خبرگزاری کار ایران

مقصودی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

پیش‌بینی مسئولین اقتصادی کشور برای رشد اقتصادی در سال آینده

پیش‌بینی مسئولین اقتصادی کشور برای رشد اقتصادی در سال آینده
کد خبر : ۱۵۴۸۵۱۸

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسئولین حاضر در کمیسیون رشد اقتصادی در سال آینده را پیش بینی کردند، گفت: رفع ناترازی بانک ها، چگونگی بهبود ارائه خدمات بانک‌ها به مردم باتوجه به نارضایتی‌ها و روابط دولت و بانک مرکزی باید در لایحه بودجه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۶ آبان ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴با حضور مسئولان بانک مرکزی، گمرک، سازمان امور مالیاتی و بورس در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار داشت و مسئولان در خصوص بودجه سال جاری و نقش خود در آن مطالبی بیان و به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو اشاره کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ثبات اقتصادی در برنامه هفتم توسعه دیده شده، ادامه داد: قاسمی معاون رئیس سازمان برنامه بودجه مباحثی در خصوص نیاز به ثبات اقتصادی اظهار داشت تلاش می‌شود تا برنامه هفتم توسعه، برنامه جدید بانک مرکزی و لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ با یکدیگر منطبق باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید بر تنظیم لایحه بودجه به نحوی اقدام کنیم تا وضعیت شاخص‌های کلان مشخص شود، عنوان کرد: جهت گیری لایحه بودجه سال آینده نباید منجر به تحریک رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری شود و شاهد شوک اقتصادی نباشیم. برقراری ثبات در کلان اقتصادی و بهبود توزیع عادلانه درآمد باید در بودجه سال آینده مدنظر قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته شاهدعدم عدالت در توزیع درآمدها بودیم که باعث بروز برخی مشکلات شد، گفت: هدف اصلی لایحه بودجه بر اساس گزارش‌های ارائه شده رشد اقتصادی است. این نکته حائز اهمیت است که بدون برقراری ثبات اقتصادی رشد اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

مقصودی با اشاره به اینکه مسئولین نواسانات تورمی شدید و ضعف‌هایی که در تولید وجود داشته را دلیل بی‌ثباتی در اقتصاد می‌دانند، افزود: مسئولین بانک مرکزی نیز در نشست امروز در زمینه سیاست‌های ارزی گزارش‌های خود را ارائه کرد. اعضای کمیسیون تاکید کردند که رفع ناترازی بانک ها، چگونگی بهبود ارائه خدمات بانک‌ها به مردم باتوجه به نارضایتی‌ها و روابط دولت و بانک مرکزی باید در لایحه بودجه مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین حاضر در کمیسیون رشد اقتصادی در سال آینده را پیش بینی کردند، گفت: مدیران گمرک رشد صادرات و واردات را پیش بینی کردند و از تلاش برای کاهش میزان واردات برای ایجاد تراز بین واردات و صادرات خبر داد.

وی ادامه داد: چالش‌های بازار سرمایه، پیش بینی نیاز سرمایه، تامین سرمایه بازار از جمله موارد مطرح شده در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز