خبرگزاری کار ایران

شرایط ویزای توریستی و وقت فوری سفارت آمریکا (2023)

شرایط ویزای توریستی و وقت فوری سفارت آمریکا (2023)
کد خبر : ۱۳۶۴۸۶۲

اکثرا تصور می‌کنند مهاجرت تحصیلی به آمریکا یا نهایتا اخذ ویزای کاری به عنوان نیروی کار ماهر و باتجربه تنها راه‌هایی است که به واسطه‌شان می‌توان به راحتی به این کشور خاص سفر کرد. با شنیدن خبرهای پی‌درپی مهاجرت‌های تحصیلی و کاری، این تصور تا آنجا جلو می‌رود که امکان اخذ ویزای توریستی آمریکا به کلی فراموش می‌شود.

بله، با وجود پیشینه تاریخی-سیاسی بین کشور ما و ایالات متحده و سختگیری‌هایی که اخیرا اکثر کشورها نسبت به گردشگرها و مهاجران خارجی دارند، همچنان می‌توان بدون مشکل به عنوان یک توریست به این کشور سفر و از جاذبه‌های کم نظیر آن بازدید کرد.

راهنمای کلی اخذ ویزای توریستی این کشور و مراحل مهم آن، از جمله گرفتن وقت سفارت آمریکا، را در ادامه آورده‌ایم.

 

انواع ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی یا ویزیتور آمریکا یک ویزای غیر مهاجرتی است که برای اقامت‌های کوتاه‌مدت با اهدافی خاص در این کشور کاربرد دارد. شهروندان بعضی از کشورها برای اقامت کوتاه‌مدت تا 90 روز به ویزا احتیاج ندارند؛ اما ایران همچنان یکی از کشورهایی است که اتباع آن برای ورود به خاک این کشور باید ویزا بگیرند.

ویزای توریستی آمریکا 3 نوع دارد که می‌توانند به صورت یکبار یا چندبار ورود صادر شوند:

  • ویزای B1 برای اهداف تجاری؛ مانند جلسه و مذاکره با همکاران تجاری، شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های گوناگون، خرید ملک
  • ویزای B2 برای اهداف گردشگری؛ مانند بازدید از جاذبه‌های توریستی، دیدار با خانواده و آشنایان، استفاده از خدمات پزشکی، شرکت در رویدادهای اجتماعی، موسیقایی یا ورزشی، شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت تحصیلی-تفریحی
  • ویزای B1/B2 برای اهداف تجاری-توریستی

باید توجه داشت که با هر کدام از این ویزاها نمی‌توان در ایالات متحده تحصیل کرد یا به کاری مشغول شد. برای تولد فرزند در امریکا و گرفتن شهروندی ایالات متحده برای او هم نمی‌توان از ویزاهای توریستیِ این کشور استفاده کرد.

ویزای توریستی این کشور برای ایرانیان حداکثر به صورت 6 ماهه صادر می‌شود و شرایط تمدید دشواری دارد. البته این ویزا انواع بلندمدت و چندساله‌ای هم دارد که معمولا برای اتباع ایران صادر نمی‌شود.

شرایط دریافت این ویزا

شرایط اخذ ویزای توریستی آمریکا به طور خاص با ویزای سایر کشورهای سطح بالا تفاوت ندارد. برای دریافت این ویزا، پیشنهاد می‌شود که متقاضی ...

  • ضمن ارائه هدف واضح و قانع‌کننده، برنامه واضحی از زمان اقامت خود در کشور ارائه دهد.
  • با ارائه اسناد و مدارک وابستگی‌های مالی، کاری، تحصیلی و عاطفی خود را نشان دهد و اثبات کند که قصد دارد به وطن‌اش برگردد.
  • تمکن مالی خود را به کمک گزارش موجودی حساب، گردش حساب، برگه‌های رسمی سهام و اسناد ملکی (برای پوشش هزینه‌های بلیط، محل اقامت، بیمه درمانی، خورد و خوراک و ...) اثبات کند. تمکن مالی رقم مشخصی ندارد، و پیشنهاد می‌شود حداقل موجود حساب 15000 دلار آمریکا با نرخ آزاد آن باشد.

داشتن دعوت‌نامه رسمی هم می‌تواند شانس موفقیت پرونده را بالا ببرد.

شرایط ویزای توریستی و وقت فوری سفارت آمریکا (2023)

مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا

مهمترین مدارک برای اخذ این ویزا عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت با اعتبار لازم، پاسپورت‌های قدیمی، ترجمه شناسنامه و مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس جدید 5 در 5 اینچ با پس‌زمینه سفید
  • مدارک مربوط به تمکن مالی شامل پرینت حساب بانکی، موجودی، فیش حقوقی، سند املاک
  • هدفِ سفر و برنامه‌ زمانی فعالیت‌ها در طول سفر
  • دعوت‌نامه و کپی مدارک خانواده در صورت درخواست ویزای توریستی با هدف دیدن خانواده
  • برنامه‌های کاری و گواهی مدیریت برای مدیران شرکت‌ها 
  • نامه اشتغال به تحصیل در دانشگاه یا مدرسه برای دانشجوها و دانش‌آموزها

در صورت اهداف درمانی، مدارک مربوط به تشخیص پزشکی و دلیل نیاز به درمان آن در آمریکا و همچنین نامه پزشکی که قرار است درمان را انجام دهد نیز لازم است.

مراحل اخذ این ویزا

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا به طور کوتاه شامل موارد زیر می‌شود، که پس از آماده‌سازی تمام مدارک می‌توانید فرآیند آن را به جریان بیندازید:

  1. تکمیل فرم DS160: ابتدا باید در سایت کنسولگری ایالات متحده یک حساب کاربری بسازید و فرم الکترونیکی درخواست ویزا را به دقت پر کنید. پس از تکمیل کردن فرم تاییدیه‌ای دریافت می‌کنید که باید تا روز مصاحبه از آن نگهداری کنید.
  2. پرداخت هزینه ویزا: هزینه این ویزا 185 دلار است و باید با ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت شود. جدا از ریجکت شدن یا موفقیت درخواست، این هزینه برگشت داده نمی‌شود و غیر قابل استرداد است.
  3. گرفتن وقت سفارت: پس از پرداخت هزینه باید کشور و شهر مدنظر برای مراجعه حضوری به سفارت را مشخص، و نهایتا وقت سفارت آمریکا را در صفحه وب‌سایت سفارت برای مصاحبه حضوری تعیین کرد.
  4. مراجعه به سفارت و مصاحبه: متقاضیان 14 تا 80 سال باید برای مصاحبه در سفارت حاضر شوند و کلیه مدارک خود را ارائه دهند.

در پایان نیز باید منتظر بود تا پاسخِ درخواست مشخص شود. اگر همه‌چیز از نظر آفیسر مناسب باشد، دلیلی برای ریجکتی وجود ندارد. اما نداشتن تمکن مالی یا درست اثبات نکرد آن، قانع نشدن آفیسر درباره هدف سفر و قصد بازگشت به وطن، باردار بودن متقاضی، سفر خانوادگی و درخواست ویزا برای تمام اعضا و سابقه ریجکت شانس متقاضیان را کاهش می‌دهد.

شرایط ویزای توریستی و وقت فوری سفارت آمریکا (2023)

اخذ وقت سفارت آمریکا و ویزای توریستی در کمترین زمان

در مورد کشورهایی مانند ایالات متحده که در کشور سفارت ندارند و همچنین درخواست برای انواع ویزاهای آن در سطح جهان بسیار بالاست، پروسه دریافت ویزا شامل گرفتن وقت و مراجعه به سفارت‌خانه می‌تواند پیچیده و بسیار زمان‌بر شود.

در این شرایط، بیشتر متقاضیان ترجیح می‌دهند از شرکت‌های گردشگری-مهاجرتی و کارشناسان امور اخذ ویزا کمک بگیرند تا ضمن جلوگیری از بروز هرگونه مشکل (از اشتباهات احتمالی هنگام پر کردن فرم‌های آنلاین تا کاستی‌های ترجمه و آماده‌سازی مدارک و انتخاب سفارتی شلوغ برای رسیدگی به پرونده)، زمان کمتری برای پاسخ و دریافت ویزا نیز منتظر بمانند.

این موضوع به ویژه برای وقت سفارت آمریکا کمک‌کننده است، چون متقاضی عادی نمی‌داند بهتر است در یک زمان خاص به سفارت آمریکا در چه کشوری بین ترکیه، دبی، ارمنستان، عمان، دبی، مالزی یا ... مراجعه کند تا کمتر شلوغ باشد، افسر فارسی‌زبان داشته باشد، یا اینکه تعداد وقت‌های سفارت برای کدام ویزا بیشتر/کمتر است.

یکی از مجموعه‌های واقع در تهران که به مدت یک‌دهه در این زمینه فعالیت می‌کند، ویزافوری است. اخذ ویزای توریستی آمریکا و سایر کشورها، وقت سفارت به همراه پیکاپ ویزا از خدمات تخصصی آنهاست. با بیش از 65 هزار پرونده موفق در کارنامه‌شان، آنها آماده‌اند تا متقاضیان را از ابتدا تا انتهای این مسیر همراهی کنند.

برای آشنایی دقیق‌تر با خدمات این مجموعه و درخواست مشاوره می‌توانید به سایت رسمی آنها به آدرس مراجعه کنید. چنانچه تجربه استفاده از خدمات این شرکت را دارید، خواهشمندیم آن را با دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز