خبرگزاری کار ایران

احمدی فر در صحن علنی مجلس:

گزارشات غیرموثق در بررسی صلاحیت افراد پیش از بررسی آنها مورد استناد قرار نخواهد گرفت

گزارشات غیرموثق در بررسی صلاحیت افراد پیش از بررسی آنها مورد استناد قرار نخواهد گرفت
کد خبر : ۱۲۵۹۱۳۲

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: برابر فرامین مقام معظم رهبری و قوانین موضوعه، گزارشات غیرموثق و غیرمستند پیش از بررسی آنها مورد استناد قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، علی احمدی‌فر که به عنوان کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان از سوی رئیس قوه قضائیه معرفی شده، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن درود بر روح پرفتوح امام خمینی (ره) و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، درخصوص اهمیت شورای نگهبان گفت: حضرت امام در این باره فرمودند "شورای نگهبان که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است، مورد تایید اینجانب است، وظیفه آن بسیار مقدس و مهم می باشد و باید با قطعیت به وظایف خود عمل نماید".

وی اضافه کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری نیز شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام و یکی از مهمترین نهادهای حکومتی و مطمئن ترین دستگاه برای حرمت از نظام اسلامی و مانع از انحراف نظام از خط دین و اسلام و قانون اساسی است.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در امر قانونگذاری و تفسیر قانون، نقطه و وظیفه مشترک دارند و قانونگذاری تنها در صلاحیت و اختیار این دو مرجع است، بنابراین صیانت و حفظ شأن مجلس شورای اسلامی امری ضروری بوده و بر ما واجب است، لذا اجازه نخواهیم داد که این جایگاه مورد خدشه قرار گیرد.

احمدی فر تصریح کرد: یکی از اصول مهم در روابط بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، افزایش تعامل بین این دو مرجع و ارتباط میان آنها جهت تقویت قوانین متفن بوده و این امر موجب ارتقای هر دو نهاد می شود، به جهت افزایش تعامل، حضور اعضای شورای نگهبان در بررسی طرح ها و لوایح در کمیسیون های تخصصی و مجلس امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اینجانب علاوه بر تدریس در دانشگاه، ۳۰ سال سابقه اشتغال در سازمان ها و نهادهای دولتی و همچنین اشتغال به قضاوت در سمت های مختلف در قوه قضائیه را داشته ام و ضمن آشنایی با قوانین و نحوه تفصیر آنها، سوگند یاد کرده ام که در انجام وظایف محوله به حق و عدل حکم کنم، یقیناً در بررسی صلاحیت افراد که یک نوع قضاوت است، حقوق آنها را رعایت خواهم کرد و به این موضوع حساس هستم.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه در بررسی صلاحیت ها آنچه برای ما اهمیت دارد، عمل به قانون است، گفت: براساس فرامین مقام معظم رهبری و قوانین موضوعه، گزارشات غیرموثق و غیرمستند پیش از بررسی آنها مورد استناد قرار نخواهد گرفت و ضمن حراست از حقوق جامعه، نسبت به رعایت حقوق افراد حساس هستم و معتقدم در صورت رد صلاحیت افراد، باید علت رد به آنها اعلام شود.

احمدی فر تصریح کرد: در مقابل شما نمایندگان محترم بین خود و خدای خود متعهد و ملتزم می شوم که به وظایف محوله برابر قانون و به نحو صحیح عمل نموده و ضمن شفاف سازی پاسخگوی اقدامات و عملکرد خود باشم.

وی بیان کرد: در پایان از حُسن اعتماد آیت الله محسنی اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه در معرفی اینجانب به عنوان یکی از کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان کمال تشکر را دارم ، همچنین از مساعدت و همکاری و صبر و حوصله شما نمایندگان محترم و انقلابی به لحاظ حضور اینجانب در مجلس به ویژه کمیسیون های تخصصی طی چند روز گذشته تشکر و قدردانی می کنم.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: بدون شک هرگونه تصمیم نمایندگان، به صلاح و مصلحت کشور و نظام خواهد بود، امیدوارم نمایندگان محترم با رأی اعتماد به اینجانب زمینه خدمتگذاری این حقیر را به مردم عزیز فراهم نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز