خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع:

بازنشستگان و شاغلان نیروهای مسلح وضعیت معیشتی مناسبی ندارند

بازنشستگان و شاغلان نیروهای مسلح وضعیت معیشتی مناسبی ندارند
کد خبر : ۱۵۱۹۶۹۴

نماینده منتقد وزیر پیشنهادی دفاع گفت: مجموعه نیروهای مسلح چه بازنشستگان و چه شاغلان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند اما در برنامه شما به روشنی مشخص نشده است که دولت و سازمان برنامه و بودجه چطور پای کار خواهند آمد که با ارایه لوایح لازم مجلس هم به شما کمک کند تا این مشکلات معیشتی برطرف شود.

به گزارش ایلنا،‌ سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت و میبد به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد:‌ از دکتر پزشکیان به دلیل انتخاب امیرنصیرزاده تشکر می‌کنم. مجموعه نیروهای مسلح چه بازنشستگان و چه شاغلان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند اما در برنامه شما به روشنی مشخص نشده است که دولت و سازمان برنامه و بودجه چطور پای کار خواهند آمد که با ارایه لوایح لازم مجلس هم به شما کمک کند تا این مشکلات معیشتی برطرف شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های اقتصادی فراوانی زیرمجموعه جنابعالی است، گفت: از شما خواست داریم نظارت بر این شرکت‌ها در برنامه‌ها به صورت پررنگ دیده شود و برنامه عملیاتی شرکت‌داری وزارت به صورت مشخص ارایه شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: حضرت آقا بر خودکفایی، خلاقیت و نوآوری در تمام سطوح دفاعی و امنیتی تاکید کردند، خواهشمندیم که اهدافی که می‌تواند فرمایشات حضرت آقا را عملیاتی کند را مشخص کنید.

وی افزود: مهمترین حکم قانونی برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص حداقل پنج درصد از منابع بودجه عمومی است. انتظار داریم در برنامه خود بفرمایید مجلس و دولت چگونه قرار است پای کار بیایند تا این پنج درصد محقق شود؟

نماینده تفت و میبد گفت: در بخش رزم نوین، به منظور تاب‌آوری زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی در مقابل حملات سایبر و استفاده از فناوری‌های مخرب برای حمله به دشمن از طریق توسعه تحقیقات و به کارگیری فناوری نوین، راهکارها و برنامه‌های خود را ارایه کنید.

وی با اشاره به اینکه رهبری در کنار هوشمندسازی بر مردمی سازی نیز تاکید زیادی دارند، گفت: راهکارهای خود برای مردمی‌سازی را اعلام کنید. شما وارث مجموعه قدری هستید که نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است، زمانبندی برنامه‌های خود را روشن کنید.

میرمحمدی تصریح کرد: در بخش رزم نوین دو انتظار از وزیر دفاع است؛ در بخش رزم نوین هم به منظور افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی حیاتی در مقابل حمله‌های سایبری، همچنین استفاده از فناوری‌های مخرب برای حمله به دشمن از طریق توسعه تحقیقات و بکارگیری فناوری‌های نوین راهکار و برنامه خودتان را در این حوزه اعلام کنید.

نماینده مردم تفت و میببد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی دفاع ادامه داد: با توجه به اینکه بالاترین نمره به برنامه‌های شما به دلیل هماهنگی با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالا دستی است یک نکته در این برنامه‌ها کمرنگ است، آن هم زمانبندی این برنامه‌ها است که توضیح دهید قرار است در چه بازه زمانی این برنامه‌ها اجرایی شود.

میرمحمدی خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: شما وارث یک مجموعه قدر و قوی هستید که امروز نقطه قوت این ملت و نظام جمهوری است، آنچه از شما خواهش داریم این است که نکته قوت ما در دفاع و سلاح‌های دفاعی را به بهترین وجه تقویت کنید. اگر پاسخ‌های شما به این مسائل قانع کننده بود مجلس به منظور دفاع از مجموعه وزارت دفاع با رای بالا به شما اعتماد خواهد کرد

براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح دفاعی و امنیتی است. همچنین ایشان ترویج نهضت نرم افزاری، تولید و توسعه علوم و فناوری و تغییرات دفاعی و امنیتی را بسیار تاکید کرده‌اند؛ لذا خواهش ما از شما به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع دو نکته است، یک اینکه برنامه‌های شما که می‌تواند این فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کند و دیگر اینکه راهبردهایی که در این مسیر تعیین خواهید کرد را توضیح دهید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز