خبرگزاری کار ایران

عارف:

دولت عزمی جدی بر گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه و منطقه دارد

دولت عزمی جدی بر گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه و منطقه دارد
کد خبر : ۱۵۳۷۲۳۳

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت عزمی جدی بر گسترش و تعمیق همکاری ها با کشورهای همسایه و منطقه و حضور فعالانه در سازمان ها و پیمان های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر به ارمنستان و در حاشیه نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با نخست وزیر قرقیزستان و دبیرکل اتحادیه اوراسیا دیدار و گفت و گو کرد.

عارف در این دیدارهای جداگانه که عصر امروز(سه شنبه) به وقت محلی انجام شد، با تاکید بر عزم جدی دولت چهاردم بر گسترش و تعمیق همکاری ها با کشورهای همسایه و منطقه تصریح کرد: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری ها حائز اهمیت است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های فراوان جمهوری اسلامی ایران در حوزه های حمل ونقل و ترانزیتی بار و مسافر، نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت های دانش بنیان، معدن، بنادر مهم در دریای خزر و خلیج فارس، موقعیت جغرافیایی و اتصال به آبهای آزاد خاطرنشان کرد: افزایش ارتباطات متقابل جمهوری اسلامی ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی بر مبنای سیاست برد-برد است که باید روابط دوجانبه و چندجانبه برای تحقق اهداف این اتحادیه گسترش یابد.

عارف همچنین هم افزایی اقتصادی میان کشورهای مستقل و در حال توسعه نظیر اعضاء اتحادیه اقتصادی اوراسیا را خواستار شد و با اشاره به حوزه تمدنی مشترک ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت : مصصم هستیم در همه ساز و کارها و همکاری های چندجانبه حضور فعالی داشته باشیم.

دبیرکل اتحادیه اوراسیا هم در این دیدار با استقبال از فرآیند عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و بهره گیری از مزایای اقتصادی و تجاری ایران بر ضرورت همگرایی کشورهای منطقه و همچنین عضو این اتحادیه تاکید کردند.

دبیر کل اوراسیا تصریح کرد: با عضویت ایران در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر ظرفیت بالای اقتصادی در این اتحادیه بوجود خواهد آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز