خبرگزاری کار ایران

فرش مدرن برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

فرش مدرن برای چه دکوراسیونی مناسب است؟
کد خبر : ۱۴۵۱۸۷۵

امروزه اغلب در طراحی دکوراسیون داخلی منازل از سبک مدرن استفاده می‌شود. یکی از مهمترین المان‌ها برای طراحی دکوراسیون انتخاب فرش مناسب است. فرش‌ها به دو صورت مدرن و کلاسیک بافته می‌شوند و طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند. فرش مدرن به‌خصوص طی سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده و در اکثر خانه‌ها به چشم می‌خورد. در ادامه با ما همراه باشید تا به سوال فرش مدرن برای چه دکوراسیونی مناسب است پاسخ دهیم.

فرش مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرش مدرن کاملاً ساده و به سبک مینیمالیست بافته می‌شود. این فرش برخلاف فرش کلاسیک تجملی نیست و طرح و نقش ریز و ظریف ندارد. بسیاری فرش مدرن را به عنوان فرش فانتزی نیز می‌شناسند و در طراحی آن خبری از نقش و نگارهای سنتی ایرانی نیست. طرح و نقش فرش مدرن از خطوط هندسی، انتزاعی یا ساده برگرفته شده است، به‌طوری‌که این فرش‌ها الگوی خاصی ندارند. همچنین فرش مدرن نسبت به فرش‌های کلاسیک ضخامت کمتری دارد و بهترین جنس آن فرش اکریلیک است.

علاوه بر الیاف اکریلیک، فرش در جنس‌های ابریشم، پلی‌استر و پشم نیز بافته می‌شود؛ اما بهترین آن اکریلیک است. تنوع رنگ‌ها در فرش مدرن بسیار بالا بوده و اغلب در انواع رنگ‌های شاد، روشن، تیره، سنگین و خنثی تولید می‌شود. فرش‌های مدرن اندازه‌های بسیار متفاوتی دارند و به‌عنوان فرش‌های دیواری، کفپوش و پادری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع دکوراسیون مناسب فرش مدرن

دو دکوراسیون زیر برای چیدمان انواع فرش مدرن مناسب هستند:

1.چیدمان مینیمال

به فضای بزرگی که از کمترین لوازم استفاده می‌شود چیدمان مینیمال می‌گویند. این سبک از دکوراسیون داخلی کاملاً ساده بوده و هیچ تشریفاتی ندارد. از مهم‌ترین المان‌ها در چنین فضایی استفاده از فرش است. فرش مناسب برای چیدمان مینیمال باید از نوع مدرن باشد به‌خاطر این که این فرش‌ها کاملاً ساده هستند و با سبک فضا همخوانی دارند.

2.چیدمان فنگ شویی

به دکوراسیون‌هایی که لوازم آن به‌صورت متعادل چیده شده‌اند، چیدمان فنگ شویی می‌گویند. مناسب‌ترین فرش برای چنین دکوراسیونی فرش مدرن است. استفاده از فرش‌های دایره‌ای و بیضی در این سبک از دکوراسیون فضا را بسیار زیبا نشان می‌دهند و معمولاً از رنگ‌های سبز در کنار آن استفاده می‌شود. تنها در صورتی از فرش طوسی مدرن استفاده کنید که سایر لوازم از جنس فلز باشند.

نحوه استفاده از فرش مدرن در قسمت‌های مختلف منزل

فرش مدرن در انواع و کاربردهای گوناگون بافته می‌شود که هر کدام را باید در یک از قسمت‌های منزل استفاده کرد:

⮚اتاق نشیمن

برای چیدمان اتاق نشیمن بهتر است از فرش مدرن تیره استفاده شود. این فرش دیرتر کثیف می‌شود و به شستشوی کمتری نیاز خواهد داشت.

⮚پذیرایی

برای پذیرایی از فرش‌های بسیار جدید استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود فرش‌هایی که در قالب یک کالای زینتی و لوکس قرار دارند؛ مانند قالیچه ماشینی را در وسط پذیرایی خود پهن کنید و اطراف آن مبلمان بچینید.

⮚اتاق خواب

بسته به مساحت اتاق خواب معمولاً از چند فرش مدرن کوچک استفاده می‌شود. در این صورت فرش‌ها باید یک‌دست و یک‌رنگ باشند. همچنین می‌توانید دو فرش کوچک را به شکل کناره در دو طرف تخت بیندازید.

⮚راهرو

تنها در راهروی دکوراسیون‌های مدرن فرش استفاده می‌شود. برای آن که راهروی شیک و زیبایی داشته باشید از فرش‌های مدرن فانتزی و تیره استفاده کنید.

انواع فرش مدرن و انتخاب در دکوراسیون‌های مختلف

با توجه به تنوع بالای فرش در مدل هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که در دکوراسیون‌های مختلفی از آنها استفاده می‌شود:

●فرش فریز

یکی از محبوب‌ترین فرش‌های مدرن است که به‌صورت متراکم و فشرده بافته می‌شود و مقاومت بالایی دارد. این فرش شبیه به گلیم بوده و برای محل‌های پرتردد مناسب است. فرش فریز شستشوی راحتی دارد و فاقد پرز بوده و حساسیت ایجاد نمی‌کند. این فرش می‌تواند فشار زیاد پایه‌های مبل را تحمل کند و دچار سایش و آسیب نشود.

●فرش شگی

مهمترین مزیت فرش شگی استفاده آن در اغلب دکوراسیون‌ها است و اغلب در منازل و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرش پرز‌های بلندی دارد و از اکریلیک، پشم، پلی‌استر یا پلی‌پروپیلن تهیه می‌شود. این مدل فرش با پرز‌های بلند خود احساس آرامش و گرمی را به خانه‌ها می‌بخشد. با این حال ممکن است آلودگی بیشتری را به خود جذب کند و نسبت به دیگر فرش‌های مدرن به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشد.

●فرش عروسکی

فرش‌های مدرن عروسکی برای اتاق کودک مناسب هستند. این فرش‌ها از ویژگی‌هایی مانند عدم حساسیت، لطافت و نرمی بالا، بافت مناسب، قابلیت شست‌وشو و طرح‌های عروسکی و شاد برخوردار هستند.

●فرش شنل

از دیگر فرش‌های مدرن فرش شنل را می‌توان نام برد که نقطه مقابل فرش شگی است و پرز‌های آن بسیار کوتاه هستند. این فرش شست‌وشوی بسیار راحتی دارد و لطافت و نرمی خاص آن باعث شده که بتوان به راحتی در نقاط مختلف خانه آن را استفاده کرد.

●فرش وینتیج

به‌عنوان جذاب‌ترین و محبوب‌ترین فرش مدرن شناخته می‌شود. این فرش دارای طراحی کهنه‌نما است و در دکوراسیون‌های خاص و مدرن به کار می‌رود. این فرش هم در طرح‌های ساده و هم در طرح‌های شلوغ وجود دارد و بسته به نوع دکوراسیون و سایر المان‌ها می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

فرش مدرن برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

 

●فرش کلاسیک مدرن

از متفاوت‌ترین فرش‌های مدرن به فرش کلاسیک مدرن قالیچه می‌توان اشاره کرد که برای انواع دکوراسیون‌های شیک و امروزی مناسب است. فرش کلاسیک جدید با انواع دکوراسیون‌ها سازگار بوده و حتی در خانه‌های سنتی و کلاسیک مورد استفاده واقع می‌شود. این فرش دارای طراحی سنتی بوده و از سادگی یا استفاده از خطوط هندسی در آن خبری نیست.

خرید انواع فرش مدرن

خریداران عزیز مجموعه بزرگ آقای فرش می‌توانند به تهیه انواع فرش‌های مدرن در طرح، رنگ و ابعاد گوناگون اقدام کنند. این مجموعه با ارائه بهترین خدمات به مشتریان، خرید فرش مدرن را بسیار راحت کرده و محصول سفارش شده را درب منزل تحویل می‌دهد. فرش‌های مدرن در قیمت‌های گوناگون به فروش می‌رسند و شما قبل از ثبت سفارش می‌توانید نسبت به استعلام قیمت اقدام کنید.

سخن پایانی

فرش مدرن از انواع فرش‌های محبوب است که با انواع دکوراسیون‌ها سازگاری دارد. این فرش‌ها از طرح‌ها و رنگ‌های بسیار زیبایی برخوردار هستند و علاوه بر دکوراسیون‌های مدرن در دکوراسیون‌های سنتی نیز به کار می‌روند. در این مقاله به انواع مدل‌های فرش مدرن و استفاده آنها در هر دکوراسیون اشاره شد و امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز