خبرگزاری کار ایران

کرباسیان در نشست ماهیانه انجمن روابط عمومی ایران:

اعتمادسازی با مردم کلید برون رفت از مشکلات است

اعتمادسازی با مردم  کلید برون رفت از مشکلات است
کد خبر : ۱۵۳۱۸۶۳

۲۸۱مین نشست انجمن روابط عمومی ایران روز چهارشنبه ۲۸ شهریور با حضور مهدی کرباسیان از مدیران ارشد وپیشکسوت کشور ،قایم مقام اسبق بنیاد مستضعفان، مدیر عامل اسبق سازمان تامین اجتماعی و معاون اسبق وزارتخانه های راه و ترابری و صنعت و معدن و تجارت و قایم مقام اسبق وزیر اقتصاد و دارایی در دولت دوم اصلاحات، در تالار پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان که در جمع عده ای از پیشکسوتان روابط عمومی و اعضای این انجمن پیرامون نقش ارتباطات اجتماعی در تعاملات دولت و مردم سخن می گفت با اشاره به مسائل جاری کشور بر مسوولیت روابط عمومی‌ها در این زمینه تاکید کرد.

 کرباسیان گفت: روابط عمومی ها نقش مهمی در تعامل نهادهای حاکمیتی و دولتی با نهادهای مدنی و اقشار مختلف جامعه بر عهده دارند به شرطی که این تعامل دوجانبه باشد نه یک سویه و از بالا به پایین! روابط عمومی یک طرفه تنها به حیثیت سازمان‌‌لطمه می‌زند.

 وی افزود: روابط عمومی باید نقاد سیستم و مدیریت حاکم بر آن باشد و نگاه و انتظارات مردم را با صداقت به سازمان متبوع خود منتقل کند تا سازمان به هنگام بروز مشکلات و بحران ها غافلگیر نشود.

وی با اشاره به نقش بی بدیل صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در این زمینه‌ها ، نسبت به دور شدن جامعه از حوزه مخاطبان این رسانه‌ هشدار داد و بر اهمیت بازنگری در کیفیت برنامه های آن و بهره گیری خداکثری از ظرفیت های موجود رسانه تاکید کرد.

 کرباسیان افزود: روابط عمومی‌ها نباید وزرا و مدیران دستگاه‌ها را به انزوا و حاشیه ببرند و آنها را از مردم دور کنند  یا به شکل سلیقه‌ای با طیف متنوع مخاطبان و نیروهای اجتماعی و سیاسی برخورد داشته باشند. 

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هوشمندی و نوآوری رئیس جمهور در ارتباط مناسب با رسانه‌ها و جامعه ، بر ضرورت تعمیم این نگاه به بدنه دولت تاکید کرد وافزود: تقویت ارتباطات اجتماعی و تخصیص بودجه لازم در این زمینه ها نوعی سرمایه‌گذاری برای سازمان هاست که در ابعاد گسترده بازگشت خواهد داشت. دکتر کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کنونی کشور پرداخت و افزود: شکل گیری دولت فعلی فرصتی تاریخی برای گذار از چالش های متنوع موجود است. ایران ما نیازمند وحدت و تقویت همبستگی به عنوان سرمایه ای اجتماعی است و روابط عمومی ها نقش مهمی در مقابله با گسترش بدبینی و یاس اجتماعی دارند، همچنان که در انتقال صادقانه ی ابعاد چالش‌ها و مشکلات به جامعه و جلب حمایت موثر مردم نقش آفرینند. 

مهدی کرباسیان افزود: باورهای مهمی چون وفاق ملی، توجه به بهبود معیشت مردم، کنترل تورم، بهبود سرمایه‌گذاری خارجی و گسترش تعاملات عزتمندانه با جهان از مهم‌ترین جهتگیری‌های دولت چهاردهم است.

 وی با اشاره به شرایط کشور تاکید کرد: ما نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالیانه هستیم تا در ۵ سال آینده به رشد ۸ درصدی برسیم. اگر نتوانیم در این مسیر موضوعات مهمی چون «اف ای تی اف» را حل کنیم کماکان گرفتار کاسبان تحریم ، هدر رفت سرمایه‌ها و افزایش هزینه مبادلات تجاری خواهیم بود. ادامه این وضعیت می‌تواند به نهادینه شدن فساد اقتصادی بیانجامد.

 وی افزود: بجاست این واقعیت‌ها از سوی روابط عمومی‌ها با مدیران عالی دستگاه‌ها و به شکل موثر با جوامع هدف در میان گذاشته شود. تداوم صداقت با مردم در طرح مشکلات، شرط اصلی اعتمادسازی است.

 وی با اشاره به حجم بدهی‌های به جای مانده برای دولت جدید در قبال صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، وضعیت کنونی را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: مطابق آمارهای رسمی ۳۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقرند و به دلیل تورم ۴۰ درصدی ، پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی هم دیگر تاثیر چندانی در کمک به طبقات آسیب پذیر ندارد. از این رو میزان نارضایتی از وضعیت اقتصادی بسیار بالا و نگرانی آور است. 

کرباسیان با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور گفت: ما جزو چند کشور شاخص دنیا از نظر سطح و میزان ذخایر گاز و نفت و معادن غنی هستیم. اماچرا باید هر از چندی شاهد قطعی گسترده برق و زیان هنگفت در بخش تولید کارخانجات باشیم؟ واقعیت این است که از سرمایه گذاری به موقع در توسعه زیر ساخت ها بازمانده ایم.

قایم مقام اسبق وزارت اقتصاد افزود: اکنون پرسش اساسی در کنار طرح فهرست بلند مشکلات کلان کشور این است که چه باید کرد؟

وی در پاسخ به این پرسش گفت:نخست باید دید در ۴۵ سال گذشته نقاط قوت و ضعف ما چه بود؟  شعار اصلی کشور از این پس باید توسعه همراه با رفاه و عدالت اجتماعی باشد. با مردم شفاف سخن بگوییم .شبکه‌های رادیو تلویزیونی رنگارنگ ما باید در کنار توسعه کمی، سیاست‌های جدیدی اتخاذ کنند و برنامه‌های ویژه‌ای را با سعه صدر برای طرح دیدگاه‌های نو و اعتمادسازی با مردم اختصاص دهند. مقابله با تحریم و شکستن سد تحریم‌ها می‌تواند زمینه دستیابی کشور به فناوری‌های جدید را هموار کند. گذر از فیلترینگ اینترنت و غلبه بر نارضایی گسترده مردم به ویژه جوانان در این زمینه از اهمیت درجه اول برخوردار است.

دکتر کرباسیان بر توجه ویژه به سرمایه‌گذاری  برای تحقق اهداف برنامه‌های توسعه در مسیر شکل‌گیری رشد ۸ درصدی و نیز تخصص گرایی در این عرصه‌ها و جلوگیری از مداخلات بی‌رویه سیاسی در امور اقتصادی تاکید کرد و بر گسترش تعاملات بین‌المللی با حفظ عزت، حکمت و مصلحت و توجه جدی به انتظارات نسل جوان در زمینه کیفیت زندگی انگشت تاکید گذاشت.

درابتدای این نشست خسرو رفیعی رییس انجمن روابط عمومی ایران گزارشی از فعالیت های این نهاد مدنی پرسابقه ارایه و بر آمادگی انجمن درمسیر همراهی با اهداف کلان دولت چهاردهم برای شفافیت، تقویت اعتماد عمومی و پاسخگویی صادقانه تاکید کرد.

درپایان این نشست لوح و نشان ویژه انجمن به ناصر بزرگمهر از پیشکسوتان رسانه و روابط عمومی و یاران اولیه انجمن روابط عمومی ایران اهدا شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز