خبرگزاری کار ایران

شکم‌گردی در آبادان؛ در آبادان چه بخوریم؟

شکم‌گردی در آبادان؛ در آبادان چه بخوریم؟
کد خبر : ۱۴۲۰۰۱۲

آبادان، این شهر زیبای جنوبی ایران، به‌ غذاهای لذیذش شناخته شده است. ترکیب منحصربه‌فردی از غذاهای ایرانی با تاثیرات عربی، و مزه‌های تند و آتشین که فرهنگ غذایی جذابی را ایجاد کرده است. آبادان شهر طعم و مزه‌هاست و در آن هر غذایی برای خودش داستانی دارد. از سمبوسه و فلافل گرفته تا خوراک‌ها و خورش‌های خوش طعم، غذا در آبادان یک لذت تمام‌نشدنی است. لذتی که با خرید بلیط آبادان و شروع این سفر بی‌نظیر در انتظار شماست. برای چشیدن طعم‌های آبادان، این آشپزخانه پر عطر و طعم آماده شوید!

 

آبادان و آشپزخانه سنتی پرماجرای آن

موقعیت جغرافیایی آبادان بر غذاهای آن تأثیر گذاشته و ترکیبی از طعم‌ها و مواد اولیه را ایجاد کرده که واقعا لذت‌بخش است. غذاهای آبادان شباهت زیادی به طعم‌های هندی و عربی دارند. نزدیکی این شهر به خلیج فارس باعث شده است که غذاهای دریایی تازه نقش بسزایی در آشپزخانه این منطقه داشته باشد. از ماهی کبابی آب‌دار گرفته تا میگو پلو ‌معطر، غذاهای دریایی در آبادان یک لذت واقعی برای غذا دوستان هستند؛ اما آشپزخانه آبادانی فقط به غذاهای دریایی محدود نمی‌شود.

این آشپزخانه‌ غذاهای گیاهی زیادی را در خودش جای داده است. شاید یک دلیل مهم استفاده از غذاهای گیاهی، حاصل‌خیزی زمین‌های این منطقه است. از خورش‌های دلچسب با عدس و سبزیجات گرفته تا فلافل و غذاهای برنجی معطر که با گیاهان، ادویه‌جات و ترشی‌جات همراه می‌شوند. با خرید بلیط آبادان فرصت چشیدن این طعم‌های هیجان‌انگیز را خواهید داشت. این‌جا برای هر ذائقه‌ای غذایی وجود دارد. وقتی از آشپزی آبادان حرف می‌زنیم، باید به تجربه غذاخوری در این منطقه هم اشاره کنیم.

مهمان‌نوازی گرم جنوبی در رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعدد شهر مشهود است، جایی‌که می‌توانید انتظار استقبال گرم، خدمات دقیق و فضایی دل‌پذیر را داشته باشید. مردم محلی به غذاهای خود افتخار می‌کنند و همیشه مشتاق هستند که سنت‌های آشپزی خود را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارند. به ما بپیوندید تا سفری را به دستورهای سنتی غذای آبادان داشته باشیم، سفری به طعم‌های جنوبی، مواد اولیه منحصربه‌فرد و میراث فرهنگی غنی آبادان.

شکم‌گردی در آبادان؛ در آبادان چه بخوریم؟

کاوش در غذاهای سنتی آبادان

گشت ‌و گذار در غذاهای سنتی آبادان شروع سفری لذت‌بخش است که ذائقه شما را مسحور می‌کند. غذاهای آبادان نشان‌دهنده تنوع فرهنگی این منطقه و نزدیکی آن به خلیج فارس است. در بسیاری از دستورهای سنتی، ماهی تازه، میگو و خرچنگ انتخاب‌های محبوب هستند. یکی دیگر از مواد اصلی آشپزی آبادان برنج است که اغلب به‌صورت کامل پخته و با انواع خوراک‌های لذیذ سرو می‌شود. در آبادان بازارهای شلوغ و غرفه‌های غذا گزینه‌های فراوانی از فلافل‌های ترد و سمبوسه‌های آبادانی تند گرفته تا رنگینک و کلوچه‌های محلی پر از مغز و ادویه‌ها را ارائه می‌دهند.

این غذاهای لذیذ خیابانی نگاهی اجمالی به زندگی روزمره مردم دارند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد طعم‌های اصیل آبادان را بچشند. برای غرق‌شدن در تنوع آشپزی آبادان، توصیه می‌شود بلیط آبان را رزرو کنید و سفری خاطره‌انگیز را به این شهر زیبا آغاز کنید. وارد این ماجراجویی خوراکی شوید و طعم‌های فراموش‌نشدنی جنوب ایران را بچشید.

 

 با قلیه ماهی یکی از محبوب‌ترین غذاهای آبادان شروع کنید

شکم‌گردی در آبادان را با این خوشت سنتی لذیذ آغاز کنید. برای پخت این خورشت محبوب که تقریبا مخصوص تمام خطه جنوب است، از ماهی، پیاز و سیر، تمبرهندی، ادویه مخصوص جنوبی، شنبلیله و گشنیز (قلیه) و رب گوجه استفاده می‌شود. معجزه دست‌ها و هنر زنان آبادان از همین مواد اولیه ساده یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی را تبخ می‌کند. امکان ندارد از این غذای سنتی و محلی جنوبی بخورید و طعم آن را به‌‌راحتی از یاد ببرید. هیچ سفری به آبادان بدون لذت چشیدن طعم قلیه ماهی سنتی کامل نمی‌شود.

 

سفر به آبادان بدون سمبوسه و فلافل آبادانی کامل نیست

سمبوسه یک غذای ساده، محبوب و تند آبادانی است. در سراسر شهر این غذای خیابانی لذیذ که اغلب با سس و ترشی مخصوص میل می‌شود را خواهید یافت. سمبوسه و فلافل از غذاهای فست فودی آبادان هستند که خیلی سریع آماده می‌شوند؛ به‌خصوص سمبوسه. در سمبوسه از سیب‌زمینی، پیاز و ادویه تند مخصوص به همراه یک سس که از تمبرهندی و رب گوجه تند تهیه می‌شود، استفاده می‌کنند. این مواد را در نان می‌پیچند و سرخ می‌کنند. فلافل غذای سنتی دیگر آبادان است که گویا تاریخچه آن به لبنان بازمی‌گردد. فلافل از نخود و ادویه مخصوص درست می‌شود و یک غذای گیاهی محلی است.

 ادویه مخصوص و سس فلافل هر دو از انبه، انواع فلفل و زنجبیل درست می‌شوند. این غذا با ترشی مخصوص سرو شده و در سراسر آبادان و ایران محبوب است.

 

پاکوره با دستور سنتی را تست کنید

پاکوره یا پکوره یکی دیگر از غذاهای محلی است که با رزرو بلیط آبادان و سفر به این منطقه باید امتحان کنید. پاکوره یک خمیر است که از آرد، آرد نخودچی و نمک، زردچوبه، بکینگ‌پودر و آب درست می‌شود. این خمیر را با سبزیجات خرد شده مثل تره فرنگی و پیازچه پر کرده و سرخ می‌کنند. پاکوره هم مثل سایر غذاهای آبادان با سس تند میل می‌شود.

 

امگشت غذای سنتی معروف آبادان را فراموش نکنید

در سفر به آبادان طعم این غذای لذیذ آبادانی- عربی را بچشید. طرز پخت امگشت به این صورت است که برنج، سبزی خوردشده مخصوص محلی و ماهی نمک سود را با زردچوبه، ادویه تند مخصوص امگشت و پیاز درست می‌کنند. این غذا در جنوب ایران و به‌ویژه در آبادان بسیار محبوب است. 

شکم‌گردی در آبادان؛ در آبادان چه بخوریم؟

با خرید ارزان‌ترین بلیط آبادان از وب‌سایت فلای تودی سفرتان را آغاز کنید

وقتی تصمیم شما برای سفر به آبادان قطعی شد، به وب‌سایت فلای تودی سر بزنید. تعداد نفرات، مقصد (آبادان)، تاریخ رفت و برگشت مورد نظرتان را وارد کنید و کلید جست‌و‌جو را بزنید. لیست پروازهایی که در آن تاریخ به آبادان حرکت می‌کنند به همراه قیمت‌های دقیق و جزئیات برای شما نمایش داده می‌شود. ویژگی‌ خوب فلای تودی این است که به شما امکان مقایسه قیمت‌ها و جزئیات و انتخاب بهترین پرواز و ارزان‌ترین بلیط آبادان را می‌دهد. به‌علاوه در فلای تودی همه ایرلاین‌ها و پروازهایی که به مقصد آبادان حرکت می‌کنند را خواهید دید.

علاوه‌بر خرید بلیط هواپیما، فلای تودی به‌شما امکان رزرو هتل آبادان، خدمات سفر مثل ترانسفر فرودگاهی و امکان خوب استرداد آنلاین بلیط را می‌دهد. به زبان ساده‌تر فلای تودی همه امکانات را برای سفر شما فراهم می‌کند تا بی‌دردسر سفر کنید و خاطرات به‌یادماندنی بسازید. با فلای تودی امکان اطلاع از تخفیف‌های ویژه، پروازهای لحظه‌آخری و پروازهای چارتر را هم دارید. پس چرا منتظر بمانید، همین حالا سفر جذابتان به آبادان را شروع کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز