اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار شد
اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی شامگاه جمعه، ۸ دیماه با حضور محمد الهیاری (مدیرکل پیشین دفتر موسیقی وزارت ارشاد) در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره صنعت موسیقی، محمد الهیاری که در دو روز گذشته به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی معرفی شده است، با حضور در اختتامیه نمایشگاه صنعت موسیقی از غرفهها بازدید و سپس دقایقی را نیز در ستاد نمایشگاه حضور پیدا کرد.
نمایشگاه صنعت موسیقی در شرایطی جمعه آخرین روز خود را میگذراند که استقبال مخاطبین و مردم باعث شد این نمایشگاه تا ساعت ۲۲ شب تمدید شود و پاسخگوی حضور مخاطبان موسیقی باشد.
این نمایشگاه روزانه با برگزاری دو نشست تخصصی و حضور کارشناسان موسیقی، در حاشیه نمایشگاه، بحثها و جلسات پرمخاطبی را به خود دید و «فردین خلعتبری» روزهای شلوغی را از سر گذراند. این هنرمند که دبیر هنری نمایشگاه نیز بود، معتقد است جهان موسیقی پتانسیلهای بالایی را در ایران دارد و باید از آن استفاده بهینه کرد.
جلال ذکایی مدیر و رییس نمایشگاه صنعت موسیقی نیز در آخرین روز از این نمایشگاه به شرح اتفاقات و جزییاتی از این برنامه پرداخت.
او با اشاره به استقبال مردم و مخاطبان موسیقی از نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی در شرایطی که تبلیغات شهری نیز نداشت، گفت: «ما برای این دور برنامه و شرایطی برای تبلیغات نداشتیم و تصمیم داشتیم که خیلی آرام آرام به معرفی نمایشگاه صنعت موسیقی بپردازیم. اما به یک باره از روز دوم با این حجم عظیم از استقبال رو به رو شدیم. این سیل جمعیت که در نمایشگاه حاضر شد به نظر من یک فرصت است. یک ظرفیت بسیار جالب که واقعا هم ما و هم همه غرفه داران را شگفت زده کرد. حاکمیت باید این موضوع را جدی بگیرد. یک ظرفیت و پتانسیل عالی وجود دارد که از دید من یک فرصت است. که باید مدیریت درستی روی آن صورت پذیرد. اگر به دیده فرصت به این موضوع نگاه شود، قطعا استفادههای درست زیادی از آن میتوان داشت. ما علاوه بر جوانان و اهالی موسیقی، خانوادهها را دیدیم که در نمایشگاه حاضر بودند و به مرور بیشتر و بیشتر هم شد. هنرمندان عرصههای دیگر از قبیل سینما و تئاتر را دیدیم که حضور داشتند و آنها هم شگفت زده شده بودند.»
وی با اشاره به تلاش برای افرودن بار فرهنگی و آموزشی نمایشگاه در دورههای بعدی نیز گفت: «چیز مهمی که در تداوم وجود دارد، باید خودمان، خودمان را آسیبشناسی کنیم. ما باید با دو گروه به تعامل برسیم. گروه اول دست اندرکاران موسیقی هستند که باید تلاش کنند فضای موسیقی را از آن فضای خشک و رسمی در بیاورند. گروه دوم هم متولیان هستند که با دیدن این حجم از استقبال بدون شک یک ظرفیت خالیای بوده که درست مدیریت نشده است. این رویه اگر تداوم درستی داشته باشد حتما میتواند کارساز باشد. مثلا افزایش بار فرهنگی نمایشگاه میتواند یک نکته مهم برای ماندگاری باشد. وزن آموزشی نمایشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما در دورههای بعدی، کارگاههای آموزشی فراوانی خواهیم داشت تا نمایشگاه از این حالت فروشگاهی بیرون بیاید.»
گفتنی است نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی از ۵ تا هشتم دی ماه به میزبانی برج میلاد برگزار شد.