خبرگزاری کار ایران

مشاور رهبری در بازدید از نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع):

مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است

مسائل بنیادین کشور در تعامل با مراکز رشد و فناوری قابل حل است
کد خبر : ۱۵۴۴۷۱۱

مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب اسلامی از هفتمین نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) بازدید کرد و در دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی ، دستاوردهای این مرکز را باقیات صالحاتی از ایشان برای حل مسائل بنیادین کشور خواند.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر صبح امروز در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، تشخیص صحیح مسئله، توان راه حل یابی و قدرت پیش بینی آینده را از ویژگی های مهم این مرکز دانست و اظهار داشت: با توجه به تحولات حوزه علم و فناوری ، شیوه های حکمرانی دچار تغییر خواهد شد که این گونه مراکز در تعامل گسترده با نخبگان می توانند امکان وسیعی را در اختیار دولت و حاکمیت قرار دهند تا در اداره کشور با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی خود را با تغییرات هماهنگ کنند.

وی با توجه به بازدیدهای خود از مجامع دانشگاهی، بر ضرورت تکثیر این مراکز تاکید کرد و با توجه به مدل تعامل گسترده در این مرکز افزود: نخبگان فقط در تهران نیستند و باید سعی کنیم تا با فعال کردن جوامع محلی و منطقه ای از این ظرفیت بزرگ در مسیر حل مسائل کشور در همه ابعاد بهره ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آینده پژوهی را یک مولفه اساسی برای مراکز رشد و نوآوری خواند و تصریح کرد: آینده همیشه ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر نیست بلکه با توجه به سرعت بالای رشد در حوزه فناوری و تغییرات در سبک زندگی می بایست قدرت پیش بینی پذیری و تطبیق خود را برای دوره های زمانی کوتاه و گاه تا دو و سه سال آینده بالا ببریم.

گفتنی است در این بازدید مشاور و دستیار رهبری ابتدا در غرفه های رصدخانه عدالت اجتماعی و همچنین مرکز سپهرا برای ارتقا ظرفیت حکمرانی جمهوری اسلامی در فضای مجازی حاضر شد و با جوانان مسئول در خصوص ایده های شان برای پیاده سازی عدالت اجتماعی و قانونمند کردن فضای مجازی به گفتگو پرداخت. سپس در غرفه سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی نظرات آنها را درخصوص بهسازی الگوی ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و استقرار نظام حکمرانی مردم پایه شنید.

وی در ادامه در غرفه های بازاریابی سیاسی و همچنین مرکز تحلیل اجتماعی متا حاضر شد و با ایده های جدید درخصوص نظام انتخابات در کشور و رصد تغییرات فرهنگی و اجتماعی آشنا شد.

همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه با عناوین مکتب امام خمینی (ره) و منظومه فکری علامه طباطبایی توجه نظام مند به اندیشه رهبران و متفکران انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان نیز جوانان نخبه دانشگاهی در غرفه های حکمرانی نظام پولی، برنامه درسی راهبردی، تامین مالی مردم نهاد، حکمرانی اجتماعی زنجیره غذایی و حکمرانی و سیاستگذاری علم ایده ها و نظرات خود را برای حل مسائل در حوزه های مختلف با دستیار و مشاور رهبری در میان گذاشتند.

هفتمین نمایشگاه «قرار» با شعار محوری «روایت فکر کردن تا فناوری» در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) همزمان با دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی، موسس این دانشگاه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز