خبرگزاری کار ایران

هانی زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

ادامه جنگ، اقتصاد اسرائیل را با فرسایش شدیدتر روبه‌رو می‌کند/ عملیات وعده صادق ۲ نوعی بازدارندگی را در منطقه حاکم کرد

ادامه جنگ، اقتصاد اسرائیل را با فرسایش شدیدتر روبه‌رو می‌کند/ عملیات وعده صادق ۲ نوعی بازدارندگی را در منطقه حاکم کرد
کد خبر : ۱۵۳۷۹۲۵

کارشناس مسائل منطقه گفت: ایران احتمال حملات اسرائیل را قوی می‌داند و ممکن است که رژیم صهیونیستی به طرق مختلف به ایران پاسخ دهد اما تل‌آویو می‌داند که باز هم تهران به آنها پاسخ مستقیم خواهد داد.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عملیات وعده صادق ۲ نتیجه سلسله تغییرات منطقه‌ای بود؛ به گونه‌ای که طی یک سال گذشته و از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی، جمهوری اسلامی ایران همه ابزارهای دیپلماتیک و نظامی خود را به کار گرفت تا بتواند یک آتش‌بس پایدار به وجود بیاورد و از کشتار غیرنظامیان در غزه جلوگیری کند. این در حالیست که محور مقاومت هم سعی کرد تا در این ایام دست به رویارویی با اسرائیل بزند و بر همین اساس ترورهای رژیم صهیونیستی هم شیب صعودی به خود گرفت. بر همین اساس ایران طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد قصد داشت تا به اسرائیل پاسخ دهد که واکنش‌های زیادی در این خصوص صورت گرفت.

وی ادامه داد: در مقابل اسرائیل به حملات جدید خود علیه جنوب لبنان و مردمان این سرزمین دست زد و کار تا ترور دبیرکل حزب الله لبنان پیش رفت. حالا هم پاسخ ایران در مورد ترور فرماندهان مقاومت داده شد و موشک‌های شلیک‌شده از سوی کشورمان از شش لایه امنیتی و پدافندی عبور کرده و با ضریب خطای صفر به اهداف اصابت کردند. این در حالیست که ایران چارچوب‌های انسانی را رعایت کرد و صرفاً اهداف نظامی را مورد هدف قرار دادند که در این راستا مقر واحد ۸۲۰۰ در زمره این اهداف قرار گرفت که در ترور فرماندهان مقاومت نقش مستقیم داشتند. 

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: بر همین اساس ایران احتمال حملات اسرائیل را قوی می‌داند و ممکن است که رژیم صهیونیستی به طرق مختلف به ایران پاسخ دهد اما تل‌آویو می‌داند که باز هم تهران به آنها پاسخ مستقیم خواهد داد. در این میان حملات مختلف علیه اسرائیل انجام شده است و هزینه‌های اقتصادی آن به شدت افزایش پیدا کرده که این مسئله می‌تواند با ادامه جنگ موجب فرسایش اقتصاد اسرائیل شود. بر همین اساس یک نوع بازدارندگی در منطقه حاکم شده اما واقعیت ماجرا این خواهد بود که نتانیاهو و تیم افراطی وی ی‌خواهند در همین راستا به راه خود ادامه دهند و حتی اوضاع را با محوریت تنش‌های منطقه‌ای تشدید کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در شرایط فعلی به نظر می‌رسد این است که احتمال دارد حملات مرکب اعم از سایبری و نظامی از سوی اسرائیل کلید بخورد که ایران هم البته توان مقابله با آن را دارد. نکته مهم این است که صرفاً ایالات متحده در شرایط فعلی می‌تواند آتش بس را به اسرائیل تحمیل کند و اوضاع به سمت کاهش تنش و درگیری سوق پیدا کند که باید دید چنین اقدامی انجام می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز