خبرگزاری کار ایران

مقایسه بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای مسافرت

مقایسه بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای مسافرت
کد خبر : ۱۴۰۲۴۶۲

 

کشور ترکیه یکی از جاذبه‌های توریستی بسیار پرطرفدار برای مردم ایران است که به دلیل نزدیک بودن، عدم نیاز به اخذ ویزا و زیبایی‌های فراوانی که دارد توجه بخش عظیمی از گردشگران ایرانی را به خود اختصاص داده است. اگر به تاریخ و باستان‌شناسی علاقه‌مند هستید، گشت و گذار در بازار‌های محلی و مراکز خرید لوکس را دوست دارید، عاشق طبیعت گردی هستید و یا از تماشای سواحل جذاب مدیترانه لذت می‌برید در هر صورت ترکیه می‌تواند مقصد مناسبی برای سفر شما باشد چرا که تمام این جذابیت‌های شگفت‌انگیز در کشور ترکیه چشم انتظار گردشگران خارجی را می‌کشند. شهر‌های ساحلی ترکیه هرکدام به نحوی زیبا و تماشایی هستند و گاهی اوقات انتخاب بین آن‌ها برای مسافران دشوار می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم چندتا از بهترین شهر‌های ساحلی ترکیه را به شما معرفی کنیم تا تصمیم گیری برای مقصد نهایی سفر برایتان آسان‌تر باشد.

۱. استانبول

استانبول یکی از معروف‌ترین شهر‌های ساحلی ترکیه است که در بین ایرانیان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. هتل‌های ایرانی فراوانی در این شهر وجود دارند و اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی را نیز می‌توانید در آن پیدا کنید که کارکنان آن به زبان فارسی تسلط دارند. این شهر قطب اقتصادی کشور ترکیه است و به همین سبب بازارهای فراوانی دارد که تنوع زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. امکانات تفریحی گسترده‌ای در استانبول وجود دارند و تفریحات ساحلی این شهر بسیار متنوع هستند. بازار بزرگ استنابول یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است که معماری و شکوه آن شما را شگفت زده خواهد کرد. تنگه بسفر و پل معروف آن که بین دریای سیاه و دریای مرمره قرار گرفته‌اند نیز از دیگر دلایلی هستند که سفر به استانبول را برای مسافران جذاب می‌کنند.

2. ازمیر

اگر به دنبال آرامش محض سواحل دریای اژه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که ازمیر را برای سفر انتخاب کنید. منطقه بکر اطراف سواحل دریای اژه احساس آرامش وصف نشدنی دارند که برای گذراندن یک تعطیلات آرام و یک استراحت چند روزه بسیار مناسب هستند. ساحل پیرلانتا پلاژ یکی از معروف‌ترین سواحل شهر ازمیر است که به خاطر ماسه‌های درخشان آن شهرت فراوانی دارد. موج سواری از جمله ورزش‌های آبی بسیار هیجان‌انگیز در این ساحل است. رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی در اطراف این ساحل قرار دارند که گردشگران را از رفت و آمد به مرکز شهر بی‌نیاز می‌کنند. علاوه بر آن شما می‌توانید با تهیه تور ازمیر و بازدید از منطقه ساحلی پیرلانتا پلاژ به جنگل محافظت شده این منطقه نیز دسترسی داشته باشید که دنیای متفاوتی از موجودات زنده و طبیعت دست نخورده را به شما هدیه می‌کنند.

مقایسه بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای مسافرت

3. آنتالیا

شهر ساحلی آنتالیا برای کسانی که به تاریخ و طبیعت همزمان عشق می‌ورزند حکم یک تیر و دو نشان را دارد. بافت تاریخی این شهر جذابیت‌های خیره کننده‌ای دارد که بدون شک برای هر بیننده‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود. پرسه زدن در بافت قدیمی شهر، غرق شدن در شکوه و عظمت آسپندوس که یکی از شاهکارهای به جا مانده از امپراطوری روم در ترکیه است، بازدید از موزه مینی سیتی آنتالیا که در واقع نمونه کوچک شده‌ای از کل کشور ترکیه است و بسیاری از چیزهای دیگر تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های تاریخی هستند که در آنتالیا انتظارتان را می‌کشند. علاوه بر آن شهر ساحلی آنتالیا طبیعت بی‌نظیر و فوق العاده‌ای دارد که محال است محو زیبایی‌های خیره کننده آن نشوید. آنتالیا سواحل بسیار زیبایی دارد که هرکدام از آن‌ها به نحوی سرآمد هستند اما ساحل کمر این شهر، گل سرسبد تمام سواحل شهر آنتالیا است که ترکیبی از طبیعت شگفت انگیز، ساحل بسیار تمیز و زیبا، آب زلال و شفاف، مراکز تفریحی و… را به گردشگرانی که با تهیه تور ترکیه آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند ارائه می‌دهد.

مقایسه بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای مسافرت

۴. کوش آداسی

اگر به دنبال رزرو بلیط ترکیه و سفر به یکی از شهر‌های ساحلی این کشور هستید فراموش نکنید که کوش آداسی می‌تواند گزینه ایده آلی به عنوان مقصد نهایی سفرتان باشد به خصوص اگر به دنبال هیجان و یک منطقه شلوغ و پر انرژی هستید. کوش آداسی یکی از جزایر پر جنب و جوش و پر هیاهو کشور ترکیه است که به معنای واقعی انرژی و شادی در آن جریان دارد. مهمانی‌های ساحلی شبانه و برنامه‌های متنوعی همواره در این جزیره برقرار هستند که برای دوستداران تفریح و سرگرمی بسیار هجان‌انگیز خواهند بود. هتل‌های لوکس و تفریحات متنوع جزیره در کنار آب و هوای مدیترانه‌ای و سواحل جذاب و پر از هیجان آن از جمله مواردی هستند که در کوش آداسی انتظار شما را می‌کشند.

مقایسه بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای مسافرت

۵. بدروم

اولین چیزی که در شهر ساحلی بدروم توجه شما را به خود جلب می‌کند معماری خاص این شهر خواهد بود. خانه‌های این شهر اکثرا به رنگ سفید هستند و خیابان‌های سنگ فرش شده شهر با نمای ساختمان‌های کوچک اطراف آن منظره‌ای بسیار تماشایی را به وجود می‌آورند که حتی گشت و گذار در خیابان‌های شهر را نیز برای گردشگران لذت بخش می‌کنند. ازمیر علاوه بر مراکز خرید فراوان، بازارهای محلی و فصلی گوناگونی نیز دارد که بدون شک خرید و قدم زدن در آن‌ها برای شما هیجان‌انگیز خواهد بود. قلعه بدروم که سرتا سر آن با آب پوشیده شده است یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر است که شما می‌توانید در هنگام مسافرت به این شهر دنج و زیبا از آن بازدید کنید.

کلام آخر

سفر همیشه گزینه‌ای جذاب برای فرار از روزمرگی‌های زندگی و متفاوت زیستن است و ترکیه نیز همیشه مقصدی جذاب برای ایرانیان دوستدار سفربه خارج از کشور بوده است. سواحل مدیترانه‌ای کشور ترکیه مناطقی جذاب و ایده آل برای گذراندن تعطیلات هستند که به خصوص از اوسط اردیبهشت تا آبان ماه آب و هوای بسیار مطبوعی برای مسافرت دارند. هرکدام از شهر‌های ساحلی ترکیه به تنهایی دنیایی از جذابیت‌ها و زیبایی‌های گوناگون هستند که انتخاب را برای مسافران دشوار می‌سازند. ما در این مقاله سعی کردیم ۵ مورد از بهترین شهر‌های ساحلی ترکیه را به شما معرفی کنیم تا با خیال آسوده مقصد سفرتان را براساس ویژگی‌هایی که بیشتر به آن‌ها علاقه‌مند هستید انتخاب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز