویداد فرهنگی و هنری باید آورده‌ای برای استان به ارمغان بیاورد، لازم است سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز بستری برای تحول هنرهای تجسمی استان خراسان شمالی قلمداد شود. 

صادقی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی استان خراسان شمالی در برگزاری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، تصریح کرد: با توجه به این که جامعه هنری و هنرجویان جوان، مشتاق‌اند در این مسیر رشد کنند و با قرار گرفتن در کنار استادان شاخص هنر، به کسب تجربه بپردازند، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران می‌تواند بستر مناسبی برای تحقق این مهم باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی ضمن تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت عموم هنرمندان در بخش‌های مختلف جشنواره سی و یکم اظهار کرد: متعهد هستیم تمام تلاشمان را برای میزبانی شایسته از سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به کار ببندیم تا به یاری خدا، خاطره خوبی برای استادان، داوران و شرکت‌کنندگان جوان به یادگار بگذاریم. امیدواریم نوآوری و خلاقیت‌هایی که در دل این رویداد هنری اتفاق می‌افتد، برای دوره‌های آتی جشنواره ماندگار شود. 

صادقی خواستار همکاری تمامی مسئولین استانی برای برگزاری هر چه پربارتر جشنواره سی و یکم شد و ابراز امیدواری کرد که به واسطه برگزاری این رویداد هنری ملی، شاهد رشد هنر و هنرمندان حوزه تجسمی در استان و سراسر کشور باشیم. 

در این جلسه، تفاهم‌نامه ستاد اجرایی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران مورد بررسی جمع حاضر قرار گرفت و به امضای طرفین رسید. 

دبیر اجرایی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در بخش دیگری از سفر خود به استان خراسان شمالی با معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

گفتنی است که سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. 

علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به نشانی yafestival. ir مراجعه کنند. یادآوری می‌شود که آخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز