خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی در آخرین مناظره انتخاباتی:

دیوار سخت سربازی اجباری را برای همیشه برمی‌دارم/ نگرانم اگر پزشکیان رای نیاورد حامیانش مردم را به خیابان بکشانند

دیوار سخت سربازی اجباری را برای همیشه برمی‌دارم/ نگرانم اگر پزشکیان رای نیاورد حامیانش مردم را به خیابان بکشانند
کد خبر : ۱۴۹۷۸۴۶

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در مقابل دیوار سخت سربازی اجباری خواهم ایستاد و آن را برای همیشه از جلوی جوانان ایرانی برخواهم داشت. حق زیست شهروندی را که از سربازان گرفته شده است به آنان باز خواهم گرداند و با طرح فروش خدمات سربازی، مدل سربازی حرفه ‌ی را جایگزین سربازی اجباری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟ گفت: در مواجهه هر بیماری کار ما این است که شرایط عمومی بیمار را تسکین دهیم و بیماری را درمان کنیم درباره مشکلات اقتصادی مردم هم باید این روند را در ادامه برویم برای اقدامات فوری و مسائل اقتصادی مردم برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: من اگر به عنوان رئیس جمهور شما مردم انتخاب شوم ۱۴ برنامه خواهم داشت. اولین برنامه من این است که در پرداخت حقوق بگیران جامعه تاخیر نیافتد و در این موضوع همسان‌سازی حقوق اتفاق خواهد داد. این طور نخواهد بود که با افزایش تورم، رشد حقوق ۲۰ درصدی داشته باشیم اما تورم ۴۰ درصدی باشد. تغییر وضعیت نیروهای شرکتی برای مستخدمین دولت اجرایی خواهد شد. ازدواج جوانان را با ایجاد اعتبار یک میلیارد تومانی برای ازدواج و مسکن و اشتغال آسان خواهیم کرد. من توانایی این را دارم که ریشه مشکلات را در بلندمدت حل کرده و راه را برای ازدواج ۱۱ میلیون جوان باز خواهیم کرد.

وی افزود: سهم انرژی خانواده‌های ایرانی در برق، گاز و بنزین را به خانواده‌ها اعطا خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که آبان ۹۸ تکرار شود. آن‌هایی که امروز در ستاد اقای پزشکیان حضور دارند عضو همان دولتی هستند که تبدیل به ستاد روحانی شده است و قیمت بنزنین را با آشوب و ریختن خون جوانان ایران به ۳۰۰۰ تومان رساندند. من قول می‌دهم که مردم تمام سود انرژی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در دولت من راه شهید رئیسی در نهضت مسکن را ادامه خواهم داد و طرح بر زمین باقی مانده  ۲.۵ میلیون مسکن را اجرایی کرده و کلید مسکن را به مردم تحویل خواهم داد تا دچار عقب ماندگی نشویم. دولت با واگذاری سهام به مردم از خودرو سازی بیرون خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در مقابل مافیای واردات خودرو خواهم ایستاد، گفت: واردات خودرو موجب تقویت خط تولید خودروسازان داخلی خواهد شد. من در مقابل دیوار سخت سربازی اجباری خواهم ایستاد و آن را برای همیشه از جلوی جوانان ایرانی برخواهم داشت. حق زیست شهروندی را که از سربازان گرفته شده است به آنان باز خواهم گرداند و  با طرح فروش خدمات سربازی، مدل سربازی حرفه ‌ی را جایگزین سربازی اجباری خواهم کرد.

بی‌حجابی اصلی که باید گشت ارشاد را بالای سرش می‌بردیم کسانی هستند که زندگی مردم را با خاک یکسان کردند

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دوم سخنان خود گفت: در برنامه‌های بعدی اجازه نخواهم شرایط بغرنج اقتصادی، تفریح و گردش از سبد خانواده حذف شود. فرهنگ کارت را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا مردم به انتخاب خودشان مورد استفاده قرار دهند. تکمیل پروژه‌های شهید رئیسی تعهد من به دولت رئیسی برای استان‌ها است. لایحه جامعه رسانه های عمومی را به مجلس تقدیم خواهم کرد تا نظارت به فرهنگ و رسانه به اهل آن سپرده شود تا مداخلات بیرونی قطع شود. توسعه اینترنت و تغییر مبنای فیلترینگ تعهد ما به مردم است.

وی افزود: مردم عزیز ایران با وجود بازار مکاره فیلترشکن فروشی، چیزی به نام فیلترینگ وجود ندارد. مردم ایران قائم مقام ستاد آقای پزشکیان فرمانده شات داون اینترنت جهانی و فیلترینگ تلگرام در دولت آقای روحانی در آبان ۹۸ بود. محدودیت فیلترینگ را برخواهیم داشت و رشد اقتصادی دیجیتال ارتقا خواهیم داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی در مناظره فرهنگی بحث حجاب مطرح شد، خواستم بگویم این‌ها دخترها فرزندان ما هستند دخترانی که امروز موهای خودشان را پریشان می‌کنند در عزاداری امام حسین پیراهن مشکی خواهند پوشید. معتقدم دختران و زنانی که کمی حجاب متفاوتی دارند درد شنیدنی دارند و درباره خیانت هشت ساله‌ای که دارایی آنان به هوا دود شد فریاد سر خواهند داد.

وی تصریح کرد:‌ آقای پزشکیان همه نامزدها را مورد نصیحت قرار می دهد. اما در جایی که دولت مشغول انهدام نان و جان مردم است آیا دعوای بی حجاب و با حجاب یک فریب بزرگ برای پنهان ساختن پروژه دین ستیزانه اصلی نیست؟ آن بی‌حجابی اصلی که باید گشت ارشاد را بالای سرش می‌بردیم کسانی هستند که زندگی مردم را با خاک یکسان کردند.

قاضی زاده هاشکی گفت: نرخ رشد اقتصادی را باید را افزایش دهیم. فضای شایسته سالارانه را ایجاد خواهیم کرد و سطح شغلی زنان را افزایش خواهیم. در حوزه معلولان برنامه داریم و در دولت من در اقتصاد سر هفت سر اژدهای هفت سر را خواهم زد.

در یک و سال نیم صد مشکل مردم را به نتیجه می‌رسانیم

قاضی‌زاده هاشمی در بخش بعدی سخنان خود گفت: دولت خانواده طی نظرسنجی‌های انجام شده برای حل صد مسئله روزمره مردم، با صد راه حل در یک و سال نیم آنها را به نتیجه خواهد رساند. سایر برنامه اعلامی در چهار سال اول دولت  پیش خواهد رفت و اگر برنامه‌ای انجام نشد در انتخابات بعدی ثبت نام نخواهم کرد. یکی رشد اقتصادی و بزرگ کردن سفره اقتصاد است که در این کار با استفاده از نیروهای جمعی در حوزه اقتصادی راه را پی خواهیم برد. با حمایت سیاست خارجی باز رشد اقتصادی را پیش خواهیم برد.  قدرتمند کردن خانوارهای ایرانی از طریق بازتولید ثروت و مهار تورم اتفاق خواهد افتاد که این مسیر در جهت عدالت توسعه محور اقتصادی است .

وی افزود: در حوزه رشد اقتصادی رشد هشت درصدی در برنامه هفتم  و ایجاد سرمایه ۲۰۰ میلیارد دلاری پیش بینی شده است. یکی از روش های دیگر صرفه جویی در منابع انرژی است که نیازمند اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست. از صدور مجوزهای بانکی جلوگیری خواهیم کرد. ارز ۴۲۰۰ به رانت جهانگیری معروف شد و تولید رانت می‌کرد که به واردات ضربه می‌زد. دولت آقای رئیسی ارز نداشت و مجبور شد از بازار ارز گران بخرد و ارز ۴۲۰۰ به نهادها بدهد بخش عمده ای از تورم ۵۰ درصدی ابتدای دولت شهید رئیسی بخاطر چاپ پول برای خرید ارز بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما از ظرفیت پیمان‌ها استفاده خواهیم کرد. در دولت آقای رئیسی صادرات غیرنفتی به مبلغ ۵۳ میلیارد دلار رکورد زده شد. ما به بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری اوراسیا وصل شدیم که شاهد جهش صادرات تولیدات خواهیم بود. در تورم باید ساختار بودجه و ناترازی آن اصلاح شود. باید هزینه‌های پایدار را به منابع پایدار وصل کنیم. در نظام بانکی یک جدیتی در دولت برای اصلاح ناترازی بانک وجود دارد و این کار را با قدرت به نتیجه خواهیم رساند. تمام این موارد اصلاح نخواهد شد جز، انقلاب در نظام اداری بانکی. موضوع مهم شفافیت و از بین بردن امضاهای طلایی که رانت دوستانه به وجود آورده است از کارهای مهم دولت ما خواهد بود.

نگرانم که اگر پزشکیان رای نیاورد حامیانش مردم را به اتهام تقلب به خیابان بکشانند

قاضی‌زاده هاشمی در بخش بعدی سخنان خود در مناظره های تلویزیونی گفت:‌ برنامه بازگشت به روستاها را خواهیم داشت تا آبادانی روستا، معیشت روستایی و زیست بوم و تولید روستایی مورد توجه قرار بگیرد و مناسبات نمایشگاه ترقی مردم در روستاها دیده شود. آقای پزشکیان می‌گویند ما باید جمع شویم و وفاق داشته باشیم. ایشان می دانند که اهل دعوا کردن نیستیم ما اینجا قرار است رئیس جمهور باشیم. اما باید با فساد، حرف‌های عوامانه، حرف های غیرکارشناسانه با غرور دعوا کنیم ما خادم جمهور هستیم. یک روزی با یکی از دوستان و حامیان آقای پزشکیان صحبت کردیم که چرا با رئیس دولت نهم و دعوا می‌کنید گفت به دلیل آنکه سفره را ما جمع کرد و ما به خاطر این موضوع دعوا داریم. چه کسی بساط دعوا را شروع کرد؟ چه کسی وقتی در قدرت نبود مردم را به دعوا در شهر دعوت کرد؟ من نگران این هستم که اگر آقای پزشکیان رای نیاورد حامیان ایشان مردم را به اتهام تقلب به خیابان بکشانند.

وی افزود: وقتی بحث زن پیش می آید، معاون دولت قبل زنش را به فجیع‌ترین وضعیت کشت اما از او حمایت کردند و با پادرمیانی حکم دادگاه را برگردانند. این دوگانگی است. آن ماموستایی که شهید شد کرد نبود؟ آن امام جمعه بلوچ که شهید شد اهل سنت نبود؟ اجماع نماد شهید رئیسی بود، با مخالفین دیالوگ می کرد برای کارآمدی ارزش قائل بود تا کار نظام پیش برود. خدا هم به او کمک کرد تا کار پیش برود. نمونه این رفتار در شهید رجایی هم دیده می‌شود. در موضوع بورس، آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس بودند آیا در زمانی که مال مردم را چاپیدند، کسی اعتراض کرد؟ پول مردم را برداشتند و صدای کسی درنیامد. حالا برای مشکل بورس مگر مردم به ما اعتماد می‌کنند؟ کسی هم نیامد مسئله را حل کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما در گام دوم نمی خواهیم به عقب بازگردیم، شهید رئیسی نشان داد می‌توان در مدت هشت سال آینده ایران به قله افتخار برسد. می‌شود با مشارکت مردم در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به قله‌های عظمت ایران تا آنجا که اجازه می‌دهد، رسید.

در فاجعه تاسف‌بار زاهدان ۱۴ تا ۱۷ نفر در بنیاد شهید تحت حمایت قرار گرفتند

قاضی زاده هاشمی در جمع‌بندی خودگفت: درباره فاجعه تاسف‌بار زاهدان  ۱۴ تا ۱۷ نفر در بنیاد شهید تحت حمایت قرار گرفتند. در کشور بن بست نیست و راهکار است. شهید رئیسی و امیرعبداللهیان اثبات کرد که زبان دنیا را بلد هستند و آن‌هایی که به توان مردم باور ندارند چشمشان به کدخدا است. آن‌هایی که سی و دو سال در دولت‌های مختلف حضور داشتند و نتوانستند مشکلات را حل کنند، هیچ یک از وعده‌ها را حل نکردند و بعد گفتند نگذاشتند کار کنیم. با افتخار گفتند به مسکن مهر  عمل نمی‌کنند و ژن خود را برتر از سایرین دانستند. با اقدامات خود در سیاست خارجی سایه جنگ را بر سر مردم آوردند.

وی افزود: با گران‌سازی بنزین فاجعه آوردند در زمان کرونا حکومت نظامی ایجاد کردند و با اقدامات کسب و کار کمر مردم را شکستند. عملکرد این آقایان را با دوره‌های نهم و دهم و دولت آقای رئیسی را مقایسه کنید. ایران عزیز جان شایسته روزهای خوب است و اجازه نخواهد داد که برای نان و آب، واکسن به دریوزگی دشمن بیفتد. ما چاره‌ای نداریم که راه شهید رئیسی را ادامه دهیم. آیا دولت سوم روحانی، دولت آبان ۹۸ دولت مسکن ستیزی، دولت لاتاری و نابودی ارزش پول ملی، دولتی که وزیر جهاد کشاورزی گفت تولید ملی حرف مفت است دولتی که معاونش همسرش را با گلوله سوراخ سوراخ کرد، دولتی که اینترنت جهانی را ضربه فنی کرد بازگردیم؟

این نامزد انتخابات تصریح کرد: دولت خانواده به فکر سعادت خانواده ایرانی است. دولت خانواده خود را نوکر مردم می داند. گذشته، آینه و عبرت ما است. صد راه حل ارائه کردیم. کشور ما کشور شهیدان والا مقام رئیسی و سلیمانی است. بن بستی نداشتند که کشور را پیش ببرند و سرباز ملت باشند. از آحاد مردان، زنان، روستاییان و اقوام در کشور می‌خواهیم به پای صندوق رای رفته و به بهترین فرد رای دهید. رای بالا باعث می‌شود رئیس جمهور قدرتمند باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز