خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه جشنواره سرو سیمین۸ مطرح شد:

صنایع‌ دستی مردم دنیا را به یکدیگر وصل می‌ کند

صنایع‌ دستی مردم دنیا را به یکدیگر وصل می‌ کند
کد خبر : ۱۴۵۱۱۳۵

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی رنگین‌کمان هنر جهانی است که مردم دنیا را به یکدیگر وصل می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید عزت‌الله ضرغامی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) که شامگاه گذشته سه‌شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲ در برج میلاد برگزار شد، از حضور هنرمندان هنرهای سنتی، فعالان صنایع‌دستی و مهمانان خارجی که از ۱۷ کشور در این رویداد شرکت کردند تشکر کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی افزود: صنایع‌دستی رنگین‌کمان هنر جهانی است که مردم دنیا را به یکدیگر وصل می‌کند.

او صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را برای مقابله با یکسان‌سازی تحمیلی که غرب به دنبال آن است، بهترین ابزار دانست و ادامه داد: بدون تردید هنرهای سنتی و صنایع‌دستی بهترین مقوم و محور برای فرهنگ‌های ملی دنیاست که در مقابل این نقشه تحمیلی می‌تواند بایستد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: کار شما هنرمندان صنایع‌دستی در سطح جهانی کار مهمی است و این رویداد این زمینه را فراهم کرده که از سرتاسر دنیا فعالان صنایع‌دستی برای تعامل فرهنکی گرد هم‌ جمع شوند.

سعدالقدومی نیز در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی(سرو سیمین ۸) افزود: صنایع‌دستی تاریخ نانوشته و هویت هر جامعه است و لایق نگهداری است و از این رو نقش سازمان جهانی صنایع‌دستی حفظ این هنرها نقش مهم و تاثیرگذاری است.

سعد القدومی ادامه داد: در این جشنواره شاهد ارج نهادن به صنایع‌دستی بودیم.  صنایع‌دستی در دل خود تاریخی از هنر را دارد و جایگاه بالایی این هنر در ایران دارد.

او اضافه کرد: این جشنواره تنوع کثرت‌ها را به نمایش گذاشت و درک و فهم ملموس‌تری را برای ما به وجود آورده است.

القدومی همچنین به سابقه همکاری شورای جهانی صنایع‌دستی و ایران اشاره کرد و افزود: همکاری و پیوند بین ایران و شورای جهانی صنایع‌دستی همکاری جدیدی نیست و این همکاری‌ از سال‌ها قبل ادامه داشته است. همین همکاری‌ها باعث شده تا ۱۴ شهر و دو روستای ایران ثبت جهانی شوند. ضمن این که  دریافت گواهینامه مهر اصالت توسط هنرمندان ایرانی نیز  به دنبال همین همکاری‌ها است.

او اضافه کرد: هشتمین جشنواره فجر به ما درک دقیق‌تری از افراد برای ساخت و حفظ صنایع‌دستی داده است. در این جشنواره با تعدادی از پیشکسوتان و استادان بزرگ صنایع‌دستی آشنا شدیم که برای ما بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز