خبرگزاری کار ایران

بهترین زمان برای سفر به شیراز چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به شیراز چه فصلی است؟
کد خبر : ۱۴۱۱۳۳۵

سفر به شیراز، از آن دسته سفرهایی است که می‌تواند با استفاده از جاذبه‌های جادویی‌ خود، در هر دهه و سالی جذابیتش را برای گردشگران حفظ کند؛ بنابراین، امکان ندارد که بعد از سفر به شیراز و تماشای تاریخ، طبیعت و تجربه همنشینی با مردم مهربان آن، بتوانید فکر سفر دوباره به این شهر بزرگ و تاریخی را از خودتان دور کنید. اگر می‌خواهید که سفر به شیراز، مثل روز اول برایتان جذاب باشد، مهم است که قبل از خرید بلیط قطار شیراز، بهترین زمان سفر به این شهر جادویی را پیدا کنید. در ادامه، ضمن آشنایی با شهر شیراز و برخی دیدنی‌های معروف آن، به معرفی بهترین فصل سفر و خرید آسان و ارزان بلیط قطار شیراز می‌پردازیم.

تاریخ، جغرافیا و شناسنامه شیراز

شیراز، به عنوان مرکز استان فارس، یکی از کلان شهرهای مهم و بزرگ ایران است که با آب و هوایی معتدل، در کوهستان‌های زیبا و باشکوه زاگرس قرار دارد. چهارمین شهر بزرگ ایران، به قدری از قدمت تاریخی برخوردار است که می‌توان گفت نام آن در تمام کتاب‌های تاریخی پیش‌از اسلام، حکومت‌های آل بویه، صفویه، قاجاریه و دوران معاصر به چشم می‌خورد. جالب است بدانید نتایج تحقیقات تسکو نشان می‌دهد که واژه شیراز به معنی مرکز انگور خوب است که البته بین مورخان مختلف، درباره وجه تسمیه شهر شیراز توافق نظری وجود ندارد. در کنار اینکه شیراز به دلیل برخورداری از آب و هوایی معتدل و بناهای تاریخی معروف و شگفت انگیز، یکی از بهترین مقاصد گردشگران است، باید هم‌نشینی با مردم فارسی زبانی که به لهجه شیرین شیرازی صبحت می‌کنند را هم به عنوان یکی دیگر از دلایلی که قرار است سفر به شیراز را برای شما به یک سفر شیرین و خاطره‌انگیز تبدیل کند، در نظر بگیرید. در ادامه، به معرفی برخی از دیدنی‌های شهر شیراز می‌پردازیم که خوب است قبل از خرید بلیط قطار شیراز، به گونه‌ای مختصر با آن‌ها آشنا شوید.

دیدنی‌های شیراز

همان‌طور که می‌دانید، شهر شیراز از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی برخوردار است که تماشای هر یک از آن‌ها یعنی سفری چند صد ساله در زمان. قبل از این‌که بهترین زمان سفر به چهارمین شهر بزرگ ایران را پیدا کنید، خوب است بدانید که از دست دادن کدام دیدنی‌های کمتر شناخته‌شده شیراز در بهترین زمان سفر به این شهر، هیچ توجیهی ندارد و کمی بیشتر آن‌ها را بشناسید.

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیر الملک که در دوران قاجار به دستور یکی از بزرگان قاجاریه، میرزا حسن علی ساخته شد، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر شیراز است که مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. جالب است بدانید که ساخت مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی هم معروف است، حدود 12 سال طول کشید. این مدت زمان، در نهایت منجر به خلق معماری بسیار خاص و بی‌نظیری شد که گردشگران نتوانند لحظه‌ای چشم از زیبایی‌های آن بردارند.

دریاچه مهارلو

در 18 کیلومتری جنوب غربی شیراز، دریاچه‌ای قرار دارد که زیست بوم بسیاری از فلامینگوها و پرندگان مهاجر است. اگر نام دریاچه مهارلو را شنیده باشید، حتما این را هم می‌دانید که این دریاچه، صورتی رنگ است. علت به‌وجود‌آمدن این رنگ بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد، رشد نوعی از جلبک‌ها در دریاچه مهارلو می‌باشد. تماشای دریاچه مهارلو در بهترین زمان سفر به این شهر دیدنی، تجربه دلنشینی است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید.

بهترین زمان برای سفر به شیراز چه فصلی است؟

موزه موسیقی شیراز

حقیقت این است که موسیقی، رابطه‌ای جدانشدنی با فرهنگ و تاریخ ایران دارد؛ بنابراین، عجیب نیست که بگوییم یکی از مهم‌ترین شهرهای فرهنگی ایران، موزه‌ای را به معرفی موسیقی‌دان‌های ایرانی، موسیقی‌های ملل و انواع سازهای ایرانی پرداخته است. این موزه که در خانه منطقی نژاد قرار دارد، در سال 1352 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

تماشای شیراز در چه زمانی، برگ برنده گردشگران است؟

حقیقت این است که زیبایی‌های شیراز در فصل بهار، دو چندان می‌شود. از این رو، بیشتر گردشگرانی که سفر به شیراز را در برنامه سفر سالانه خود تنظیم کرده‌اند، فصل بهار، به ویژه ماه اردیبهشت را برای تماشای زیبایی‌های خیره‌کننده این شهر انتخاب می‌کنند. با توجه به این‌که در این ایام سال، تقاضای سفر به شیراز بسیار بالاست، سفر شما نمی‌تواند به اندازه سفر در فصل‌های پاییز و زمستان، به صرفه و ارزان باشد؛ بنابراین، اگر می‌خواهید شیراز را در نهایت زیبایی‌اش تماشا کنید، فصل بهار، بهترین انتخاب است؛ اما اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به این شهر داشته باشید، لازم است به فصل‌های پاییز و زمستان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به شیراز چه فصلی است؟

سفر به شیراز و خرید آسان و ارزان بلیط قطار شیراز با فلای تودی

احتمالا شما هم مانند بسیاری از گردشگران، برای یک بار هم که شده، در چرخه پردردسر خرید بلیط قطار و رزرو هتل‌های شیراز قرار گرفته‌ باشید. حتما در این مواقع، به خودتان گفته‌ که چه می‌شد اگر کسی می‌توانست با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما کمک کند تا سفری آسان به شیراز را تجربه کنید؟! فلای تودی، به عنوان یکی از معتبرترین مراجع خرید ارزان بلیط قطار شیراز و رزرو هتل‌های آن، اینجاست تا دقیقا همین کار را انجام دهد و با آسان ساختن این فرآیند پیچیده و زمان‌بر، مهم‌ترین پیش نیاز سفری به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز به شهر زیبای شیراز را برای شما فراهم کند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز