خبرگزاری کار ایران

چه مدارکی برای مهاجرت و تحصیل در آلمان لازم است؟

چه مدارکی برای مهاجرت و تحصیل در آلمان لازم است؟
کد خبر : ۱۴۴۸۵۶۸

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، ابتدا باید مدارک لازم را تهیه کنید. این شامل مدارک تحصیلی قبلی، آزمون‌های زبانی، و اثبات وضعیت مالی می‌شود. سپس، با برنامه‌های تحصیلی مورد نظر و قوانین مهاجرت آشنا شوید. اطلاعات دقیق و به روز از منابع معتبر می‌تواند کمک شایانی به شما در موفقیت در این مسیر کند. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه این متن با ما همراه باشید.

 

پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نیازمند مدارکی خواهد بود که شخص بتواند با آن صلاحیت خود را برای ادامه تحصیل در این مراکز و مقطع مورد نظر به اثبات برساند. باتوجه به دانشگاه‌های مختلف، مقاطع متغیر و همچنین رشته‌های تحصیلی گوناگون و ملیت متقاضیان امکان دارد که مدارک مورد نیاز افراد با یکدیگر تفاوت‌هایی را در بر بگیرد، اما کلیات آن‌ها یکسان خواهد بود.

همواره مدارکی از افراد درخواست خواهند شد که جزو مدارک اصلی و قطعی هستند و هر متقاضی باید آن‌ها را ارائه دهد. اما با توجه به شرایط مختلفی که گفتیم امکان دارد، افراد نیازمند به ارائه مدارکی اضافه یا متفاوت باشند که سعی کنید حتما شرایط خود را از طریق کارشناسان آی مهاجرتی بررسی دقیقی کرده و به نتیجه قطعی و دقیقی در رابطه مدارک موردنیازتان برسید.

مردم کشور آلمان مردمی مقرراتی و منظم هستند که همین نظم و تعهد آنان باعث به وجود آمدن کشوری برتر در دنیا و نظامی آموزشی مدرن و زبانزد شده است. به همین خاطر از افراد خارجی متقاضی ورود به کشورشان نیز همین توقع و درخواست را دارند. پس باید در ارائه مدارک خود بسیار دقیق و منظم اقدام کرده و جای نقص ایرادی باقی نگذارید.

چرا مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان است؟

چه مدارکی برای مهاجرت و تحصیل در آلمان لازم است؟

بسیاری با این سوال مواجه هستند که چرا مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور ساخته می‌شود؟! در جواب به این سوال ویژگی‌ها و مزایای بسیار متعددی را می‌توان نام برده و بررسی نمود که دلیلی بر این ادعا هستند. اگر بخواهیم مهم‌ترین دلایل این امر را بگوییم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه‌های تحصیل رایگان: تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان رایگان بوده و شهریه‌ای بابت تحصیل از دانشجویان خارجی دریافت نمی‌شود. حتی دانشگاه‌های خصوصی نیز که با دریافت شهریه همراه هستند نیز از مبالغ بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر کشورهای هم رتبه و هم تراز در نظر گرفته‌اند.
  • امکان دستیابی به اقامت دائم: دانشجویان خارجی پس از پایان تحصیلات خود در آلمان به راحتی می‌توانند در حوزه تخصص خود شغل پیدا کرده و شاغل شوند تا پس از مدتی معلوم امکان دستیابی به اقامت دائم برایشان فراهم آید.
  • بازار کار فراهم پس از پایان تحصیلات: اقتصاد آلمان بسیار بزرگ است و از برترین اقتصادهای جهان بوده که فرصت‌های شغلی بسیاری را در اختیار دارد. حتی در برخی مشاغل و حوزه‌ها کمبود نیروی متخصص نیز وجود دارد که این یافتن شغل را برای فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های آلمان بسیار راحت کرده است.
  • امکان اشتغال و کسب درآمد حین تحصیل: دولت آلمان به دانشجویان خارجی سالانه اجازه حداکثر 120 روز کار را داده است که می‌تواند باعث کسب درآمد و کمک مالی بسیار مناسبی در حین تحصیل به آنان شود.
  • امکان همراهی خانواده حین تحصیل: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند فرزندان و همسر خود را در حین تحصیلشان به آلمان برده و کنار هم زندگی کنند. البته این امر نیاز به فراهم آوردن شرایطی لازم و توانایی مالی برای پوشش هزینه‌های آنان را دارد.
  • دسترسی به ویزای شینگن: اخذ ویزای تحصیلی اروپا از نوع ویزای شینگن بوده و این امکان سفر و دسترسی به دیگر کشورهای اروپا را نیز برای دانشجویان خارجی بدون اخذ ویزا به ارمغان می‌آورد.
  • زندگی و اقامت در کشوری امن: با مهاجرت به آلمان به عنوان دانشجو و برای تحصیل از اقامت و زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان که نرخ پایینی از جرم و جنایت را دارا است، برخوردار خواهید شد.  
                                                                                                                                           

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت و تحصیل در آلمان

چه مدارکی برای مهاجرت و تحصیل در آلمان لازم است؟

اما حال‌که دلایل مناسب بودن تحصیل در آلمان را شناختیم، باید بدانیم که برای رسیدن به این امر چه مدارکی مورد نیاز است. دقت داشته باشید که شما باید طی دو مرحله مدارک لازم را تهیه کنید، ابتدا برای پذیرش از دانشگاه و مرحله دوم برای دریافت ویزای تحصیلی. ضمن این‌که مدارک موردنیاز دانشگاه‌ها با توجه به مقاطع متفاوت خواهد بود.

اما مهم‌ترین مدارکی که برای پذیرش باید به دانشگاه‌های آلمان ارائه کنید شامل مدارک زیر می‌شوند:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست پذیرش و ثبت‌نام دانشگاه
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات ( دیپلم برای کارشناسی، مدرک کارشناسی برای کارشناسی ارشد و مدرک کارشناسی ارشد برای دکترا)
  • مدرک زبان معتبر برای زبان آلمانی یا زبان انگلیسی
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در دانشگاه انتخابی
  • رزومه مختصر و کامل ( افتخارت، سوابق کاری یا تحصیلی، مقالات، پژوهش‌ها و غیره)
  • توصیه‌نامه ( برای دوره ارشد و دکترا)
  • گواهی یا مدرک دوره کالج و پیش دانشگاهی آلمان

اما پس از اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه باید مدارکی را نیز به سفارت ارائه نمایید تا به درخواست صدور ویزای شما رسیدگی شود. مدارک لازم برای سفارت شامل تمامی موارد بالا به علاوه دیگر مواردی خواهد شد که بدین شرح هستند:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی
  • 2 قطعه عکس پرسنلی جدید
  • گواهی تمکن‌مالی لازم برای هزینه‌های زندگی در آلمان
  • بیمه خدمات سلامت و درمانی
  • گواهی پذیرش و ثبت‌نام و یا دعوت‌نامه از دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی معاینات پزشکی و سلامتی کامل

ضمنا توجه داشته باشید که باید تمامی مدارک را به زبان آلمانی یا انگلیسی به صورت رسمی و معتبر ترجمه نموده و به همراه اصل آنان ارائه دهید و همچنین از تمامی آن‌ها دو عدد فتوکپی در ابعاد A4 را نیز تهیه و همراه داشته باشید.

اگر در رابطه با تحصیل و یا مهاجرت به کشور آلمان نیاز به کسب اطلاعات خاص یا بیش‌تری دارید و یا نیاز دارید تا مدارک و شرایط شما مورد بررسی قرار گرفته و شانس و صلاحیتتان برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور مورد سنجش و بررسی قرار بگیرد، با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و یا به صورت حضوری از تجارب و اطلاعات آنان بهره‌مند گردید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز